kan niet meer inloggen als beheerder

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
hdelange

kan niet meer inloggen als beheerder

Bericht door hdelange » 21 mei 2008, 22:25

Hallo,

ik heb net een conversie gedaan van phpnuke naar phpBB3 en dat is op zich prima verlopen, op een paar kleine dingetjes na.

Alleen heb ik een probleem en kom ik er niet meer in als beheerder.

Heb namelijk de fout gemaakt dezelfde naam te gebruiken als inlognaam, en deze is door de conversie waarschijnlijk overschreven, de eerste keer kwam ik er wel in maar was geen beheerder, toen ben ik uitgelogt, en nu kom ik er niet meer in.

hij zegt nu dat het account niet is geactiveerd en dat aleen de beheerder hier iets mee kan, maar goed daar kom ik dus niet mee in.

iemand nog een idee hoe ik daar toch bij kan b.v. via de database, ik zie wel dat er veel is gecodeerd, in de oudere phpBB versie zag je nog de gebruikersnaam, maar zie ik nu niet meer terug.

wie kan me helpen met wat tips.

vriendelijke groeten,

Henk

hdelange

Re: kan niet meer inloggen als beheerder

Bericht door hdelange » 22 mei 2008, 13:31

goed,

heb het nog een keer gedaan, nu met een nieuwe naam voor de beheerder tijdens de installatie van phpbb3, daarna de conversie uitgevoerd en wat blijkt, de gebruiker die ik aangemaakt heb bestaat niet meer.

ik kan nu wel inloggen maar ben moderator i.p.v. beheerder.

Wat moet ik in de database wijzigen om me als beheerder in te kunnen loggen?

groeten,

Henk

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 23 mei 2008, 13:58

Wanneer je converteert wordt de gebruiker die je tijdens de installatie hebt aangemaakt inderdaad overschreven. Je moet inloggen met dezelfde gegevens als die je op het phpBB2 forum gebruikte.

Wanneer je daar beheerder permissies had zul je die nu ook moeten hebben.
Wanneer dit niet zo is. Voer dan de volgende sql query uit. Hiermee zet je het account op eigenaar.

Code: Selecteer alles

UPDATE `phpbb_users` SET `user_type` = '3' WHERE `user_id` =XX LIMIT 1 ;
Vervang de XX met het userID van je eigen account.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

hdelange

Bericht door hdelange » 23 mei 2008, 16:23

dank je wel, ik kan er nu bij als beheerder!

groeten,

Henk

Gesloten