Php bestanden veranderen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Php bestanden veranderen
Beste lezer,
Ik heb inmiddels gekozen voor een bepaalde forum style. Nu wil ik deze op bepaalde punten wijzigen. (kleine wijzigingen) Hoe kan ik het resultaat bekijken voordat ik deze upload naar de server?
Ik heb inmiddels gekozen voor een bepaalde forum style. Nu wil ik deze op bepaalde punten wijzigen. (kleine wijzigingen) Hoe kan ik het resultaat bekijken voordat ik deze upload naar de server?
-
Re: Php bestanden veranderen
je download easyphp, daarmee kan je een forum local opstarten
je moet dus even opnieuw phpbb3 downloaden je installeert hem, dan je style instaleren en dan uittesten maar
je moet dus even opnieuw phpbb3 downloaden je installeert hem, dan je style instaleren en dan uittesten maar

Ik heb het gedownload maar bij de lokale installatie weet ik niet wat ik precies in moet vullen:
Het Database Type - MQL of MSQL Server 200...
De Database server hostnaam of DSN - ?????
De Database server poort - ????
De Database naam - ????
De Database gebruikersnaam - Vrij te kiezen neem ik aan?
Database wachtwoord - Vrij te kiezen neem ik aan?
Het Database Type - MQL of MSQL Server 200...
De Database server hostnaam of DSN - ?????
De Database server poort - ????
De Database naam - ????
De Database gebruikersnaam - Vrij te kiezen neem ik aan?
Database wachtwoord - Vrij te kiezen neem ik aan?
Dit heb je allemaal al eens ingevuld, dus als je het niet meer weet moet je het opzoeken, zo nodig in config.php
Dan moet ik het eerst op het domein installeren zeker? Dat heb ik nog niet gedaan omdat ik eerst het een en ander wil testen...
Instaleer hem dan in een subdomein, dat maakt toch geen verschil.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Als je het forum daar dan ook laat staan, kun je het als test forum gebruiken. 

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
-
je kan rechtsonderaan op die letter van easyphp klikken met rechtermuisknop en daar moet je ergens phpmyadmin vinden, dan kan je een database aanmaken 

Daar heb ik ook naar gekeken maar daar begrijp ik nog niet zo heel erg veel van...