Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
mushunl
Bericht
door mushunl » 27 jan 2008, 00:25
- Adres van je forum: http://www.omg.mushu.nl/forum
phpBB versie: 3.0.0
Ik wil voor de website van onze vriendengroep compleet intrigeren met het login van het forum maar ik wil hierbij niet dat zovlug een user zijn username en password heeft ingevuld dat hij/zij eerst naar forum wordt gestuurd voor het bericht te krijgen dat hij/zijn is ingelogd bij uitloggen idem.
Er zijn dus een aantal dingen die ik moet weten. Ik hoop dat jullie weten hoe dit door phpbb wordt gedaan.
- Hoe controleert phpbb username en password. (Hoe is password gecodeerd md5, sha1?
- Welke sessies maakt phpbb aan. en waar haalt hij de waardes vandaan.
Ik denk als ik deze 2 dingen weet dat ik zelf een script kan maken die de zelfde sessies en cookies aanmaakt als het orginele forum. zodat de gebruiker niet eerst naar het forum gestuurd hoef te worden.
alvast bedankt,
Michel
-
Treces
Bericht
door Treces » 27 jan 2008, 00:30
Zoiets had ik ook bij phpBB2 maar toch zou ik over willen stappen op phpBB3, is er al een script zoals dat ?
Ik gebruikte toen dit:
- Spoiler: bekijk
- <?php
define('IN_PHPBB', true);
// HET PAD NAAR JE FORUM (inclusief slash (/) aan het eind)
$phpbb_root_path = './forum/';
// PAGINA WAAR JE HEEN WIL NA HET INLOGGEN GEZIEN VANAF JE FORUM ROOT.
// Bijv: het pad naar je forum is ./forum/ je wilt na inloggen terug naar de hoofdmap van je site. $redirect wordt dan ../index.php
$redirect = '../index.php';
// NODIGE BESTANDEN INCLUDEN
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
// GEGEVENS GEBRUIKER OPHALEN
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
// IS DE GEBRUIKER INGELOGD?
if($userdata['user_id'] != '-1')
{
echo '<p>Je bent ingelogd als ' . $userdata['username'] . '<br />';
echo '<a href="' . $phpbb_root_path . 'login.php?logout=true&sid=' . $userdata['session_id'] . '&redirect=' . $redirect . '">Uitloggen</a></p>';
}
// GEBRUIKER IS NIET INGELOGD, FORMULIER WEERGEVEN
else
{
$url = $phpbb_root_path.'login.php';
?>
<form action="<?php echo $url; ?>" method="post">
<input type="text" name="username" value="Gebruikersnaam" onfocus="this.value='';" /><br />
<input type="password" name="password" value="password" onfocus="this.value='';" /><br />
<input type="checkbox" checked="checked" name="autologin" /> Log automatisch in<br />
<input type="hidden" name="redirect" value="<?php echo $redirect; ?>" />
<input type="submit" name="login" value="Log in" />
</form>
<p><small>Nog geen lid? Klik <a href="<?php echo $phpbb_root_path . 'profile.php?mode=register'; ?>">hier</a> om te registreren.</small></p>
<?php
}
?>
-
mushunl
Bericht
door mushunl » 01 feb 2008, 11:07
Treces schreef:Zoiets had ik ook bij phpBB2 maar toch zou ik over willen stappen op phpBB3, is er al een script zoals dat ?
Ik gebruikte toen dit:
- Spoiler: bekijk
- <?php
define('IN_PHPBB', true);
// HET PAD NAAR JE FORUM (inclusief slash (/) aan het eind)
$phpbb_root_path = './forum/';
// PAGINA WAAR JE HEEN WIL NA HET INLOGGEN GEZIEN VANAF JE FORUM ROOT.
