Stappenplan nieuw forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
puhb
Contacteer:

Stappenplan nieuw forum

Bericht door puhb » 22 jun 2008, 15:55

Hallo allen!

Allereerst complimenten voor dit forum; mede hierdoor heb ik besloten binnenkort een forum op basis van phpbb op te gaan zetten; vooral het Service Team op dit forum heeft me deze beslissing doen maken.

Het lijkt me wat te simpel om te denken dat als ik zodra een domeinnaam registreer en aan het Service Team vraag het forum te installeren, ik klaar ben en kan beginnen. Of is phpbb werkelijk zo eenvoudig?

Ik heb hier al aardig wat rondgeneusd en veel gelezen over templates en mods. Kan ik deze naderhand naar hartelust installeren en deïnstalleren, of zijn dit ook zaken waar ik vooraf rekening mee moet houden?

Ik speel met het idee voor de domeinregistratie een pakket af te nemen met 1.000mb webruimte en 'onbeperkt' dataverkeer. Lijkt jullie dit afdoende voor een gemiddeld forum?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp, hopelijk kom ik hier nog vaak terug met vragen! ;)

PuhB
Topic verplaats van 3.0 Discussie naar 3.0 Support.
- Bee

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Stappenplan nieuw forum

Bericht door Paul » 22 jun 2008, 16:04

Onbeperkt dataverkeer is zowiezo al ongemogelijk, aan alles zit een beperking. Hou daar in ieder geval alvast rekening mee.

Verder is het erg simpel (Ook om het zelf te doen) om phpBB te installeren. Het enige wat je moet doen is de bestanden van phpBB uploaden, en daarna de installatie volgen. Deze vraagt een aantal standaard gegevens (Die je in jet controle panel van je host dan kan vinden), en je bent klaar.
Hierna hoef je enkel alles nog maar in te stellen.

Styles kan je erg simpel installeren, even uploaden, in admin aanzetten, en in je profiel jkiezen en je bent klaar. Hou er wel rekening mee dat wanneer je MOds gaat installeren je dit voor alle styles moet doen.

MODs zijn aanpassingen aan de code, en zorgen voor extra dingen aan je forum. Deze moet je zelf met de hand installeren, door de instructies te volgen. Hierin staan codes die je moeten zoeken, en daar moet je dan iets mee doen. DE kans dat hier iets fout gaat is groter als met styles, maar zolang je de instructies volgt gaat dit gewoon goed.
Verder kan je deze enkel deinstalleren door de instructies omgekeer d uit te voeren.

Johan

Bericht door Johan » 22 jun 2008, 16:05

puhb schreef:Allereerst complimenten voor dit forum; mede hierdoor heb ik besloten binnenkort een forum op basis van phpbb op te gaan zetten; vooral het Service Team op dit forum heeft me deze beslissing doen maken.
't Service Team is samengegaan met het Support Team (zie Mededelingen ;))
puhb schreef:
Het lijkt me wat te simpel om te denken dat als ik zodra een domeinnaam registreer en aan het ServicTeam vraag het forum te installeren, ik klaar ben en kan beginnen. Of is phpbb werkelijk zo eenvoudig?
Ja, phpBB werkt dan, uitbreidingen en stijlen moeten er nog wel bij (het pakket bevat 2 standaardstijlen).
puhb schreef:Ik heb hier al aardig wat rondgeneusd en veel gelezen over templates en mods. Kan ik deze naderhand naar hartelust installeren en deïnstalleren, of zijn dit ook zaken waar ik vooraf rekening mee moet houden?
Het kan wel, maar vergt veel tijd en moeite en zal in de meeste gevallen handmatig moeten gebeuren.
puhb schreef: Ik speel met het idee voor de domeinregistratie een pakket af te nemen met 1.000mb webruimte en 'onbeperkt' dataverkeer. Lijkt jullie dit afdoende voor een gemiddeld forum?
Ja, dit moet lukken
ff de rommel eruit gegooid.
- Dark Inca
Voormalig Support Teamlid

puhb
Contacteer:

Bericht door puhb » 22 jun 2008, 16:32

JohanG schreef:
puhb schreef:Allereerst complimenten voor dit forum; mede hierdoor heb ik besloten binnenkort een forum op basis van phpbb op te gaan zetten; vooral het Service Team op dit forum heeft me deze beslissing doen maken.
't Service Team is samengegaan met het Support Team (zie Mededelingen ;))
Oh ja, sorry! :oops: Ik had het al wel gelezen, maar zocht de correcte naam hierboven; en als je in het menu je muis op "Forums" zet, dan verschijnt er toch nog een link naar het Service Team. Daar haalde ik het dus vandaan. ;-)

JohanG schreef:
puhb schreef:Ik heb hier al aardig wat rondgeneusd en veel gelezen over templates en mods. Kan ik deze naderhand naar hartelust installeren en deïnstalleren, of zijn dit ook zaken waar ik vooraf rekening mee moet houden?
Het kan wel, maar vergt veel tijd en moeite en zal in de meeste gevallen handmatig moeten gebeuren.
Is er ergens een goede lijst met beschikbare mods zodat ik tevoren kan bedenken welke ik allemaal zou willen gebruiken?

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 22 jun 2008, 16:38

Een phpBB3 forum installeren is zeer eenvoudig, natuurlijk raden we je eerst aan om zelf je forum te installeren en niet direct naar de Service te stappen van phpBB.nl .
We hebben hiervoor onder andere onze wiki en onze support forums. Dit geld natuurlijk ook voor mods te installeren

We geven de service eigenlijk voor personen die het echt niet kunnen.
Je gaat er verder ook meer plezier van hebben als je het zelf kan hoor.

puhb
Contacteer:

Bericht door puhb » 23 jun 2008, 11:47

JohanG schreef:
puhb schreef: Ik speel met het idee voor de domeinregistratie een pakket af te nemen met 1.000mb webruimte en 'onbeperkt' dataverkeer. Lijkt jullie dit afdoende voor een gemiddeld forum?
Ja, dit moet lukken
Omdat ik toch nog aan het rondneuzen ben om te zien waar te registreren, ben ik benieuwd of er iets valt te zeggen qua hoeveel webruimte een forum als dit nodig heeft? :?:

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 23 jun 2008, 11:48

Niet veel... ik denk alleen het forum zelf 10/20 MB.... nog niet eens dnek ik...
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Lucas

Bericht door Lucas » 23 jun 2008, 12:59

Luister maar eens naar de laatste stuk van de officiele phpBB Podcast

http://podcast.phpbb.com/2007/10/15/epi ... -and-more/
en het begin van het tweede deel,
http://podcast.phpbb.com/2007/11/01/epi ... continues/

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 23 jun 2008, 14:33

ik vind 1000 mb wel erg veel hoor... gebruik wat nodig is en meer niet, De meeste forums hebben ongeveer minder dan 100 mb nodig, dus de kans dat je 1000 mb gebruikt duurt nog even.. (phpbb.nl gebruikt niet eens 1000 mb denk ik...) :D
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 23 jun 2008, 14:47

Het is altijd handig als je een downloads-sectie opent op je site ofzo, dus het kan geen kwaad om 1 gig aan geheugen te hebben.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 jun 2008, 15:38

PascalS schreef:ik vind 1000 mb wel erg veel hoor... gebruik wat nodig is en meer niet, De meeste forums hebben ongeveer minder dan 100 mb nodig, dus de kans dat je 1000 mb gebruikt duurt nog even.. (phpbb.nl gebruikt niet eens 1000 mb denk ik...) :D
Dat ligt geheel an wat voor site je hebt, ik beheer een arcade site (Based of phpBB3) die meer als 5gig ruimte gebruikt :).

puhb
Contacteer:

Bericht door puhb » 24 jun 2008, 15:59

Dark Inca schreef:Een phpBB3 forum installeren is zeer eenvoudig, natuurlijk raden we je eerst aan om zelf je forum te installeren en niet direct naar de Service te stappen van phpBB.nl .
Helemaal gelijk, ik heb wat zitten zwoegen maar ik geloof wel dat ik nu op de goede weg ben.

Echter nog een paar vraagjes - ook omdat ik soms door de bomen het bos niet meer zie-:
1. Waar kan ik zien welke berichten naar gebruikers worden gestuurd wanneer hun berichten zijn verplaatst, gesplitst, of wanneer ze een persoonlijk bericht hebben ontvangen?
2. Bestaat er een lijst van beschikbare Nederlandstalige MODs?
3. Nu heb ik alleen maar een forum staan, terwijl ik daaromheen graag (zoals ik elders wel eens zie/zag) dingen wil zien, zoals gebruikersoverzicht, kalender, laatste berichten etc. Hoe doe ik dat?

Wederom bij voorbaat dank voor hulp!!

puhb
Contacteer:

Bericht door puhb » 26 jun 2008, 16:05

puhb schreef:
Dark Inca schreef:Een phpBB3 forum installeren is zeer eenvoudig, natuurlijk raden we je eerst aan om zelf je forum te installeren en niet direct naar de Service te stappen van phpBB.nl .
Helemaal gelijk, ik heb wat zitten zwoegen maar ik geloof wel dat ik nu op de goede weg ben.

Echter nog een paar vraagjes - ook omdat ik soms door de bomen het bos niet meer zie-:
1. Waar kan ik zien welke berichten naar gebruikers worden gestuurd wanneer hun berichten zijn verplaatst, gesplitst, of wanneer ze een persoonlijk bericht hebben ontvangen?
2. Bestaat er een lijst van beschikbare Nederlandstalige MODs?
3. Nu heb ik alleen maar een forum staan, terwijl ik daaromheen graag (zoals ik elders wel eens zie/zag) dingen wil zien, zoals gebruikersoverzicht, kalender, laatste berichten etc. Hoe doe ik dat?

Wederom bij voorbaat dank voor hulp!!
Niemand die mij kan helpen?

Johan

Bericht door Johan » 26 jun 2008, 16:46

1) De e-mails? ./language/nl/emails
2) Voor zover ik weet niet, je kan wel een kijkje nemen in de phpBB.nl Vertalingen DB voor vertalingen ;)
3) De modificaties zoeken (bijv. op phpBB.com) en dan installeren / laten installeren door het Support Team ;)

puhb
Contacteer:

Bericht door puhb » 27 jun 2008, 09:48

1.) Inderdaad de e-mail; dank ik heb ze nu gevonden. Als je in de instellingen ergens "ja" zegt dat het forum mails mag sturen, worden automatisch álle mails gestuurd, of kun je daar nog onderscheid in maken?
2.) Bedankt.
3.) Ik heb mijn verzoek geplaatst, wederom dank!

Johan

Bericht door Johan » 27 jun 2008, 09:51

1) Dit kan de gebruiker instellen in zijn gebruikerspaneel.
2 & 3) Graag gedaan. :ugeek:

Gesloten