- Adres van je forum: http://www.swordfactsbenelux.nl/forums
Event. modificaties op je forum:Redirects sneller, imageresizer
Wanneer ontstond het probleem?Bij het verhuizen naar een nieuwe host
phpBB versie: 3.0.0
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Wat is het probleem?
Notificatiemail (PB/abonnement) werkt niet, andere mail wel
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Notificatiemail (PB/abonnement) werkt niet, andere mail wel
Wijziging: Deel van de mails werken wel, zie pagina 2. Titel gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Ger op 03 jan 2008, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Re: Mailfunctie werkt niet meer sinds verhuizing
Staat je SMTP wel goed ingesteld? Het zou ook kunnen dat de mails in de spambox terecht komen of iets dergelijks 

Nope, dat komen ze niet. Ze worden om de een of andere reden vastgehouden.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Maar je SMTP instellingen staan wel goed? Er zijn ook wel eens hosts die maar een bepaald aantaal uitgaande en inkomende mails per dag toestaan, daar kan het probleem ook liggen.
Werk ja via smtp of gewoon mail versturen?
Ik heb deze week ook last gehad met het laatste, en het probleem lag bij mijn host. Het blijkt nu wel opgelost te zijn maar ik verwacht wel nog een verklaring van mijn host.
Ik heb deze week ook last gehad met het laatste, en het probleem lag bij mijn host. Het blijkt nu wel opgelost te zijn maar ik verwacht wel nog een verklaring van mijn host.
Ik heb beide geprobeerd, zonder resultaat. En het stomme is: als ik de mail laat sturen naar een adres binnen het domein, werkt het wel. Buiten het domein (naar gmail, @home, etc) gaat het mis.
De host an sich staat enorm veel toe. Wetenschapsforum (invision, maar wel veeeel groter) maakt gebruik van dezelfde host en daar gaat het wel goed.
De host an sich staat enorm veel toe. Wetenschapsforum (invision, maar wel veeeel groter) maakt gebruik van dezelfde host en daar gaat het wel goed.
Je kan het beste een SMTP adres op hetzelfde domein instellen, dan werkt het ook zonder alle gegevens in te vullen. Gmail is wat lastiger, volgens mij stond er op .com of Area51 een onderwerp over hoe je het aan de praat kunt krijgen.
Gmail was de ontvanger. 
Ik heb inderdaad ook SMTP geprobeerd, waarbij ik dezelfde instellingen heb gedaan zoals ze in Outlook staan (serveradres mail.swordfactsbenelux.nl, poort 25, met verificatie, zonder verificatie. )
Aangezien dat toch allemaal niet hielp, heb ik het maar weer uitgezet. Immers, de php mailfunctie zou toch ook moeten werken? Bij "naam emailfunctie" heb ik gewoon mail staan (=standaard). Zijn daar überhaupt nog andere mogelijkheden voor, en hoe kan ik eventueel nagaan wat daar de juiste is?

Ik heb inderdaad ook SMTP geprobeerd, waarbij ik dezelfde instellingen heb gedaan zoals ze in Outlook staan (serveradres mail.swordfactsbenelux.nl, poort 25, met verificatie, zonder verificatie. )
Aangezien dat toch allemaal niet hielp, heb ik het maar weer uitgezet. Immers, de php mailfunctie zou toch ook moeten werken? Bij "naam emailfunctie" heb ik gewoon mail staan (=standaard). Zijn daar überhaupt nog andere mogelijkheden voor, en hoe kan ik eventueel nagaan wat daar de juiste is?
Ik had deze week net hetzelfde probleem. Mails gestuurd naar @kartgrid.be gingen meteen door, andere domein kregen geen mail of veel te laat. Ik kreeg volgende errors terug op het emailadres dat staat ingesteld in phpbb. Heb jij ook al zulke error berichten gekregen?SFB schreef:Ik heb beide geprobeerd, zonder resultaat. En het stomme is: als ik de mail laat sturen naar een adres binnen het domein, werkt het wel. Buiten het domein (naar gmail, @home, etc) gaat het mis.
Hi. This is the qmail-send program at cathoo.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<***>:
Connected to 195.130.132.41 but greeting failed.
Remote host said: 421 Service unavailable; Client host [193.109.185.2] blocked using rbl.mailshell.net=127.0.0.2 I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
--- Below this line is a copy of the message.
