installeren phpBB op pc-server

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
paardestaart

installeren phpBB op pc-server

Bericht door paardestaart » 02 apr 2008, 13:52

Ik heb Wamp op mijn eigen pc geïnstalleerd. Ik heb de forum software in een map "forum" geplaatst in de map "wamp". Ik heb als adres http://localhost/KG/forum/install.
Ik passeer de introductie, de vereisten met alles groen wat voor mij geldt (Alleen ImageMagick wordt niet gevonden, maar dat heb ik nog niet geïnstalleerd, moet k nog uitvinden!).
Dan kom ik toe aan de installatie en daar gaat het mis. (KG is de naam van de website waarin ik een forum zou willen)
databasenaam
databasegebruikersnaam
wachtwoord

Ik vul als databasenaam in "KG" de naam van mijn website.
gebruikersnaam kan ik volgens mij zelf verzinnen, evenals het wachtwoord, want ik heb die nergens gekregen of vastgelegd.
Het volgende bericht verschijnt:
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'Henny'@'localhost' (using password: YES)

alvast dank voor uw hulp!

Met groet,
htenh
Verplaatst naar phpBB3 support
- Dark Inca

Tom V
Contacteer:

Re: installeren phpBB op pc-server

Bericht door Tom V » 02 apr 2008, 15:48

Als je zelf een 'wamp' installeerd kun je bij de installatie van MySQL de gebruiker en wachtwoord invullen.

Bij het programma wamp ga ik ervan uit dat het onderstaande standaard is (misschien dat iemand dat kan bevestigen?)

databasenaam: localhost
databasegebruikersnaam: root
wachtwoord: leeg laten

paardestaart

Re: installeren phpBB op pc-server

Bericht door paardestaart » 05 apr 2008, 11:20

Goedemiddag!
Dank voor de reactie. Ik ben er in geslaagd om alles goed te installeren. De naam van de database die ik moest invullen bleek MYSQL e zijn. Daarna verliep alles probleemloos.
Nog een vraag: waar en hoe moet ik ImageMagick installeren. Ik kan geen .exe bestand vinden in de map.
Met groet,

paardestaart

Gesloten