kom niet meer in beheerderspaneel!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Nynke Bal

kom niet meer in beheerderspaneel!

Bericht door Nynke Bal » 24 jan 2008, 23:42

• Adres van je forum: http://www.wbwnederland.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: van RC5 naar gold
    Wanneer ontstond het probleem? na updates
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja updates in pakketten van rc5 naar rc7 naar 3.0.0
    Wat is het probleem?
kom niet meer in beheerderspaneel

Zodra wij willen kijken in beheerderspaneel, vraagt hij om wachtwoord (voorheen niet, mits ingelogd in forum als beheerder) en dan krijgen we inlogscherm, loggen netjes in, daarna melding:
Algemene fout
Je moet een wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot het beheerderspaneel.

Nieuw wachtwoord aangevraagd, gekregen... kan ik ook niet wijzigen in mijn profiel, dan krijg ik form_invalid (even als extra info, neem aan dat het wel met elkaar te maken heeft)

Wie o wie... heeft een oplossing voor mij?

fulleffect
Contacteer:

Re: kom niet meer in beheerderspaneel!

Bericht door fulleffect » 24 jan 2008, 23:59

ik vermoed dat je tijdens de update de style bestanden niet vervangen heb. download hier van de homepage phpbb 3.0 en upload alleen de style bestanden opnieuw, denk zo maar dat dat heel veel scheelt ;-)

Nynke Bal

Bericht door Nynke Bal » 25 jan 2008, 00:07

Hmm, met wat kunst en vliegwerk voor elkaar gekregen, alleen werkt onze vorige skin niet bij deze...

Kunnen weer in beheerderspaneel, maar zou toch fijn zijn als dat allemaal zonder dit soort panieksituaties geüpdate kan worden. Jullie merken wel... ben nog niet helemaal bekend met phpBB...

Suggesties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt, Nynke

PS Fulleffect, bedankt voor het meedenken!

Nynke Bal

Bericht door Nynke Bal » 25 jan 2008, 00:10

Inloggen beheerderspaneel
Van phpBB.nl Wiki
Ga naar: navigatie, zoek

Als je een aparte stijl hebt is die misschien niet geschikt voor PHPBB 3 kan het nog wel eens wezen dat je niet in kan loggen die phpBB 3. Er zijn een aantal oplossingen voor.

[bewerk] Verklaringen

1. Als je een aparte stijl hebt (dus geen Prosilver of subsilver2) dan kan het nog wel eens dat je een wachtwoord in moet voeren een extra wachtwoord in moet voeren die je zelf helemaal niet bedacht hebt, loop dan niet te piekeren. Waarschijnlijk heb je een stijl gebruikt die voor een oudere versie is dan je zelf gebruikt. Er is een oplossing voor ondanks dat je niet in je beheerderspaneel kan, je moet een aantal bestanden aanpassen. Wat je moet doen, dat zien we bij de oplossing van dit probleem.

2. Als je steeds opnieuw in moet loggen voor het beheerderspaneel kan het ook aan je stijl liggen. Als het het eerste niet is moet je eens iets anders proberen. Er is 1 verschil tussen deze 2. Bij de eerste moet je een ander wachtwoord invullen. En bij deze steeds je eigen. Als dat je probleem is moet je onder dit nummer eens bij oplossingen kijken.
[bewerk] Oplossingen

1. Pas je stijl aan naar Prosilver. Nu hoor ik je denken maar ik kan niet in mijn Beheerderspaneel. Dtt trukje is erg handig. Je gaat gewoon naar je bestanden. Onder het kopje styles/templates moet je het thema dat je als standaart thema gebruikt verwijderen en prosilver hernoemen naar de stijl die je eerst had. Dan kan je je beheerderspaneel weer in en moet even de buffer legen.

2.Via je ftp programma ga je naar de map cache/ en verwijder hier alle bestanden behalve index.htm en .htaccess. Probeer hierna weer opnieuw in te loggen.
Dat is de oplossing!

Voor als er iemand eens zoekt op hetzelfde probleem.

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 25 jan 2008, 00:12

let er goed op als je een style uitzoekt dat hij geschikt is voor 3.0.0 en niet voor 3.0.rcX (waarbij X een cijfer is) als je dat doet is de kans namelijk groot dat je inlog problemen krijgt ;-)

edit: zoals je zelf al hebt gevonden dus ;-)

Gesloten