Eigen systeem + PHPBB
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Eigen systeem + PHPBB
Hey
Ik heb nu bijna mijn website af, nu wil ik toch liever PhpBB gebruiken ipv
mijn eigen gemaakte forum, omdate phpbb toch wat uitgebreider is.
Nu loop ik alleen tegen een probleem aan :
ik wil dat als je via de site inlogt, je ook ingelogd wordt op het forum(en evt andersom ook).
Nu heb ik hier op het forum gezocht en dit gevonden :
http://www.phpclasses.org/browse/package/1532.html
Nu heb ik alleen nog een probleem dat wanneer ik een account aanmaak, dat mijn systeem ook een account aanmaakt in het forum.
Weet iemand waar ik dit script kan vinden die dit doet?
Bvd
Ik heb nu bijna mijn website af, nu wil ik toch liever PhpBB gebruiken ipv
mijn eigen gemaakte forum, omdate phpbb toch wat uitgebreider is.
Nu loop ik alleen tegen een probleem aan :
ik wil dat als je via de site inlogt, je ook ingelogd wordt op het forum(en evt andersom ook).
Nu heb ik hier op het forum gezocht en dit gevonden :
http://www.phpclasses.org/browse/package/1532.html
Nu heb ik alleen nog een probleem dat wanneer ik een account aanmaak, dat mijn systeem ook een account aanmaakt in het forum.
Weet iemand waar ik dit script kan vinden die dit doet?
Bvd
Re: Eigen systeem + PHPBB
Hiervoor zal je hoogstwaarschijnlijk gewoon door moeten linken naar de registratiepagina van je forum. Dit is in ieder geval het makkelijkst ^^
Bedankt voor je reactie,
maar ik wil niet dat de gasten 2x moeten aanmelden.
Dus als iemand een script heeft, of een andere oplossing ?
maar ik wil niet dat de gasten 2x moeten aanmelden.

Dus als iemand een script heeft, of een andere oplossing ?
Bedankt,
maar dit is alleen voor login, dat had ik al gevonden (zie mijn eerste reactie) :p
Ik zoek nog het script voor het aanmelden(registreren)
maar dit is alleen voor login, dat had ik al gevonden (zie mijn eerste reactie) :p
Ik zoek nog het script voor het aanmelden(registreren)
Dat hoeft ook niet als je ze naar de registratiepagina verwijst.
Dus in dit geval naar ucp.php?mode=register
Dus in dit geval naar ucp.php?mode=register
Ja,
maar ik wil dat de gasten zich maar een keer hoeven aan te melden
en dat er gelijk in mijn eigen systeem een account wordt gemaakt, en ook in phpbb.
maar ik wil dat de gasten zich maar een keer hoeven aan te melden
en dat er gelijk in mijn eigen systeem een account wordt gemaakt, en ook in phpbb.
Daarop is phpBB niet gemaakt, dus je zult iets in je eigen systeem moeten zien te maken.
Ja,
ik zoek een script zodat als iemand zich aanmeld in mijn eigen systeem,
dat er ook een account wordt gemaakt in phpbb, lees aub goed
ik zoek een script zodat als iemand zich aanmeld in mijn eigen systeem,
dat er ook een account wordt gemaakt in phpbb, lees aub goed

Dan moet je het eigen systeem aanpassen aan het systeem van phpBB dus de user table van phpBB ook voor je site gebruiken zodat je gebruikers op beide zijn geregistreerd (desnoods een extra INSERT SQL in je php code opnemen voor je eigen site zodat je op twee verschillende plaatsen je gebruikersgegevens hebt). Makkelijkst is te linken naar de user table van phpBB denk ik zo uit mijn hoofd.
@hierboven :
desnoods een extra INSERT SQL in je php code opnemen voor je eigen site.
Ja, precies, hiervoor zoek ik ook de php code.
Omdat PHPbb veel kolommen heeft etc. weet ik niet wat ik in de tabel bij de waardes moet zetten.
desnoods een extra INSERT SQL in je php code opnemen voor je eigen site.
Ja, precies, hiervoor zoek ik ook de php code.
Omdat PHPbb veel kolommen heeft etc. weet ik niet wat ik in de tabel bij de waardes moet zetten.
Je kan een aanvraag bij Gevraagd zetten, maar aangezien het me een lastig script lijkt zal daar wel aardig wat tegenover staan.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Ja,
ik dacht als iemand het misschien al eens heeft gemaakt of weet waar ik het kan vinden..
ik dacht als iemand het misschien al eens heeft gemaakt of weet waar ik het kan vinden..
Denk het eerlijk gezegt niet, aangezien mensen niet weten wat jouw systeem is kan er ook niks zijn dat op jouw systeem zou moeten werken. Iemand zal het voor je moeten maken. 

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Leer PHP Script te maken 
kan moet je wel lukken.
Sry ik geef alleen maar Tip.
Veel Succes.

kan moet je wel lukken.
Sry ik geef alleen maar Tip.
Veel Succes.