Return-Path: <***@kartgrid.be>
Received: (qmail 16556 invoked by uid 48); 27 Dec 2007 23:35:29 +0100
To: "=?UTF-8?B?VGVzdA==?=" <****>
Subject: =?UTF-8?B?SW5hY3RpZWYgYWNjb3VudCBoZXJpbm5lcmluZw==?=
From: <***@kartgrid.be>
Reply-To: <***@kartgrid.be>
Sender: <***@kartgrid.be>
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b09fe6e5e3193a392e96b77c0ba09d54@www.kartgrid.be>
Date: Thu, 27 Dec 2007 23:11:22 +0100
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: PhpBB3
X-MimeOLE: phpBB3
X-phpBB-Origin: phpbb://_area51.kartgrid.be/phpbb3
Hallo Test,
Op donderdag 27 december 2007 21:46 heb je een account aangemaakt op "Area51". Tot nu heb je die nog niet geactiveerd, je moet dit doen voordat je kan inloggen. Ter herinnering is hieronder nogmaals de activatie link:
http://_area51.kartgrid.be/phpbb3/ucp.php?mode=activate&u=1520&k=GSDIXN6SRY
Bedankt voor je registratie op "Area51", we zien je graag op het forum.
--
Bedankt,
_________
kartgrid.be
Laatst gewijzigd door Tazmanian op 06 mei 2009, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Jep, al kon ik die alleen via de webmail te pakken krijgen.
Bij welke host zit jij? Ik zit bij Dommel, toevallig dezelfde host?
Ik probeer nu ook over te schakelen naar SMTP maar ik krijg steeds volgende error. Iemand idee wat dit kan zijn?
Ik probeer nu ook over te schakelen naar SMTP maar ik krijg steeds volgende error. Iemand idee wat dit kan zijn?
Code: Selecteer alles
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_messenger.php on line 1059: php_uname() has been disabled for security reasons
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_messenger.php on line 1059: php_uname() has been disabled for security reasons
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php:2922) in /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php on line 3400
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php:2922) in /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php on line 3402
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php:2922) in /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php on line 3403
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php:2922) in /usr/local/psa/home/vhosts/kartgrid.be/httpdocs/_area51/phpbb3/includes/functions.php on line 3404
Ik zit bij 2uhosting, maar daar zit het probleem iig niet. Zoals gezegd, Wetenschapsforum zit bij dezelfde host, en daar gaat alles goed. Die error zoals jij die schrijft ken ik niet. Blijkbaar heb jij toch een ander probleem?
De error die ik krijg is wanneer ik de smtp functie actief zet.
Als ik de mails laat versturen via de gewone mail functie heb ik helemaal geen error op het forum maar komen mails soms niet aan. Dan krijg ik die errormail terug. Maar soms komen de mails dan gewoon wel aan zonder enige problemen.
Als ik de mails laat versturen via de gewone mail functie heb ik helemaal geen error op het forum maar komen mails soms niet aan. Dan krijg ik die errormail terug. Maar soms komen de mails dan gewoon wel aan zonder enige problemen.
Ah okee, ja bij webservices met spamfilters wil het nog wel eens fout gaan. Bij Gmail beland de mail meestal nog in de spam-map, Hotmail verwijdert ze vaak gewoon direct. Het probleem van de PHP mail()-functie is dat de afzender niet te verifieëren is en dus vaak als spam word gezien.SFB schreef:Gmail was de ontvanger.
Normaal is SMTP hier de oplossing voor, een adres op hetzelfde domein heeft meestal geen verificatie nodig en ook de poort is juist.
@ Tazmanian: je host heeft bepaalde functies uitgeschakeld, neem dus contact op met hun (geld trouwens ook voor SFB, wellicht kunnen zij het verklaren).
Ok, ik heb nu:
Gebruik SMTP server: JA
SMTP server adres: mail.swordfactsbenelux.nl (= identiek aan Outlook)
SMTP serverpoort: 25 (=identiek aan Oulook)
Verificatiemethode voor SMTP: POP-BEFORE-SMTP (= op aanraden van de provider)
SMTP gebruikersnaam: mijngebruikersnaam[@]swordfactsbenelux.nl
SMTP wachtwoord: mijn wachtwoord
De ontvanger die ik heb ingesteld is mijn @home mailadres. Als ik vanuit Outlook met mijn swordfactsbenelux-mailadres naar @home, hotmail, wetenschapsforum-mail of gmail een mailtje stuur gaat het goed. Maar vanaf het forum gaat het mis. Wat kan er dan fout zijn?
