Wie kan helpen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 12 sep 2008, 21:11

  • Adres van je forum: http://www.hetvogelforum.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: -
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag, na aanpassing in template forum
    phpBB versie: 3.0.2

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? wou layout site in forum verwerken
    Wat is het probleem?
Server fout.

..

Beste phpbb

Ik had netjes het forum geinsteleerd en het oude ernaartoe gehaald.
toen ik vanmiddag de website layout in het forum wilde zetten, ging er iets totaal mis.
Toen ik het forum starte gaf hij een foutmelding, en had ik de oude bestanden die ik had voorheen eerst gedownload van de server. De nieuwe erop gezet toen ging het mis. De oude bewaard en terug gezet. en nog deed niks het.

Ik heb geporbeerd het forum opnieuw te instaleren wel op een nieuwe mysqol en de bedoeling was een datadump, maar dat lukt niet echt. dan geeft hij aan dat de dump te lang duurd.

De huidige mysqol waar het forum op draaide is in takt en niks mee gebeurd. Ik durf niet het forum te instaleren met de mysol gegevens omdat ik bang ben dat die verloren gaan..

Wie o wie kan mijn asjeblief helpen?

Gebruikersavatar
fulleffect
Berichten: 1052
Lid geworden op: 20 nov 2005, 17:30
Locatie: http://fulleffect.hyves.nl/
Contacteer:

Re: Wie kan helpen?

Bericht door fulleffect » 12 sep 2008, 22:23

heb je de 2 orriginele styles nog op de ftp staan? dus prosilver en subsilver

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 05:42

fulleffect schreef:heb je de 2 orriginele styles nog op de ftp staan? dus prosilver en subsilver
Ja alles staat er opnieuw op....

Gebruikersavatar
fulleffect
Berichten: 1052
Lid geworden op: 20 nov 2005, 17:30
Locatie: http://fulleffect.hyves.nl/
Contacteer:

Re: Wie kan helpen?

Bericht door fulleffect » 13 sep 2008, 08:15

heb je daarna je cache geleegd? te vinden via je ftp op jouwforum/cache. hier kun je alles weg gooien BEHALVE index.htm en .htaccess ;-)

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 13:29

fulleffect schreef:heb je daarna je cache geleegd? te vinden via je ftp op jouwforum/cache. hier kun je alles weg gooien BEHALVE index.htm en .htaccess ;-)
Dat heb ik ook gedaan nu.. Maar, ik snap er niks meer van :S

hallovs
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 aug 2008, 08:58

Re: Wie kan helpen?

Bericht door hallovs » 13 sep 2008, 14:03

ik denk dat je op nieuw moet installen omdat ergers fout in zit in databse dat hij denk dat de style nog steets weg is.

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 14:06

hallovs schreef:ik denk dat je op nieuw moet installen omdat ergers fout in zit in databse dat hij denk dat de style nog steets weg is.
Dan heb ik al meerdere malen gedaan, maar nog... Ik had het even op een andere database geinstaleerd zodat de gegevens uit de andere mysqol waar alle leden enz in staat niet verloren gingen.
Deze database weer verwijderd... En opnieuw maar nog niks.. :S

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 14:12

Nieuw forum is eindelijk gelukt.. Alleen de leden enzo moeten er nog heen en de berichten. Het wil me niet echt lukken om de oude database over te kopieren in de nieuwe.

hallovs
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 aug 2008, 08:58

Re: Wie kan helpen?

Bericht door hallovs » 13 sep 2008, 14:20

heb je een back up gemaakt van je ouwe forum ???
en kan je in nieuwe weer op halen ^^

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 14:33

Ik heb alleen een back-up van de database.
De orinele database.. Deze gewoon in de database zelf gemaakt en niet in het forum.

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 13 sep 2008, 16:02

Het is gelukt, het eninige vervelende is bij de dump.. Dat ik zowel op de index als in het forum dubbel admin en global moderators heb.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Jim » 13 sep 2008, 20:22

De link naar je forum is SMF-forum, heb je ook de link naar je phpBB forum? :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Deborah198
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2008, 21:04

Re: Wie kan helpen?

Bericht door Deborah198 » 14 sep 2008, 05:49

JimB schreef:De link naar je forum is SMF-forum, heb je ook de link naar je phpBB forum? :)
Ik bleef een grote fout houden in de database, dus toen het forum een beetje draaiende was, heb ik een convert gedaan naar smf, en momenteel heb ik eindelijk een draaiend forum

Ik ben zowiezo heel blij met jullie tips en hulp.

Ik snap smf gewoon beter, omdat het minder uitgebreid is.

Mijn complimenten in ieder geval voor phpbb, want er zijn veel meer styles en modifications.

Buiten dat is het forum overgenomen. Met veel rotzooi in de database. De huidige webmaster die liet iedere administrator bij de database. Daarom kreeg ik het waarschijnlijk niet aan de praat, omdat iedereen er in heeft gerommeld. Dus werd mijn hulp ingeroepen. Ik merkte al gauw op dat ik het forum niet kon updaten in de eerste instansie. Omdat het forum vol stond met half in geinstaleerde modifications, in admin panel deed veel het niet. Back up maken kon niet meer. 1 rotzooi.
Toen ik met phpbb3x de convert draaide zijn veel bestanden en rotzooi ook over gegaan.. Ik denk dat, dat een rede is geweest dat ik moeite met draaien bleef houden (hoeft niet natuurlijk).
Naar smf heeft hij feitelijk op de avatars na niks van de oude bestanden mee genomen.

Voor ooit een nieuwe instalatie zal ik zeker overwegen de phpbb te nemen.

Groetjes
Deborah

Gesloten