Email instellingen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Email instellingen

Bericht door Zzik » 27 okt 2008, 11:15

  • Adres van je forum: http://www.timeorientation.com/forum/index.php
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds de start
    phpBB versie: 3.0.2

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Het lukt me niet de mail instellingen goed te krijgen, mensen krijgen geen bericht als ze geabonneerd zijn op een forum. De PHP based email functie werkt niet, mijn provider smtp adres werkt niet (smtp.ziggo.nl) en mijn geklungel om Gmail als mailserver te gebruiken werkt ook niet. Volgens mijn webhost (Budgetwebhosting) ligt het probleem niet aan hun kant. Ik heb gelezen dat sommige ISP's de PHP mailfunctie uitschakelen, maar ik kan dat bij Ziggo nergens terugvinden. Ik heb voor de zekerheid nog vBulletin geïnstalleerd, waarmee ik het zelfde probleem heb.
Wie heeft advies voor me? Alvast bedankt.

..

davith
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 jan 2008, 17:41

Re: Email instellingen

Bericht door davith » 27 okt 2008, 11:34


Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Email instellingen

Bericht door Pascal » 27 okt 2008, 11:39

Is ziggo is je internet provider of de webhost?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 27 okt 2008, 13:04

hoi,

@ Davith; het goede antwoord kon en kan ik niet in de WIKI vinden

@ PascalS, Ziggo is mijn ISP, Budgetwebhosting.nl is mijn webhost

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 02 nov 2008, 21:30

Eehh.. is er niemand die me kan helpen?
:o

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Email instellingen

Bericht door Niek » 03 nov 2008, 15:10

Probeer de volgende instellingen eens.
Gebruik SMTP-server voor e-mail: Ja
SMTP-serveradres: smtp.casema.nl
SMTP-serverpoort: 25
Verificatiemethode voor SMTP: LOGIN
SMTP-gebruikersnaam: voorbeeldnaam@casema.nl
SMTP-wachtwoord: Je wachtwoord waarmee je ook inlogt

In dit geval wordt casema gebruikt. Dit kun je simpel vervangen door "home" of "multikabel" aangezien deze drie zijn samen gegaan tot Ziggo.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 04 nov 2008, 16:35

dag Niek,

Dank voor je reactie, ook met deze SMTP instellingen (zowel smtp.orange.nl , smtp.casema.nl als smtp.ziggo.nl geprobeerd) lukt het niet. Begrijp uit sommige andere posts dat bij Wanadoo poort 25 geblokkeerd zou zijn (heb de hele switch van Casema naar Wanadoo naar Orange naar Ziggo achter de rug).
Het vreemde is dat ik wél bericht krijg wanneer er gepost is op mijn CuteNews berichtenpagina, dus ik krijg email via mijn website (en dus ligt het niet aan de geblokkeerde poort neem ik aan). Dus CuteNews doet het wel, maar phpBB en Vbulletin doen het niet, sturen geen mails na geplaatste berichten. Ik wil me er natuurlijk verder in verdiepen, maar weet niet waar ik moet zoeken (anders dan de phpBB sites die ik heb afgespeurd).

alvast dank

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 06 nov 2008, 08:59

Is er hier iemand met een Ziggo account die wel emails krijgt via phpBB3? Dan vrees ik dat ik met herinstalleren of zo..

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Email instellingen

Bericht door Coen » 06 nov 2008, 09:13

Zzik schreef:Is er hier iemand met een Ziggo account die wel emails krijgt via phpBB3? Dan vrees ik dat ik met herinstalleren of zo..
Als het aan Ziggo ligt, betwijfel ik sterk of het op te lossen is door opnieuw te installeren...

Maar er is iets wat ik niet snap, als je jouw installatie van phpBB 3.x een mailtje wilt laten versturen, dan komt Ziggo daar helemaal niet bij aan te pas. Tenzij jouw hoster natuurlijk ook een verbinding heeft via Ziggo, maar dat lijkt me erg sterk. Zou het zo zijn dat Ziggo de mailtjes afkomstig vanaf jouw forum blokkeert, zodat je ze niet kunt ontvangen? Dit kun je testen door naar een @gmail-account te laten sturen. Als het daar werkt, weet je zeker dat de installatie van phpBB goed is.