Gebruik SMTP server: JA
SMTP server adres: mail.swordfactsbenelux.nl (= identiek aan Outlook)
SMTP serverpoort: 25 (=identiek aan Oulook)
Verificatiemethode voor SMTP: POP-BEFORE-SMTP (= op aanraden van de provider)
SMTP gebruikersnaam: mijngebruikersnaam[@]swordfactsbenelux.nl
SMTP wachtwoord: mijn wachtwoord
De ontvanger die ik heb ingesteld is mijn @home mailadres. Als ik vanuit Outlook met mijn swordfactsbenelux-mailadres naar @home, hotmail, wetenschapsforum-mail of gmail een mailtje stuur gaat het goed. Maar vanaf het forum gaat het mis. Wat kan er dan fout zijn?
Hmm... ik begin me af te vragen of het wel aan phpBB ligt. Ik heb een simpele phpmailscriptje geschreven, welke wel werkt vanaf het Wetenschapsforum account, maar niet vanaf mijn account (beide zelfde provider). Nog maar eens contact opnemen met de provider...
Ik wordt hier een beetje kriegel van..
Ik had een simpel php mailscriptje gemaakt. Die werkt nu na wat contact met de host gewoon zoals het hoort. De PHP mailfunctie werkt echter niet vanaf phpBB. Ook de SMTP mail krijg ik niet werkend vanaf phpBB. Bij de oude phpBB 2.0.22 installatie die ik nog heb draaien, werkt het met exact dezelfde instellingen wél.
Waar kan de fout liggen?
Ik had een simpel php mailscriptje gemaakt. Die werkt nu na wat contact met de host gewoon zoals het hoort. De PHP mailfunctie werkt echter niet vanaf phpBB. Ook de SMTP mail krijg ik niet werkend vanaf phpBB. Bij de oude phpBB 2.0.22 installatie die ik nog heb draaien, werkt het met exact dezelfde instellingen wél.
Waar kan de fout liggen?
Re: Mailfunctie werkt wel in 2.0.22, niet in 3.0.0
Volgende (pover) antwoord kreeg ik terug van mijn host:
En de verklaring van mijn host over het probleem dat phpbb3 (tijdelijk) geen mails kon versturen naar gebruikers.
Kan ik hier iets aan doen?Geachte,
smtp maakt geen gebruik van de uname-functie, u kan de call naar deze functie dus best verwijderen uit uw script.
En de verklaring van mijn host over het probleem dat phpbb3 (tijdelijk) geen mails kon versturen naar gebruikers.
Geachte,
De foutmeldingen in kwestie zijn RBL-blacklists.
Aangezien heel wat klantenscripts misbruikt worden door spammers kunnen onze servers daar tijdelijk op geplaatst worden.
Hieraan is niet veel te doen, tenzij het volledig deactiveren van php op onze servers.
Ik denk dat jij echt een ander probleem hebt dan ik, Taz.
Bij mij is het zowel SMTP als de PHP-mailer die wel werken, maar alleen niet in phpBB3. Dus wél in phpBB2, wel buiten enige vorm van forumfunctie, maar níét vanuit phpBB3.
Enig mogelijke conclusie: het ligt aan phpBB3, niet aan de host.
Bij mij is het zowel SMTP als de PHP-mailer die wel werken, maar alleen niet in phpBB3. Dus wél in phpBB2, wel buiten enige vorm van forumfunctie, maar níét vanuit phpBB3.
Enig mogelijke conclusie: het ligt aan phpBB3, niet aan de host.
Heb het gewoon hier blijven posten aangezien ik niet nog een topic wou openen
Bij mijn SMTP is het probleem dat de uname functie door mijn host is uitgeschakeld. Dus ik weet niet of ik dit kan oplossen.
Maar ook de gewone mail functie werkt niet naar behoren. Blijkbaar staat de server waar ik momenteel op zit op een blacklist en komen de mails die het forum verstuurd dus niet aan.
Heb het bij verschillende php software. Wanneer ik mails stuur naar @kartgrid.be heb ik geen enkel probleem, maar erbuiten wel.
Misschien staat jouw server ook op een blacklist, en staat die van het wetenschapsforum op een andere server van dezelfde host?

Bij mijn SMTP is het probleem dat de uname functie door mijn host is uitgeschakeld. Dus ik weet niet of ik dit kan oplossen.
Maar ook de gewone mail functie werkt niet naar behoren. Blijkbaar staat de server waar ik momenteel op zit op een blacklist en komen de mails die het forum verstuurd dus niet aan.
Heb het bij verschillende php software. Wanneer ik mails stuur naar @kartgrid.be heb ik geen enkel probleem, maar erbuiten wel.
Misschien staat jouw server ook op een blacklist, en staat die van het wetenschapsforum op een andere server van dezelfde host?