// Bijv: het pad naar je forum is ./forum/ je wilt na inloggen terug naar de hoofdmap van je site. $redirect wordt dan ../index.php
$redirect = '../index.php';
// NODIGE BESTANDEN INCLUDEN
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
// GEGEVENS GEBRUIKER OPHALEN
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
// IS DE GEBRUIKER INGELOGD?
if($userdata['user_id'] != '-1')
{
echo '<p>Je bent ingelogd als ' . $userdata['username'] . '<br />';
echo '<a href="' . $phpbb_root_path . 'login.php?logout=true&sid=' . $userdata['session_id'] . '&redirect=' . $redirect . '">Uitloggen</a></p>';
}
// GEBRUIKER IS NIET INGELOGD, FORMULIER WEERGEVEN
else
{
$url = $phpbb_root_path.'login.php';
?>
<form action="<?php echo $url; ?>" method="post">
<input type="text" name="username" value="Gebruikersnaam" onfocus="this.value='';" /><br />
<input type="password" name="password" value="password" onfocus="this.value='';" /><br />
<input type="checkbox" checked="checked" name="autologin" /> Log automatisch in<br />
<input type="hidden" name="redirect" value="<?php echo $redirect; ?>" />
<input type="submit" name="login" value="Log in" />
</form>
<p><small>Nog geen lid? Klik <a href="<?php echo $phpbb_root_path . 'profile.php?mode=register'; ?>">hier</a> om te registreren.</small></p>
<?php
}
?>
naja zoals je het zo hebt getyped heb ik het zelf al gemaakt als iemand zich inlogt gaat de gebruiker eerst naar het forum daar krijgt hij de melding dat die wordt ingelogd. daarna gaat die weer terug naar index van de homepage. Wat ik nu wil maken is dat de gebruiker niet eerst naar het forum wordt gaat. heb een voorbeeld gevonden namelijk op
http://www.romlan.nl als de gebruiker zich inlogt dan zal in de zelfde pagina de gebruiker nog ingelogd worden. dit is uiteindelijk ook mijn bedoeling.
-
Treces
Bericht
door Treces » 01 feb 2008, 22:57
Heb je dat script ofniet ? (En registreer enzo)
Ik zoek ook nog iets dat wanneer je ingelogd bent dat alleen Admins verder mogen naar een pagina
-
mushunl
Bericht
door mushunl » 03 feb 2008, 20:24
Treces schreef:Heb je dat script ofniet ? (En registreer enzo)
Ik zoek ook nog iets dat wanneer je ingelogd bent dat alleen Admins verder mogen naar een pagina
naja ik vroeg hier om de login procedure van phpbb3 zodat ik het script zelf kan maken. maar blijkbaar is dat iets te veel gevraagt

-
Treces
Bericht
door Treces » 05 feb 2008, 13:34
mushunl schreef:Treces schreef:Heb je dat script ofniet ? (En registreer enzo)
naja ik vroeg hier om de login procedure van phpbb3 zodat ik het script zelf kan maken. maar blijkbaar is dat iets te veel gevraagt

Ik ben er even mee bezig geweest maar kwam er niet uit..
Toen kwam ik dit tegen:
Code: Selecteer alles
<body bgcolor="#FFFFFF">
<FORM action=ucp.php?mode=login method=post target=main>
<TABLE class=forumline cellSpacing=1 cellPadding=3 width="106"
border=0><TBODY>
<TR>
<TD class=row1 vAlign=center align=middle height=28 width="90"><SPAN
class=gensmall><INPUT class=post size=10 name=username value="Username"><br>
<INPUT class=post type=password size=10
name=password value="Password"><br>
Auto login ?<INPUT class=text type=checkbox name=autologin><br>
<INPUT class=mainoption type=submit value="Log in" name=login>
</TD></TR></TBODY></TABLE></FORM>
Dat moet je opslaan als login.php in je phpBB root zetten.. en dan moet je om de pagina waar je wil dat ze inloggen dit zetten:
Code: Selecteer alles
<iframe src="http://*jesite*/forum/login.php" scrolling="no" width="140" height="130"frameborder="0"></iframe>
-
mushunl
Bericht
door mushunl » 05 feb 2008, 18:22
Ik zal zovlug ik iets verder ben gevorderd met de website zelf even kijken hoe ik het het beste kan doen. als ik een mooie oplossing heb gevonden of gemaakt dan post ik het wel hier ergens