leden met 0 posts verwijderen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mrpddnos

leden met 0 posts verwijderen

Bericht door mrpddnos » 25 jul 2008, 02:42

Heey allemaal,

ik wil graag alle leden die voor 1 april 2008 hebben geregistreerd maar nog 0 berichten hebben geplaatst verwijderen. Hoe kan ik dit doen vanuit het beheerpaneel?

groetjes,

bernhard

Auriorx

Re: leden met 0 posts verwijderen

Bericht door Auriorx » 25 jul 2008, 07:41

Je moet al die leden gewoon apart selecteren, en dan verwijderen.

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 25 jul 2008, 19:36

Auriorx schreef:Je moet al die leden gewoon apart selecteren, en dan verwijderen.
Al die leden apart selecteren? Dan laat ik het liever voor wat het is. Ik heb namelijk geen flauw idee wie het allemaal zijn. Is er geen automatische manier voor?

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 25 jul 2008, 19:56

mrpddnos schreef: Ik heb namelijk geen flauw idee wie het allemaal zijn. Is er geen automatische manier voor?
Dat kan je toch zien aan het berichtenaantal? :|

Mid

Bericht door Mid » 25 jul 2008, 22:17

Op phpbb.com staat hiervoor een modificatie: http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=6635

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 25 jul 2008, 22:23

Mid schreef:Op phpbb.com staat hiervoor een modificatie: http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=6635
Ik heb het beheerpaneel nog eens goed doorgekeken. Als ik naar 'gebruikers en groepen" ga en dan naar 'gebruikers automatisch opruimen" kan ik daar aangeven dat gebruikers die voor 1 april 2008 hebben geregistreerd maar nog 0 berichten hebben verwijderd moeten worden? (Ik had dit eerst niet gezien.) Dan heb ik toch helemaal geen mod nodig?

Is deze mod niet alleen voor leden die zich geregistreerd hebben en verder nooit actief geweest zijn? Ik wil ALLE leden met 0 posts verwijderen. Dus ook leden die af en toe wel inloggen. Als ik het goed begrijp doet deze mod dat niet...
Imense schreef:
mrpddnos schreef: Ik heb namelijk geen flauw idee wie het allemaal zijn. Is er geen automatische manier voor?
Dat kan je toch zien aan het berichtenaantal? :|
sorry hoor, maar hoeveel beheerders ken jij die hun hele ledenlijst gaan doorzoeken naar mensen met 0 posts? Als je 50 leden of zo hebt dan lukt je dat nog wel. Maar wacht maar tot je er 100 of meer hebt. Dan is dat niet te doen...

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 25 jul 2008, 23:19

Ja je kan het inderdaad standaard via het ACP doen bij het tabblad Gebruikers en groepen en dan "Gebruikers automatisch opruimen".

Die MOD controleerd alleen op mensen die nooit ingelogt zijn geweest. ;)
Er staat trouwens ook nog een belangrijke opmerking bij die MOD:
A_Jelly_Doughnut schreef:This MOD may cause problems when a board has been converted to phpBB3, so you should use caution when using it in that case.

Divigo

Bericht door Divigo » 26 jul 2008, 07:09

sorry hoor, maar hoeveel beheerders ken jij die hun hele ledenlijst gaan doorzoeken naar mensen met 0 posts? Als je 50 leden of zo hebt dan lukt je dat nog wel. Maar wacht maar tot je er 100 of meer hebt. Dan is dat niet te doen...
Lijkt me niet zon zware taak aangezien je in de leden lijst kan sorteren op aantal posts.
Dan staan de personen met 0 posts allemaal vooraan of achteraaan.
Dus doorzoeken hoef je dan niet echt.

Gr Dennis

Richardnl

Bericht door Richardnl » 26 jul 2008, 08:17

Divigo schreef:
Lijkt me niet zon zware taak aangezien je in de leden lijst kan sorteren op aantal posts.

Gr Dennis
idd, zo moeilijk is het ook niet, toch?

remcoboy1479
Contacteer:

Bericht door remcoboy1479 » 26 jul 2008, 08:20

Richardnl schreef:
Divigo schreef:

Gr Dennis
idd, zo moeilijk is het ook niet, toch?
Als je weet hoe het werkt niet nee.
Misschien kan je ff uitleggen voro de newbies zoals ik hier.
Msn : Afbeelding

Richardnl

Bericht door Richardnl » 26 jul 2008, 08:30

Selecteer sorteer methode: berichten aantal. volgorde: oplopend.

zo kan je zien hoeveel 0 posters heb!

remcoboy1479
Contacteer:

Bericht door remcoboy1479 » 26 jul 2008, 09:02

Richardnl schreef:Selecteer sorteer methode: berichten aantal. volgorde: oplopend.

ty en waar ?

Bee

Bericht door Bee » 26 jul 2008, 09:03

Het gaat over leden, en waar heb je nu een lijst met leden?

De ledenlijst natuurlijk :?
... Maar ik modereer (nog) niet.

remcoboy1479
Contacteer:

Bericht door remcoboy1479 » 26 jul 2008, 09:06

Bee schreef:Het gaat over leden, en waar heb je nu een lijst met leden?

De ledenlijst natuurlijk :?
hartelijk bedankt ik moet eens langs de hersenspearl

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 26 jul 2008, 13:26

Richardnl schreef:Selecteer sorteer methode: berichten aantal. volgorde: oplopend.

Om leden met 0 posts te verwijderen kan je beter naar "gebruikers en groepen" in je beheerpaneel gaan en dan doorklikken naar "gebruikers automatisch opruimen." Daar kan je heel veel dingen aangeven zoals voor welke datum de leden geregistreerd moeten zijn, hoeveel posts ze moeten hebben enzovoort. En dan ruimt je forum alle leden die aan die eisen voldoen automatisch op.

Dus niks niet alle leden apart verwijderen. Ik vraag mij serieus af waarom ik dat belachelijke advies kreeg, terwijl het automatisch gedaan kan worden. Als je de leden op post aantal laat sorteren en dan handmatig gaat verwijderen is het nog een hoop onnodig werk...

Mid

Bericht door Mid » 26 jul 2008, 14:48

Kijk, je hebt je eigen vraag nu zelf voortreffelijk beantwoord, zodat alle forumleden en andere geïnteresseerden er iets aan hebben. Goed werk! ;)

Gesloten