Hoe updaten?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Hoe updaten?
Ik wil zelf leren updaten, maar snap de wikki niet.
(staat weinig in)
Ik heb nu de maps docs en install van RC7 waar moeten die naar toe?
(staat weinig in)
Re: Hoe updaten?
Gewoon in de forum root, dus op dezelfde plaats als waar config.php, common.php staan.Imense schreef:Ik wil zelf leren updaten, maar snap de wikki niet.
(staat weinig in)
Belangrijk: Vergeet niet back-ups te maken van je database én van je bestanden (dus de bestanden die op je webhost staan).
Ik zie dit;
maar kan de root die jij noemt niet vinden in mn mappen...
Wat is een root eigenlijk? (Ik ben een witnis...sorrie maar wil het wel erg graag leren)

En een update; die maak ik op Servage dat is toch genoeg, dan heb je toch alles?
maar kan de root die jij noemt niet vinden in mn mappen...
Wat is een root eigenlijk? (Ik ben een witnis...sorrie maar wil het wel erg graag leren)
En een update; die maak ik op Servage dat is toch genoeg, dan heb je toch alles?
Root is in dit geval de hoofdmap van je forum, een back-up maak je met phpmyadmin en met je ftp programma. (ik heb geen idee wat Servage meeneemt in een back-up)
O weer wat geleert wist niet hoe je moest backuppen via php zelf...
Maar goed...
Nu snap ik het updaten nog steeds niet.
de map waar álle bestanden instaan?
Maar goed...
Nu snap ik het updaten nog steeds niet.
is dit de eerste map die je dan ziet staan voor je het forum opent op de server, dusDerky schreef:Root is in dit geval de hoofdmap van je forum,
de map waar álle bestanden instaan?
De root van je forum is de map waar o.a. config.php instaat.
dus de map die ik geopend heb op het geuploade plaatje hierboven in het topic?
Ja, dat is de map die je moet hebben. (Als je tenminste niet meer forums hebt, want voor ieder forum kun je zo'n map hebben).