Phpbb3 pakt tags niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Haunter

Phpbb3 pakt tags niet

Bericht door Haunter » 19 jul 2008, 20:16

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Na converteren van joomlaboard -> phpbb
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Hallo,

Ik heb gister een forum geconverteerd van Joomlaboard naar phpBB3. Dit is allemaal goed gegaan, alleen bevatten alle berichten nog de oude Joomla tags ( [img:] en [quote:] bijvoorbeeld). Dit heb ik door middel van een query aangepast in mijn database naar de gewone BBcodes. Nu ziet een bericht er dus bij een quote gewoon zo uit:

Code: Selecteer alles

[b]*Username* schreef:[/b]
[quote]*het bericht*
[/quote]
Het probleem is echter, phpBB3 pakt de hele tag niet. Hij pakt hem alleen als ik een bericht edit, en opnieuw opsla. Ik heb echter niet veel zin om alle berichten met quotes of andere tags handmatig weer op te slaan, dit duurt een eeuwigheid gezien de grootte van het hele forum.

Iemand een oplossing?
Laatst gewijzigd door Haunter op 19 jul 2008, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom V
Contacteer:

Re: Phpbb3 pakt tags niet

Bericht door Tom V » 19 jul 2008, 20:20

ik geloof dat de convertor dan de BBcodes niet goed verwerkt.

Je zult dus bij de maker van de convertor moeten zijn om dit probleem op te lossen.
Ik ga ervan uit dat iedereen die die convertor gebruikt problemen met de BBcodes zal hebben.

Haunter

Bericht door Haunter » 19 jul 2008, 20:33

Dark Inca schreef:ik geloof dat de convertor dan de BBcodes niet goed verwerkt.

Je zult dus bij de maker van de convertor moeten zijn om dit probleem op te lossen.
Ik ga ervan uit dat iedereen die die convertor gebruikt problemen met de BBcodes zal hebben.
De tags staan nu wel goed (er was eerst een ":" in te tags te vinden, die zijn nu weggehaald in de sql) en zijn ook zichtbaar in de pagina. PhpBB leest ze echter niet. Dit doet hij wel als ik:
1. een bericht edit en meteen weer op sla, zonder wijzigingen toe te passen
2. een nieuw bericht maak met tags.

Oftewel, er is verder geen probleem met de BBCode functie op het forum.

Ik merk het bijvoorbeeld ook met smilies. Als er vroeger op het forum een smilie was met de shortcut

:smile:
en ik edit in de phpBB3 de shortcut van een smilie, en noem die

:smile: 
.. dan pakt hij die ook niet meteen. Echter wel, net als bij die tags, als ik een bericht edit en meteen op sla en een nieuw bericht maak.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 19 jul 2008, 21:10

In de database moet er niet gewoon [code][/code] staan maar er staat [code:uid][/code:uid] in (of dergelijke zo van buiten weet ik niet meer net hoe).
Waarschijnlijk heeft de convertor geen rekening gehouden dat dit moet.
Waardoor de BBcodes niet werken voordat je ze bewerkt, daarna zullen ze dus wel werken. (door te bewerken en bevestigen, wordt de post verwerkt door de message parser en werden die uid er wel bij gezet.).

Gesloten