phpbb2 -> phpbb3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
XavierD

phpbb2 -> phpbb3

Bericht door XavierD » 28 feb 2008, 16:26

We hadden een forum met phpbb 2.0.

Daarbinnen had ikzelf redelijk wat aangepast om dit forum zo goed mogelijk bij onze site te laten passen,
allemaal met succes gelukt.

Nu willen we de 5 laatste forum berichten op de site zetten, en de actieve gebruikers ook op de site tonen,
alsook brithday ... op de site vermelden, allemaal geen probleem, site uitlezen, wat sql en dat moet lukken.

uiteraard willen we dit niet op de 2.0 gaan scripten, dus de 3.0 is nodig, we hebben deze geinstalleerd en geconverteerd, allemaal probleemloos verlopen, wat blijkt nu, phpBB heeft hun volledige manier van templates verandert ... niet echt gebruiksvriendelijk, nu moeten we alles van nul herstarten, is er hier een andere manier voor, ik heb geen zin bij iedere update alles opnieuw te gaan schrijven ... alsook geen zin om een volledig theme te gaan maken, kleuren aanpassen, enkele images wijzigen voldoen momenteel aan de wensen.

Wat doen we het best om dit in de toekomst te vermijden?

BetaDevil

Re: phpbb2 -> phpbb3

Bericht door BetaDevil » 28 feb 2008, 22:23

Jammer genoeg is er niets aan te doen. Iedereen zal zich aan moeten passen aan phpBB3 en als je geen zin hebt om een hele template te moeten maken kun je naar phpBB3Styles gaan.

XavierD

Bericht door XavierD » 29 feb 2008, 11:08

Ondertussen toch maar het nodige gedaan om alles zelf aan te passen.

Bedankt :)

cattledog

Bericht door cattledog » 01 mar 2008, 21:14

Hallo,
ik zit mij even te informeren over de nieuwe phpbb...ik heb namelijk een forum draaien op phpbb2 en krijg de meldeing dat ik moet updaten...maar als ik 3 installeer dan ben ik alle oude info kwijt als ik het goed begrijp?
alle instellingen en achtergronden gaan dan verloren ?

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 01 mar 2008, 22:13

Er staat dat je moet updaten omdat 2.0.23 uit is, maar als je naar phpBB3 wilt updaten kan dat ook en daar verlies je uiteraard geen gegevens mee.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 02 mar 2008, 13:13

cattledog schreef:alle instellingen en achtergronden gaan dan verloren ?
Zoals betadevil zegt behoud je alle gegevens, zoals leden berichten en instellingen.
De template kan niet worden meegenomen. Je zult een een nieuwe moeten (laten) maken of een bestaande stijl zoeken.
Je kunt er al aardig wat vinden op http://www.phpbb3styles.com of http://www.phpbb-stylers.com
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten