In pb'tjes wordt bericht gequote
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
In pb'tjes wordt bericht gequote
Als je op het forum onderaan het bericht van iemand op het knopje 'PB' klikt, quote hij automatisch dat bericht, zodat dat in je privé bericht komt te staan. Hoe kan ik dit veranderen?
Re: In pb'tjes wordt bericht gequote
Wat wil je veranderen dan?
Dat er niet automatiscg geqote wordt?Salomon schreef:Wat wil je veranderen dan?
Laatst gewijzigd door Derky op 16 apr 2008, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van 3.0 Discussie
Reden: Verplaatst van 3.0 Discussie
Ja, ik zou inderdaad graag willen dat 'ie niet meer automatisch quote.
Hoe kan ik dit doen??

Niemand??
Niet bumpen binnen 24 uur graag, zie de regels (# 3.5)
- Derky
Ik haal even deze topic weer naar boven, want ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Ik zou dit heel graag willen veranderen, want het is heel irritant. 
Iemand enig idee??

Iemand enig idee??
Welke knop gebruik je? "Stuur Reactie" of "Citeer".
Als je op "Citeer" drukt krijg je een quote, als je op "Stuur Reactie" klikt niet.
Als je op "Citeer" drukt krijg je een quote, als je op "Stuur Reactie" klikt niet.
Dat is 't 'm dus juist
, want ik klik op 'PB' onderaan iemands berichtje, omdat ik een privé berichtje aan diegene wil sturen, maar vervolgens quote 'ie automatisch het bericht waar je op dat moment toevallig op 'PB' drukt. Hij werkt eigenlijk hetzelfde als de 'quote' of 'citeer' knop, maar dan zet 'ie de quote niet in een nieuw bericht, maar in het pb'tje wat je aan diegene wilt sturen.
Dus weet iemand waar de codes staan voor die knoppen onderaan de berichten, misschien dat ik daar iets kan vinden of misschien dat iemand een andere oplossing weet??

Dus weet iemand waar de codes staan voor die knoppen onderaan de berichten, misschien dat ik daar iets kan vinden of misschien dat iemand een andere oplossing weet??
Ik denk dat ik uiteindelijk tóch gevonden heb, waar het 'probleem' zit
:
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=' . $row['post_id']) : '',
Weet iemand wat ik weg moet halen, om dat quoten uit te schakelen?? Ik vermoed dat stukje 'action=quotepost....', maar is dat ook zo?

($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=' . $row['post_id']) : '',
Weet iemand wat ik weg moet halen, om dat quoten uit te schakelen?? Ik vermoed dat stukje 'action=quotepost....', maar is dat ook zo?
Als iemand het niet begrijpt... dan hier uitleg.
>hij wilt de het bericht wat getyopt is weg hebben, als je iemand via een topic wilt pmén dan word dat bericht waar je dan klikt, om te pm'en mee geuote, dat wilt hij dus NIET
Ik weet het helaas niet, maar hoop dat meer mensen het nu begrijpen als ze het niet begrijpen.
>hij wilt de het bericht wat getyopt is weg hebben, als je iemand via een topic wilt pmén dan word dat bericht waar je dan klikt, om te pm'en mee geuote, dat wilt hij dus NIET
Ik weet het helaas niet, maar hoop dat meer mensen het nu begrijpen als ze het niet begrijpen.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip
Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl
Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl
Vrij simpel. Als je op de knop van een PB gaat staan, zie je dit:
Het quote stuk moet eruit, da's dus
Als je kijkt in de templatemap bij
Die zoeken we op in
Zoomen we in op het eind, zien we daar staan:
Waarschijnlijk voel je 'm al aankomen: daarvan moet je maken:
Ofwel: alles wat daarachter staat weghalen. Wel opletten dat je het aanhalingsteken en de komma op het einde van de regel laat staan. De complete regel moet dus worden:
Code: Selecteer alles
http://www.phpbb.nl/forums/ucp.php?i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=377733
&action=quotepost&p=377733
Als je kijkt in de templatemap bij
viewtopic_body.html
zie je staan:
{ postrow.U_PM }
viewtopic.php
, waar we zien staan:
'U_PM' => ($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=' . $row['post_id']) : '',
'i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=' . $row
'i=pm&mode=compose'
'U_PM' => ($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose' '',
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb het geprobeerd, alleen ik krijg dan bij het openen van een topic deze foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in (.....................) viewtopic.php on line 1420

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in (.....................) viewtopic.php on line 1420
T_strings zijn dingen als aanhalingstekens e.d., daar loopt dus iets fout. Kun je eens laten zien hoe die regel er nu exact uitziet bij je?
De regel is nu:
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose' '',
Kan het zijn dat dat haakje vóór "{$phpbb_root_path} ook nog ergens aan 't eind moet??
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose' '',
Kan het zijn dat dat haakje vóór "{$phpbb_root_path} ook nog ergens aan 't eind moet??
Ah, foutje van mij inderdaad, het haakje op het eind miste. Doe het eens zo:
Tip: gebruik code-tags voor dit soort dingen, da's overzichtelijker.
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose') : '',
Ja, het probleem van het quoten is nu opgelost! Echt super! 
Alleen je krijgt nu wel een compleet 'leeg' pb'tje. Normaal als je op 'pb' klikt onderaan een berichtje van iemand, is de ontvanger al ingevuld, maar nu is dat gedeelte leeg.
Moet er dan tóch nog een gedeelte van die code weer terug of is dit iets anders?
Maar wat ben ik blij dat dat quoten er nu uit is, zeg! Bedankt!

Alleen je krijgt nu wel een compleet 'leeg' pb'tje. Normaal als je op 'pb' klikt onderaan een berichtje van iemand, is de ontvanger al ingevuld, maar nu is dat gedeelte leeg.
Moet er dan tóch nog een gedeelte van die code weer terug of is dit iets anders?
Maar wat ben ik blij dat dat quoten er nu uit is, zeg! Bedankt!

Pfoei, goeie. Als ik kijk naar de variabelen die erin gepompt worden bij het origineel dan is dat dit:
Dus:
1. UCP
2. Sectie PM
3. Mode = opstellen
4. Actie = citaat
5. Bericht dat geciteerd moet worden
Daar zie ik sowieso al niets bijstaan van ontvanger. Misschien trekt-ie dat uit de postid. Je kan dus dit eens proberen, maar da's niet meer dan een educated guess:
ucp.php?i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=377744
1. UCP
2. Sectie PM
3. Mode = opstellen
4. Actie = citaat
5. Bericht dat geciteerd moet worden
Daar zie ik sowieso al niets bijstaan van ontvanger. Misschien trekt-ie dat uit de postid. Je kan dus dit eens proberen, maar da's niet meer dan een educated guess:
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose&p=' . $row['post_id']) : '',
Nee, het veld van de ontvanger blijft leeg.
Tweede educated guess: action=reply erin zetten:
($poster_id != ANONYMOUS && $config['allow_privmsg'] && $auth->acl_get('u_sendpm') && ($user_cache[$poster_id]['allow_pm'] || $auth->acl_gets('a_', 'm_') || $auth->acl_getf_global('m_'))) ? append_sid("{$phpbb_root_path}ucp.$phpEx", 'i=pm&mode=compose&action=reply&u=' . $author_id ) :'',
Laatst gewijzigd door Ger op 03 okt 2008, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan krijg ik weer deze melding:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /usr/home/(.............)/public_html/viewtopic.php on line 1420
Haha, ik hou je wel bezig, hè?
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /usr/home/(.............)/public_html/viewtopic.php on line 1420
Haha, ik hou je wel bezig, hè?