Database beschadigd na wijzigen van stijl.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
laylapaul

Database beschadigd na wijzigen van stijl.

Bericht door laylapaul » 30 dec 2007, 01:53

• Event. modificaties op je forum:stijl toevoegen
    Wanneer ontstond het probleem?na een stijl opnieuw installeren
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Wat is het probleem?Database beschadigd.
Op mijn forum installeer ik een stijl.
Bij het uitpakken van Fujiwara op mijn pc noem ik de map geel.
De map geel upload ik naar mijn forum en installeer hem.
Vervolgens herkent het forum deze styles als Fujiwara en noemt hem zo.
Mooie kleur maar het werkt niet naar behoren.
Het forumlid kan geen andere stijl meer kiezen als Fujiwara er eenmaal op staat in zijn gedeelte ondanks dat de forumbeheerder dit heeft toegestaan. Fujiwara staat er dus vast in. Met een andere stijl had ik het zelfde probleem, het ligt dus niet aan Fujiwara. Als oplossing dacht ik. De-installeer deze kleur en installeer hem onder de goede naam. Na de-installatie kon het forum lid weer kiezen van kleur. De stijl opnieuw op de pc uitgepakt in de map Fujiwara en deze map ipv de map geel nu geupload en geïnstalleerd. De stijl krijgt automatisch dezelfde naam. Deze wil ik als kleur kiezen en fout. Zie bijlage. Met geen mogelijkheid meer in het forum te komen. Map geel bestond niet meer en daar bleef Fujiwara wel naar wijzen volgens de fout melding.

Wat doe ik fout? Hoe kan ik het voorkomen? Komt dit vaker voor?

Afbeelding
..

Roofiej0

Re: Database beschadigd na wijzigen van stijl.

Bericht door Roofiej0 » 30 dec 2007, 11:54

Probeer eens je style niet te vernoemen. De andere style deleten. Deze opnieuw uploaden en als standaart style instellen. Ik weet bijna zeker dat hij het dan wel weer doet. Gebruik je wel een style die compatible is met jou versie van phpbb?
Ex-Service Teamlid

laylapaul

Bericht door laylapaul » 30 dec 2007, 12:33

Handige tips maar volgens mij was ik duidelijk genoeg: "Met geen mogelijkheid meer in het forum te komen." Probeer eens je style niet te vernoemen was dus geen optie meer.

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 30 dec 2007, 13:11

Jij hebt een style gedownload en vernoemt toch? Dat moet je niet doen. Je moet de naam laten zoals het is. Daarbij kan je nog wel in je FTP, en daar heb ik het over :)
Ex-Service Teamlid

laylapaul

Bericht door laylapaul » 30 dec 2007, 13:21

Roofiej0 schreef:en als standaart style instellen
Dit doe je met een D en toch in het forum en daar kan ik niet meer in. Met FTP kan je volgens mij alleen up- en downloaden.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 30 dec 2007, 13:28

laylapaul schreef:
Roofiej0 schreef:en als standaart style instellen
Dit doe je met een D en toch in het forum en daar kan ik niet meer in. Met FTP kan je volgens mij alleen up- en downloaden.
welke ftp gebruik jij? in ieder geval tijd om een andere te nemen.

Wat roofiejo bedoeld, is de stijlnaam na het originele te wijzigen, dus de mapnaam van de stijl
Rechtermuisknop op de map > naam wijzigen> en de juiste naam kiezen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 30 dec 2007, 13:33

Dankjewel voor de kleine uitleg Lifeguard ;)
Je moet 'bijna' nooit de map naam wijzigen anders zoekt hij alle bestanden verkeerd.
Ex-Service Teamlid

laylapaul

Bericht door laylapaul » 30 dec 2007, 15:26

Het forum vraagt naar de mapnaam geel en die map bestaat niet meer. Door nu weer een map er neer te zetten met de naam geel zou het probleem waarschijnlijk zijn opgelost omdat het forum dan iets vindt.

Vervolgens schrijven jullie: "Je moet 'bijna' nooit de map naam wijzigen." Dat zou dan eigenlijk erbij moeten staan want ik ben vast niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. Het wijzigen van een naam blijkt dus redelijk riskant te zijn.

Dan begrijp ik nog steeds niet dat ik de stijl in de map geel un-install en verwijder, met de originele naam upload en installeer en dat vervolgens de stijl nog naar de oude map geel gaat zoeken.

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 30 dec 2007, 17:43

Ik heb inderdaad geen idee waarom hij om die map geel vraagt. Maar dat doet er niet toe. Upload de map geel opnieuw. Werkt het dan wel?
Ex-Service Teamlid

Gesloten