Forum volgorde; left_id en right_id
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forum volgorde; left_id en right_id
De volgorde van de forums zijn totaal in elkaar gewikkeld, de 'parent_id' klopt nog wel, maar de left_id en right_id werkt niet meer, waardoor je in de 'boom' vele onder elkaar ziet staan. Na een nader kijkje in de database blijkt dat de left_id en right_id gewoon totaal niet meer kloppen.
Nu is mijn vraag aan een ieder die er verstand van heeft of die een manier weet om left_id en right_id weer te herstellen zodat het weer helemaal klopt. Dus een SQL query of een andere manier om te zorgen dat hij alles even uitzoekt en weer netjes op zijn plek zet.
Alvast bedankt.
Nu is mijn vraag aan een ieder die er verstand van heeft of die een manier weet om left_id en right_id weer te herstellen zodat het weer helemaal klopt. Dus een SQL query of een andere manier om te zorgen dat hij alles even uitzoekt en weer netjes op zijn plek zet.
Alvast bedankt.
Re: Forum volgorde; left_id en right_id
Zou je de support template even in willen vullen? 

Nee, die is niet van toepassing als je de vraag even goed leest.ElbertF schreef:Zou je de support template even in willen vullen?
En nu terug on-topic.

- Bas
- Contacteer:
In een functies-bestand zit een rebuild_btree-functie, deze vernielt soms de ID's nog meer, wat de reden is dat hij uitgecomment is. Bij wat experimenten van mij werkte deze wel als left_id en right_id op alle velden 0 zijn. 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
De makkelijke manier is natuurlijk een backup terugzetten (
). Als je de manier van bas gaat gebruiken, is er een kans van (Ik dacht) rond de 75% dat je nog meer sloopt.
Op sitepoint staat een tut hoe het left right systeem werkt. In kort is als volgt:
De root is id 1.
Daaronder heb je cat, die heeft als id 2, en als left_id 2. Als right id heeft hij 3.
Dan heb je een foru, deze heeft als left id 2, en als right id 0.
Van de root is de left id 0, en de right id 2.
Dit is uit mijn hoofd, de tut op sitepoint staat beter uitgelegt. Als je hem niet kunt vinden dan heb ik thuis de link nog ergens.

Op sitepoint staat een tut hoe het left right systeem werkt. In kort is als volgt:
De root is id 1.
Daaronder heb je cat, die heeft als id 2, en als left_id 2. Als right id heeft hij 3.
Dan heb je een foru, deze heeft als left id 2, en als right id 0.
Van de root is de left id 0, en de right id 2.
Dit is uit mijn hoofd, de tut op sitepoint staat beter uitgelegt. Als je hem niet kunt vinden dan heb ik thuis de link nog ergens.
- Bas
- Contacteer:
Op sommige configuraties zorgde in 3.0.B1 deze functie voor aardig corrupte left_id en right_id-waarden. Bij mij geeft deze functie compleet gebroken tabellen als de left_id en right_id al ingevuld zijn, maar als je ze eerst overal op 0 zet hebben mijn tests uitgewezen dat de waarden toch zouden kunnen kloppen.paul schreef:Als je de manier van bas gaat gebruiken, is er een kans van (Ik dacht) rond de 75% dat je nog meer sloopt.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Ik heb er ooit topic over op .com gelezen, en daar werd dacht ik n75% genoemd, maar weet niet meer precies wat de condities ervan waren. Maarja, het heeft een rede dat die functie eruit gehaald is natuurlijk.Bas schreef:Op sommige configuraties zorgde in 3.0.B1 deze functie voor aardig corrupte left_id en right_id-waarden. Bij mij geeft deze functie compleet gebroken tabellen als de left_id en right_id al ingevuld zijn, maar als je ze eerst overal op 0 zet hebben mijn tests uitgewezen dat de waarden toch zouden kunnen kloppen.paul schreef:Als je de manier van bas gaat gebruiken, is er een kans van (Ik dacht) rond de 75% dat je nog meer sloopt.
Bedankt voor jullie reacties, maar als die functie eruit is gesloopt, ga ik er vanuit dat er iets mis kan gaan en aangezien het board niet van mij is doen we het maar niet.
Inmiddels is er een back-up terug gezet maar als iemand een oplossing zou weten, zie ik die als nog erg graag!