Forum blijft enige seconden hangen bij reageren.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Imense
Contacteer:

Forum blijft enige seconden hangen bij reageren.

Bericht door Imense » 03 jul 2008, 20:14

• Adres van je forum: http://www.sweetlovetalk.eu
    Event. modificaties op je forum:Ja (Gendres) die is er als het goed is door het service team dr opgeplaatst maar hij werkt niet :?:
    Wanneer ontstond het probleem?Nadat die mod geplaatst is?
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb de style 3myl_Sable, en merk sinds een dag dat het forum ernstig blijft hangen
op het moment dat je een nieuw topic wil openen of een reactie wil plaatsen.
Als je dit eenmaal heb gedaan gaat het wel weer wat sneller.
Iemand een idee?

..

Imense
Contacteer:

Re: Forum blijft enige seconden hangen bij reageren.

Bericht door Imense » 05 jul 2008, 13:07

Helemaal niemand die me hier iets over kan vertellen???
Iemand die me hier iets over kan vertellen?

Bee

Bericht door Bee » 05 jul 2008, 13:43

Heb je een testaccountje?
Berichten van petsim1 afgesplitst naar eigen topic .
- Bee
... Maar ik modereer (nog) niet.

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 05 jul 2008, 15:47

Bee schreef:Heb je een testaccountje?
Hoi bedankt voor je reactie, ja heb een testaccount;

Nickname Snuffel
ww= draakje

Hoor het graag van je! Hij blijft dus extreem hangen zodra je op de reply button klikt
of op de button "nieuw topic"

Groetjes Imense

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 05 jul 2008, 16:27

Volgens mij komt dat omdat hij eerst zo ontzettend veel smilies moet laden. Als je er nou eens een heleboel in de popup zet die daarvoor bedoeld is?

petsim1

Bericht door petsim1 » 05 jul 2008, 16:41

marian0810 schreef:Volgens mij komt dat omdat hij eerst zo ontzettend veel smilies moet laden. Als je er nou eens een heleboel in de popup zet die daarvoor bedoeld is?
Hoewel er inderdaad veel smilies geladen moeten worden denk ik niet dat dat de oorzaak is van het erg trage laden van de commentbox, het zal iets schelen als er minder smilies staan, maar niet veel denk ik.

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 05 jul 2008, 17:36

oeps zie nu dat ik een reactie heb geplaatst ipv een PB :o :oops:

Ach is toch maar een simpel account, kan je niets mee.
Maar de smilies heb ik niets aan veranderd, dat trage is van de een op
de andere dag gekomen.

Bee

Bericht door Bee » 05 jul 2008, 19:14

De vorige stijl was zeker prosilver? Het probleem is vermoed ik dat een browser eerst de volledige code van een tabel geladen moet hebben voordat hij een tabel gaat weergeven, om zo weergavefouten te voorkomen. Echter, de tabel die wordt geladen is vrij zwaar. Flink formulier, veel javascriptcodes, bewegende plaatjes, kleurentabel.

Je merkt dat de smilies niet het vertragende probleem zijn aangezien die vaak al volledig geladen zijn wanneer de tabel al in beeld komt, zelfs al staan er geen plaatjes in de cache. Een tweede punt is denk ik toch editor.js, wat voor een browser niet het meest eenvoudig verwerkbare bestand is. Je merkt dat wanneer je de pagina voor een tweede, derde of vierde keer laat, de pagina opeens stukken sneller is. Waarschijnlijk omdat dat bestand al gecached is ;)

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 06 jul 2008, 01:18

bedankt voor je uitgebreide reactie Bee, mn vorrige style was idd prosilver.
Bee schreef:Echter, de tabel die wordt geladen is vrij zwaar. Flink formulier, veel javascriptcodes, bewegende plaatjes, kleurentabel.
Okay maar hij heeft het een paar weken wel heel goed gedaan, kan zoiets ineens ontstaan dan?
Bee schreef:Een tweede punt is denk ik toch editor.js, wat voor een browser niet het meest eenvoudig verwerkbare bestand is. Je merkt dat wanneer je de pagina voor een tweede, derde of vierde keer laat, de pagina opeens stukken sneller is. Waarschijnlijk omdat dat bestand al gecached is
En wat zou ik d'r aan kunnen doen om dit weer wat sneller te laten verlopen, cachés legen?

Bee

Bericht door Bee » 06 jul 2008, 15:31

Juist niet legen, want als het bestand in de cache van jouw webbrowser staat gaat het opeens sneller :? Ik denk zowieso dat het probleem heel lastig op te lossen is, omdat je niet heel veel kan veranderen, hooguit kan er misschien wat geknutseld worden in posting_body.html waardoor er wat overbodige HTML uit wordt geknikkerd (aangezien het gebaseerd is op subsilver2 zal dat vast nog wel aanwezig zijn her en der)

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 06 jul 2008, 16:46

Probleem opgelost ik leegte elke dag de cachés, omdat mij verteld was door dees of geen dat dit het forum zou versnellen, echter merk dat het forum er alleen maar trager van werd.

Dus dit probleem behoort tot het verleden en heb nu weer een lekker snel forum.

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 17 sep 2008, 21:14

Dit probleem dient zich weer aan,
Bee schreef:Een tweede punt is denk ik toch editor.js, wat voor een browser niet het meest eenvoudig verwerkbare bestand is. Je merkt dat wanneer je de pagina voor een tweede, derde of vierde keer laat, de pagina opeens stukken sneller is. Waarschijnlijk omdat dat bestand al gecached is
Ik heb geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, weet wel dat het erg vervelend is omdat het steeds langer lijkt te duren voor een pagina laadt, iemand een idee?

Gesloten