aanpassen gegevens MySql database

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
marc277
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007, 20:38

aanpassen gegevens MySql database

Bericht door marc277 » 29 dec 2007, 20:45

  • Adres van je forum: http://www.bkb2.net/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?gisteren
    phpBB versie: 3.0.0

    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? hosting heeft even alles geblokkeerd
    Wat is het probleem?
Men heeft een tijdje de site ontoegankelijk gemaakt wegens een hack, nu krijg ik steeds de foutmelding SQL ERROR [ mysql4 ]
Access denied for user 'bkb2net'@'localhost' (using password: YES) [1045]
Hoe kan ik dit terug aanpassen? Of met andere woorden, hoe kan ik het paswoord van mijn database aanpassen via phpBB?
Alvast bedankt.
Marc
..

Centrum
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 jun 2007, 21:09

Re: aanpassen gegevens MySql database

Bericht door Centrum » 30 dec 2007, 00:36

Je zult het moeten omdraaien: het wachtwoord van phpBB aanpassen aan het wachtwoord van je database. Je roept namelijk vanuit je forum de database aan en niet andersom.

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: aanpassen gegevens MySql database

Bericht door Raimon » 30 dec 2007, 00:38

Centrum schreef:Je zult het moeten omdraaien: het wachtwoord van phpBB aanpassen aan het wachtwoord van je database. Je roept namelijk vanuit je forum de database aan en niet andersom.
En aanpassen in config.php anders heeft het aanpassen van wachtwoorden weinig zin hé , aangezien de wachtwoorden verschilend zijn van de database en config.php.

Gesloten