Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
jiz
Bericht
door jiz » 19 apr 2008, 19:25
- Adres van je forum: http://www.vems-sassenheim.nl/forum/phpBB3/
Event. modificaties op je forum:geen
Wanneer ontstond het probleem?uitvoeren install script. bij Database settings. Database heb ik aangemaakt met Plesk. Voorzien van een gebruiker (is dat meteen de dbadmin?) dan komt de melding:
Could not connect to the database, see error message below.
Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
phpBB versie: 3.0.1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee.
Wat is het probleem?
Ik loop tegen de foutmelding aan:
Could not connect to the database, see error message below.
Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
En ik begrijp niet wat ik verkeerd doe en waar ik moet zoeken. M.a.w. ik ben een beginner/newbie op dit vlak.
groet,
JIz
..
Laatst gewijzigd door
jiz op 20 apr 2008, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom V
-
Contacteer:
Bericht
door Tom V » 20 apr 2008, 11:10
Verplaatst naar phpBB3 support
-
MandersOnline
-
Contacteer:
Bericht
door MandersOnline » 20 apr 2008, 11:13
Ik denk dat je moet ovewrwegen om de database update die je wil uit voeren handmatig te doen en niet via een script.
-
jiz
Bericht
door jiz » 20 apr 2008, 19:28
Het probleem is tweeledig:
1) ik ben een beginner in dit forum vlak.
2) het is geen update maar een initieele installatie.
Doordat ik een beginner ben, is het voor mij erg moeilijk om e.e.a. handmatig te doen, omdat ik niet weet wat ik moet doen. Is daar nog ergens een handleiding voor?
Jiz
-
MandersOnline
-
Contacteer:
Bericht
door MandersOnline » 20 apr 2008, 21:48
Het is installatie van phpBB3 zelf?
Dan denk ik dat we even verder moeten kijken en jou gaan adviseren even contact op te nemen met de beheerder van de site dan is jou MySQL database niet up to date, ze moeten dan de software updaten.
-
jiz
Bericht
door jiz » 23 apr 2008, 19:35
Heb ik gedaan intussen, contact gelegd met de beheerder.
Er bleek inderdaad iets fout te zijn met de toegang tot de MySQL database, met name kon ik zelf geen password daarvoor aanmaken.
Het is nog steeds niet vlekkeloos hoor. Maar goed, het loopt nu in ieder geval.
Andere vraag:
Mag ik die hier ook stellen?
Je heb de phpBB3 directory, maar in de directory daarboven staan ook nog een heleboel bestanden (komen uit de zip-distributie), zijn die ook nodig?
Want ik wil het forum eigenlijk in een subdomain hebben, maar dat gaat nog niet goed.
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 23 apr 2008, 19:42
Als er een directory is waar alle phpBB 3 mappen instaan is het forum daar te bereiken en staat het los van de rest van de bestanden van je site.