Gisteren heb ik de nieuwste versie gedownload om te installeren. Ik heb nog geen (installatie)ervaring met eerdere versies. De bedoeling is dat het forum tegen een Oracle 10G database gaat werken. Bij het installeren loop ik tegen 2 problemen aan. Overigens heb ik het zowel met Windows 2000 als Windows XP geprobeerd.
Probleem 1
Bij het installeren staat steeds bij de optie Oracle dat deze niet aanwezig is. Uit de bestanden maak ik op dat dit betekent dat de installatie geen verbinding met Oracle vindt. Sqlnet en dergelijke is wel goed geïnstalleerd, want ik kan wel met andere programma's de database benaderen. Ik heb ook de database op de webserver zelf geïnstalleerd, maar dit hielp niet. Heeft iemand een idee hoe ik de optie Oracle activeer?
Probleem 2
Om bovenstaand probleem te omzeilen heb ik het via odbc op sqlserver geïnstalleerd, omdat dit de enige optie is die aanstaat. Dit lukt. Vervolgens heb ik op deze site een config.php aangemaakt voor de Oracle database en op de Oracle database de sql-statements (oracle-schema.sql en schema-data.sql) gedraaid. Na dit toegepast te hebben komt de openingspagina echter niet meer, maar krijg ik een compleet wit scherm. Is dit omdat het programma de verkeerde sql-statements (sqlserver) tegen Oracle probeert te draaien, of omdat de database toch niet gevonden kan worden?
Iemand enige ervaring met phpBB 3 tegen een Oracle database?
Installeren voor Oracle database
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Installeren voor Oracle database
Ik heb geen ervaring met Oracle, maar het zou wel moeten kunnen. Als het goed is vindt phpBB vanzelf de aanwezige DB types, dat deze niet weergeven word duidt eigenlijk al op een probleem lijkt me. Witte schermen vindt ik ook wat vreemd, normaal gesproken krijg je een nette foutmelding. Heb je andere scripts op dezelfde server die wel goed draaien op die database?
Nee, niet echt. Dit zijn mijn eerste stappen in de interessante wereld van PHP. Op dit moment ben ik zo ver dat ik een scriptje heb gemaakt met oci_connect er in (om naar de Oracle database te connecten). Ik krijg echter de foutmelding dat deze functie niet bestaat, terwijl de help van PHP5 deze functie toch uitgebreid beschrijft.
Maar in PHP 4 bijv. niet, kan dat niet je probleem zijn? Dat zou namelijk ook de blanco pagina's kunnen verklaren. Het lijkt me iig iets met de serverconfiguratie te maken te hebben.
Heel veel tijd, hoofdpijn en uitzoekwerk verder is het mij gelukt om Oracle als keuze te krijgen. Dat is dus erg mooi. Helaas blijft het niet lukken om daadwerkelijk met Oracle contact te maken. Dit is echter geen phpBB probleem, want elk voorbeeld script blijft mislukken. De combinatie PHP 5 - Oracle blijkt een hele moeilijke te zijn. Ik heb het probleem daarom neergelegd bij Oracle support.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
In ieder geval bedankt voor je hulp.