Ik vind het afschuiven op Ziggo erg makkelijk, maar volgens mij ligt het toch echt ergens anders. Kan me namelijk niet voorstellen dat Ziggo (buiten spam-lijsten om) emails gaat blokkeren... :?

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 06 nov 2008, 09:53

Coen schreef:
Zzik schreef:Is er hier iemand met een Ziggo account die wel emails krijgt via phpBB3? Dan vrees ik dat ik met herinstalleren of zo..
Als het aan Ziggo ligt, betwijfel ik sterk of het op te lossen is door opnieuw te installeren...

Maar er is iets wat ik niet snap, als je jouw installatie van phpBB 3.x een mailtje wilt laten versturen, dan komt Ziggo daar helemaal niet bij aan te pas. Tenzij jouw hoster natuurlijk ook een verbinding heeft via Ziggo, maar dat lijkt me erg sterk. Zou het zo zijn dat Ziggo de mailtjes afkomstig vanaf jouw forum blokkeert, zodat je ze niet kunt ontvangen? Dit kun je testen door naar een @gmail-account te laten sturen. Als het daar werkt, weet je zeker dat de installatie van phpBB goed is.

Ik vind het afschuiven op Ziggo erg makkelijk, maar volgens mij ligt het toch echt ergens anders. Kan me namelijk niet voorstellen dat Ziggo (buiten spam-lijsten om) emails gaat blokkeren... :?
Hoi Coen, dank. Ziggo komt er aan te pas als ik via smt.ziggo.nl probeer te sturen, zoals gezegd, de standaard php mail functie, zonder smtp server, werkt dus om onduidelijke redenen bij mij niet.

http://www.yinfor.com/blog/archives/200 ... _gmai.html Heb deze Gmail instellingen geprobeerd, wat ook niet werkte.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Email instellingen

Bericht door Coen » 06 nov 2008, 14:51

Kun je dan niet eens proberen om via de SMTP van je hosting te verzenden? Zij kunnen jou wel van de juiste informatie voorzien. Ik vind het sowieso niet echt handig dat je probeert mail te verzenden, via je provider thuis. Een beetje provider blokkeert dat volgens mij altijd... :?

Zzik
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:51

Re: Email instellingen

Bericht door Zzik » 07 nov 2008, 07:19

Coen schreef:Kun je dan niet eens proberen om via de SMTP van je hosting te verzenden? Zij kunnen jou wel van de juiste informatie voorzien. Ik vind het sowieso niet echt handig dat je probeert mail te verzenden, via je provider thuis. Een beetje provider blokkeert dat volgens mij altijd... :?
dag Coen,

De mail.timeorientation.com server via de host had ik nog niet geprobeerd, maar lijkt ook niet te werken. Dit is wat de webhost er over zegt:

"Voor het versturen van e-mail kunt u juist veel beter gebruik maken van de SMTP server van uw inbelprovider of ISP. De optie "My SMTP Server Requires Authentication" mag niet aangevinkt zijn in dat geval.

De reden hiervoor is dat de meeste ISP's externe SMTP servers (vroeg of laat) blokkeren i.v.m. anti-spam policy, wij kunnen hier niets aan doen (op onze servers wordt er dus niets geblokkeerd), u kunt echter wel gewoon in elk account (dat is ook de standaard procedure) de SMTP server van uw ISP ingeven, heeft u bijvoorbeeld kabelinternet via Ziggo, dan vult u in ieder account in Outlook (Express) smtp.ziggo.nl in et cetera."

Ik zal nog wat uitproberen met alternatieve instellingen via deze mail.timeorientation.com functie, maar tot dusverre zonder succes dus.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Email instellingen

Bericht door Coen » 07 nov 2008, 08:47

Mijn idee is dat dit gaat over een miscommunicatie. Ik denk dat de host denkt dat je een account in Outlook (Express) probeert te configureren. Je moet echter wel even aangeven, als je nog verder gaat daar in de communicatie, dat het gaat om een script wat draait op jouw eigen server.

Je ISP heeft helemaal niks te maken met jouw forum in dit geval. Als het volgens jouw redenatie zo zou zijn, zou je voor elke andere ISP (per gebruiker dus), andere instellingen moeten gebruiken, om elke gebruiker te kunnen emailen, want iedereen heeft een andere ISP... :?

Je moet gewoon de instellingen van je host gebruiken en zij kunnen die leveren.

Gesloten