Probleem topicdisplay extra pagina

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Alcoholicleaf

Probleem topicdisplay extra pagina

Bericht door Alcoholicleaf » 12 mei 2008, 10:29

• Adres van je forum: http://firstbreath.nl/
    Event. modificaties op je forum:heb zelf nog geen modificaties geïnstalleerd
    Wanneer ontstond het probleem?net, maar een nieuw probleem is het niet
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?heel veel maar dat is niet van toepassing
    Wat is het probleem?
Ik ben een bandsite aan het maken voor mijn band, volledig gebaseerd op phpbb. Deze keuze is ontstaan door het sessiesysteem van phpbb en de posting mogelijkheden. Nu vraag is me af of het volgende mogelijk is en of iemand mij kan helpen hiermee:

Ik heb de website compleet met dezelfde template uitgerust, en extra paginas die informatie weergeven. het forum zelf is gelocated in de map /forum/ en heeft 2 catagoriën; een public gedeelte met toegankelijkheid en postingmogelijkheden voor iedereen, en een band gedeelte met toegankelijkheid slechts voor bandmembers. NB! ik gebruik standaard het engelse taalpakket, maar wil het nederlandse taalpaket snel gaan adden aan de site. Ik ben geen professional maar ook geen beginner.

Uiteindelijk hier mijn brandende vraag: ik wil graag op de main page http://firstbreath.nl/ een soort van 'anouncement' gedeelte plaatsen met posts van de usergroup "bandmembers" in een bepaald, op het forum NIET zichtbaar topic. die posts moet ik op de indexpagina in de RECHTER kolom hebben guests moeten het dus WEL kunnen zien op de indexpagina maar niet op het forum als forum of topic, registered users idem, administrators idem, global moderators idem, bots idem slechts bandmembers moeten hem kunnen editen op de index en/of forumpagina die bij deze 'toppic' hoort.

Belangrijk, mijn vraag licht niet in de permissie instellingen!!!! maar de vraag is feitelijk hoe krijg ik een enkele topic op mijn indexpagina http://firstbreath.nl die NIET te zien is (door non-bandmemberusers) op het forum.

Hopend op een fatsoenlijke, doch doelgerichte reply. als dit niet mogelijk is had ik het ook graag gehoord, want dan bouw ik gewoon een eigen sessiesysteem voor het editen van de index pagina met een mysql table listing op de indexpagina

Alcoholicleaf,
..

fulleffect
Contacteer:

Re: Probleem topicdisplay extra pagina

Bericht door fulleffect » 12 mei 2008, 11:45

ik denk niet dat dit haalbaar is omdat je nu feitelijk simpel uitgelegt 1 forum op 2 plekken wilt laten zien waarvan je het op plek 1 (het forum zelf) niet mag zien (in het geval van gasten, bots enz..) en op plek 2 wel mag zien (je homepage)

persoonlijk zou ik dan iets als "cutenews" gebruiken of een blog systeem

Alcoholicleaf

Bericht door Alcoholicleaf » 12 mei 2008, 17:21

ik zelf zat te denken aan een tablelist te coden, en dan de msql querry van die bepaalde pagina aan te vragen.. zou dit werken, je hoeft het forum op de index.php pagina namelijk niet te kunnen editen, maar het moet wel zichtbaar zijn wat er gepost is, gerangschikt op datum, aflopend.
op het forum zelf kun je mbv permissies de topic. is dit mogelijk? ik ga het in iedergeval nu proberen... (kreeg net die ingeving!!) tips zijn ALTIJD welkom,

in iedergeval bedankt voor je reply!

Alcoholicleaf

Bericht door Alcoholicleaf » 12 mei 2008, 18:18

Ik heb volgensmij al wat gevonden, om deze topic niet useless te laten hier de 'richtlijnen':

Login op je database (bijv. mbhv. phpmyadmin)

ga naar je 'forum_' of 'phpbb_' of hoe je hem zelf genoemd hebt database, ga naar fforum_posts in mijn geval.. in iedergeval met posts en zoek uit welke topic id je gelist wil hebben. maak dan in een php pagina een tabel aan en list waar je topic_id = 'topic id' de post_text regel. wat ook nuttig is in mijn geval om de post_time te posten en dan descending te laten aflopen zodat je de nieuwste bovenaan je pagina krijgt!

wederom extra tips zijn altijd welkom!

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 12 mei 2008, 18:34

Er bestaat wel een MOD voor, echter het gebruik is volledig op eigen risico want er kunnen onverwachtte dingen gebeuren. Testen kan altijd. [ALPHA] Topic Extraction 0.2.3

Deze MOD pakt topics uit een bepaald forum en geeft deze weer op je website.
Dan kan je natuurlijk permissies instellingen zodat alleen je bandleden die post kunnen bewerken zodat dat ook automatisch op jou index pagina gebeurd. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten