htacces raakt niet op ftp

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
mr.Stone
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 okt 2006, 13:08
Contacteer:

htacces raakt niet op ftp

Bericht door mr.Stone » 10 feb 2008, 12:11

Ik wil men phpBB 3 uploaden op een nieuwe host, maar ik krijg de htacces er niet op :/ is hier een manier voor (bv hernoemen erin zetten en terug hernoemen) of is dat bestand niet belangrijk, ...

Alvast bedankt.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: htacces raakt niet op ftp

Bericht door BetaDevil » 10 feb 2008, 12:37

Het zal niet zo heel veel uitmaken of die er op staat, het brengt alleen een beetje extra gevoel van veiligheid mee (ook gewoon wat veiligheid). Je kunt proberen het te hernoemen naar phpbb.htaccess misschien dat je hem dan kunt uploaden.

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: htacces raakt niet op ftp

Bericht door Niek » 10 feb 2008, 12:38

Welk ftp programma gebruik je. Een htaccess bestand wordt vaak als verborgen bestand gezien waardoor het dus niet zichtbaar is. Meestal is er wel een optie voor om verborgen bestanden te laten zien.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gebruikersavatar
mr.Stone
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 okt 2006, 13:08
Contacteer:

Re: htacces raakt niet op ftp

Bericht door mr.Stone » 10 feb 2008, 16:21

BetaDevil schreef:Je kunt proberen het te hernoemen naar phpbb.htaccess misschien dat je hem dan kunt uploaden.
gaat niet

@ Nick: ik gebruik SmartFTP maar op andere hosts gaat het wel met hetzelfde ftp prog.

Waarschijnlijk is het zo ingesteld dat je geen htacces bestanden kan uploaden

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: htacces raakt niet op ftp

Bericht door Niek » 10 feb 2008, 16:30

Wat krijg je voor een melding onderaan in je scherm bij 'connections'.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten