Forum overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Forum overzetten

Bericht door JochemOnline » 16 okt 2008, 15:15

Ik wil een forumv an een subdomein : blablabla.mijndomein.nl, over zetten naar hoofddomein : mijndomein.nl.
Het gaat hier om een phpBB2 forum, kan ik deze zo naar de root slepen of? tevens wil ik hem geconverteerd hebben naar phpBB3, is dit veel werk of?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Forum overzetten

Bericht door Jim » 16 okt 2008, 15:30

Je kan beter beide dingen tegelijk doen. :)

Upload een schone phpBB3 installatie op je hoofddomein, en zet je oude phpBB2 forum in een submap van dat forum. Dan converteer het forum van phpBB2 naar phpBB3. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Re: Forum overzetten

Bericht door JochemOnline » 16 okt 2008, 16:54

hoe bedoel je dat?

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Re: Forum overzetten

Bericht door JochemOnline » 16 okt 2008, 16:55

op subdomein staat nu een forum met phpbb2, op hoofddomein niks (door fout bij de host, vandaar een tijdelijk forum op subdomein).. ik wil dus het phpbb2 naar phpbb3 hebben maar de users en posts moeten dus ook blijven.. dit alles moet naar het hoofddomein ;)
Wijziging: Sorry klikte te vroeg op bevestigen. Kan 1 van de 2 posts ook niet verwijderen :P

Gesloten