Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Yorick1245
-
Contacteer:
Bericht
door Yorick1245 » 26 aug 2007, 11:44
- Adres van je forum: http://www.disasterclan.be
Event. modificaties op je forum:nee
Wanneer ontstond het probleem?eergisteren
phpBB versie: 3.0.RC4
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?proberen updaten van RC3 naar RC4
Wat is het probleem?
het probleem is dus dat ik eergisteren probeerde updaten van versie 3 naar 4. Het probleem is toen begonnen omdat ik niet precies weet hoe ik moet updaten, na een tijdje bleek dat het forum dan toch niet was geupdated maar bovenaan mijn index van het forum stonden een aantal warnings en mijn indexpagina stond ook heel groot. Ik had van tevoren een backup genomen voor als er iets misging, dus ik dacht: ik verwijder mijn versie 3 forum en installeer helemaal een nieuw (in dit geval versie 4) forum waar ik dan mijn backup van versie 3 in overplaats. als ik dit doe geeft hij de melding dat het herstel is geslaagd en dat alles nu hetzelfde zou moeten zijn maar dit is niet zo, er staat gewoon 1 forum namelijk dit is maar een testforum dus het forum wat erop staat bij de installatie. Wat ik ook al had geprobeerd is het volgende: ik heb mijn database nog online laten staan en dus had in het config.php bestand de gegevens van de database van het nieuw forum vervangen door de gegevens van het oud, dan dacht ik dat het ook opgelost zou zijn maar dan krijg ik de melding
Warning: sprintf() [function.sprintf]: Too few arguments in /usr/home/disaster/public_html/forum/includes/functions.php on line 3711
Algemene fout:Could not get style data
Wat kan het probleem zijn en hoe moet ik dit oplossen? toch nog even vermelden dat ik een andere stijl had geinstalleerd namelijk provision_green.
-
Coen
Bericht
door Coen » 26 aug 2007, 13:39
Je kunt niet zomaar een backup van een RC3 forum, terugzetten in een RC4 forum. Je hebt dan de database van een oud forum, in de bestanden van een nieuw forum!

Of snap ik nu niet precies wat je bedoelt?
Het beste wat je nu kunt doen, is het volgende;
- Installeer een RC3 forum
- Installeer je 'andere' stijl er in
- Plaats de backup terug
- Upgrade je forum naar RC4
Ik denk dat je het jezelf (overbodig) moeilijk hebt gemaakt, als ik het probleem goed snap...

-
Yorick1245
-
Contacteer:
Bericht
door Yorick1245 » 30 aug 2007, 10:58
Zero Override schreef:
Het beste wat je nu kunt doen, is het volgende;
- Installeer een RC3 forum
- Installeer je 'andere' stijl er in
- Plaats de backup terug
- Upgrade je forum naar RC4
1e 3 stappen heb ik gedaan en het forum draait nu goed op 2 dingen na: beneden zie ik bij "Ons nieuwste lid is" daarna staat geen naam meer en een ander probleem is ook dat ik bij een poll geen balkjes niet meer zie. Hoe moet ik deze 2 problemen oplossen? (en updaten durf ik niet goed meer na deze mislukking

bang om weer hetzelfde mee te maken

)
-
Yorick1245
-
Contacteer:
Bericht
door Yorick1245 » 15 sep 2007, 12:07
plz kan iemand mij nog helpen met deze problemen?
-
Niek
-
Contacteer:
Bericht
door Niek » 16 sep 2007, 12:03
Yorick1245 schreef:1e 3 stappen heb ik gedaan en het forum draait nu goed op 2 dingen na: beneden zie ik bij "Ons nieuwste lid is" daarna staat geen naam meer en een ander probleem is ook dat ik bij een poll geen balkjes niet meer zie. Hoe moet ik deze 2 problemen oplossen? (en updaten durf ik niet goed meer na deze mislukking

bang om weer hetzelfde mee te maken

)
Probeer het volgende eens.
Als je inlogt in je beheerderspaneel staat er rechts onder de tabel met forum statistieken het volgende.
Hersynchroniseer of reset statistieken.
Klik hier achter
Hersynchroniseer statistieken eens op
uitvoeren, bevestigen met Ja.
Als je (nog) niet durft te updaten raad ik je aan om eens in het
Prikbord te kijken.
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
-
Yorick1245
-
Contacteer:
Bericht
door Yorick1245 » 19 sep 2007, 18:16
Ik heb dit geprobeerd maar het brengt jammer genoeg niet op, weet je toevallig nog een andere manier?