Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
pokegangsta
-
Contacteer:
Bericht
door pokegangsta » 13 apr 2008, 18:07
- Adres van je forum: http://
Event. modificaties op je forum:niks
Wanneer ontstond het probleem?niet
phpBB versie: 3.0.1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee net opgestart
Wat is het probleem?
ik wil een kant en klare site invoeren alleen mijn probleem is dat ik geen
database van mysQL heb bij mijn host. Ik heb geen forum link want hij is nog offline. Maar heeft iemand een idee hoe het tog kan ?
..
-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 13 apr 2008, 18:46
Ik heb wel een idee!!!
Zet eerst je forum onine, installeer hem op de database die je hebt aangemaakt...
En ga dan verder kijken wat je wilt.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip
Helpt graag bij support maar geeft geen support via
MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 14 apr 2008, 06:30
Als je wel een andere soort database hebt kan het misschien lukken.
Maar als je host geen enkele database ter beschikking stelt kan je helaas geen phpBB draaien.

-
pokegangsta
-
Contacteer:
Bericht
door pokegangsta » 14 apr 2008, 07:14
ik heb een host waar standaard een phpbb3 op staat. Ik ga nu even kijken of ik ergens een database heb
maar kan iemand anders mischien mijn host plaatsen op een database ? dat ik een database bij men phpbb3 heb ?
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 14 apr 2008, 07:39
Is het een forumdienst(YourBB/Messageboard)? Dan ben ik bang dat dit niet mogelijk is.
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 14 apr 2008, 12:14
Bij Hostingdelivered is dat inderdaad niet mogelijk zelf dingen aan te passen/databasebeheer te hebben.
Bij Freehostia heb je echter wel databases zodat het mogelijk is phpBB daar te draaien. Het aansluiten is vrij simpel. Je maakt een database aan, zet phpBB 3 op je server en bij de installatie voer je je database gegevens in. Dan werkt je database samen met het forum.

-
pokegangsta
-
Contacteer:
Bericht
door pokegangsta » 14 apr 2008, 14:17
Ik ga even kijken of dat het gaat lukken. Ik heb nog 1 vraagje. Meestel vervang ik alle dingen appart. Hoe kan ik een style in een keer invoeren ? compleet ?
EDIT - Op phpbb3 snap ik niet hoe ik een Header forum kan laten zien met daaronder gewone forums. Ik snap dit niet helemaal door de nieuwe indeling vanaf phpbb2 dus dat is al lastig voor mij. Nu krijg ik phpbb3 niet op men server , en ik weet ook niet waar het moet.