portal probleem

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nevermind

portal probleem

Bericht door nevermind » 06 mar 2008, 21:33

• Adres van je forum: http://www.forums.warcraft-source.nl
    Event. modificaties op je forum: Portal
    Wanneer ontstond het probleem? pas
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope
    Wat is het probleem?
Portal, Hoe add ik iets Bij latest news en hoe krijg ik hem zover dat als ik op index druk dat ik dan weer bij de portal uitkom..??
..

fulleffect
Contacteer:

Re: portal probleem

Bericht door fulleffect » 06 mar 2008, 23:15

je maakt eerst een forum aan bijvoorbeeld genaamd nieuws> vervolgens ga je naar je forumoverzicht en houd je je muis boven dat forum. je ziet nu in de status balk de link staan ongeveer als dit "www.jouforum.nl/viewforum.php?f=X (X is een getal, dat getal is het forum id wat je moet onthouden voor de volgende stappen)

je gaat nu naar je admin paneel> tabblad portaal> links in het menu naar "nieuws> zet nu bij "nieuws forum ID" het X getal wat je eerder heb opgezocht. zoals daar ook vermeld staat kan je ook meerdere forums instellen door de getallen te scheiden met een komma. ;-)

wat bedoel je met je laatste vraag?

pa.do

Bericht door pa.do » 06 mar 2008, 23:30

Zo te zien, heb je het phpBB3portal.

Berichten toevoegen aan Latest News doe je volgens mij door in het ACP bij het tabje "Portal" onder News het forum-id van het forum te specificeren waaruit de berichten in die rubriek op het portal moeten worden geplaatst.

Als je de index (board index ?) verandert in het adres van je portal, kun je niet meer bij je forum komen of bedoel je wat anders?

In de footer van je portal heb je trouwens de verwijzing naar de auteur van het portal weggehaald, zie ik. Voor eventuele ondersteuning lijkt me dat niet handig.

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 07 mar 2008, 07:24

hij bedoeld dat hij de portal als main wilt, dus als je op "index" of "home" etc klikt dat je dan op de portal komt ipv de forum index :D
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

nevermind

Bericht door nevermind » 07 mar 2008, 11:01

Ja idd mudkip!!
andere probleem is reeds opgelost!

en ik heb niks verwijderd voor zover ik weet wat met de auteur heeft te maken...

pa.do

Bericht door pa.do » 07 mar 2008, 12:39

Volgens mij moet er in de footer bij dit portal het volgende staan:
"Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye"

Dan je vraag over die indexpagina. Als je bij jou op het forum op het logo klikt, ga je naar het portal. Eigenlijk zou dit de index van het forum moeten zijn en er zou ook een link "Portal" in de balk onder je logo moeten staan, zodat je op die manier naar het portal kunt gaan. Bij de installatie van het portal is dit volgens mij standaard zo.

Er lijkt dus iets bij de installatie niet goed te zijn gegaan of je hebt iets gewijzigd. Je kunt het beste even hulp vragen op de site van de maker.

Gesloten