groot logo boven het forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Rinus
Contacteer:

groot logo boven het forum

Bericht door Rinus » 05 jul 2007, 22:13

• Wat is het probleem? Ik wil graag een logo boven mijn forum hebben wat het gehele vlak vult.
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://karperforum.nl.tt
    Modifications op je forum:geen
    Huidige stijl:prosilver
    phpBB versie: 3.0.RC1/2.0.22?
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? kleine wijzigingen die hier niets mee te maken hebben ;)
Ik weet dat er al andere topics zijn omtrent het plaatsen van een logo, maar volgens mij is er bij geen enkel topic naar voren gekomen hoe dit nou precies te doen.
Wat ik vraag:

Ik zou graag een afbeelding willen gebruiken om op mijn forum het gehele blauwe vak (boven in het scherm) te vullen, liefst met het zoekvak er nog in!
Ik heb ook al fora gezien waarbij het logo dermate groot was dat de blauwe balk ook hoger werd, dat zou ook geen probleem zijn.

Is er iemand hier die dit in min of meer begrijpelijke taal voor mij zou willen uitleggen?
Laatst gewijzigd door Rinus op 09 jul 2007, 13:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Johan

Re: groot logo boven het forum

Bericht door Johan » 06 jul 2007, 10:13

Dat is heel gemakkelijk,

Ga naar /styles/prosilver/imageset, verwijder de afbeelding genaamd site_logo, plaats je eigen afbeelding in de imageset en wijzig de naam naar site_logo
Voormalig Support Teamlid

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 06 jul 2007, 11:22

Ok, dat had ik begrepen en het lukt mij ook wel om daar een andere afbeelding te krijgen, alleen wil ik graag dat het hele blok daarvoor gebruikt wordt, welke afmetingen heb ik daarvoor nodig en waar kan ik dit instellen?

Bij voorbaat dank ;)

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 06 jul 2007, 13:55

afmeting weet ik niet :(

maar in styles/prosilver/imageset open je imageset.cfg en daar zie je op lijn 24/25 dit staan:

Code: Selecteer alles

# Images
img_site_logo = site_logo.gif*52*139
en dan verander je .gif als je prent niet is opgeslagen als gif (die van mij zijn altijd png, dus daar komt dan .png, 52 is de hoogte en 139 de breedte

http://www.24fans.be/forum

daar is het logo bijna over de hele breedte, en bij mij staat dit ingesteld:

# Images
img_site_logo = site_logo.png*320*800
maar men forum zelf is wel maar 850 pixels breed, dus je moet maar wat proberen ;)

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 06 jul 2007, 14:11

Hey kijk, dat is geweldig, precies zoals jij het hebt wil ik het ook hebben!
Ik ga het eens proberen, je hoort van me ;)

Bedankt alvast :)

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 06 jul 2007, 14:35

hmmm gaat bij mij niet helemaal lukken, plaatje gaat met jouw maten sowieso niet passen, is te klein.
Kan dat komen door de resolutie waar ik mijn scherm op heb staan?
Ook lijkt het wel alsof hij te veel naar rechts staat uitgelijnd.
Iemand daar een verklaring voor?

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 06 jul 2007, 16:46

je kan de maten zelf kiezen hé, mijn forum is zoals ik al zei versmalt, en ik weet wel dat je in IE6 rare resultaten kan bekomen met het veranderen van je layout maar met alle andere browsers (heb er een 6-tal getest)

btw: hoort dit niet thuis bij "Stijlen"

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 07 jul 2007, 08:01

mr.Stone schreef:je kan de maten zelf kiezen hé, mijn forum is zoals ik al zei versmalt, en ik weet wel dat je in IE6 rare resultaten kan bekomen met het veranderen van je layout maar met alle andere browsers (heb er een 6-tal getest)

btw: hoort dit niet thuis bij "Stijlen"
De maten kan je inderdaad zelf instellen, maar zoals je misschien hebt gezien op mijn test site krijg ik het logo wel groter, maar krijg het niet voor elkaar om hem 'vak'vullend te maken.

Ik weet niet of dit bij "Stijlen" thuis hoort, ik was op zoek naar support, dus dacht dat 't het beste was om het bij "Support" te plaatsen ;)
Daarbij heeft dit toch weinig met "Stijlen" te maken? :|

Wouser

Bericht door Wouser » 07 jul 2007, 12:40

Je kunt ook van hele bar je logo maken...

Daarmee duidt ik op dit...

je logo
je logo in header

Wanneer je zoiets zou willen... moet je volgende stappen doen...

ACP -> STYLES -> THEMES -> EDIT...

Vervolgens ga je opzoek naar headerbar
Orgineel ziet die er zo uit. Er zijn trouwens 2 classes headerbars... let daar goed bij op

.headerbar {
	background-color: #12A3EB;
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_header.gif");
	color: #FFFFFF;
}
Je verandert vervolgens bg_header.gif naar de naam en extensie van je plaatje dat in de map "phpBB3\styles\prosilver\theme\images" zit... bv dus blaat.gif of header.jpg... Wanneer je header vervolgens groter is dan de orginele daarmee bedoel ik de hoogte... dan moet je de site_logo gaan aanpassen. Anders gaan de rondje hoekjes verschuiven... Omdat je je sitelogo nu als background hebt heb je die dus ook niet meer nodig bij images... Je maakt dus een 1x1px transparant plaatje aan... Vervolgens ga je naar

imageset -> edit

daar vervang je de site_logo met het transparante plaatje dat in de map: "phpBB3\styles\prosilver\imageset" staat... Je kiest vervolgens dat je de orginele site_logo wilt vervangen door het transparante plaatje vervolgens zet je include demensions op yes... En pas je ook de breedte (breedte van je forum) en de hoogte (hoogte van header) aan... met deze laatste moet je waarschijnlijk ff meespelen maar dat zie je dan wel...

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 07 jul 2007, 12:55

Wouser schreef:Wanneer je header vervolgens groter is dan de orginele daarmee bedoel ik de hoogte... dan moet je de site_logo gaan aanpassen. Anders gaan de rondje hoekjes verschuiven...
Dat hoeft niet als je de class headerbar ook aanpast in common.css ;)

Standaard staat daar....

.headerbar {
	background: #ebebeb none repeat-x 0 0;
	margin-bottom: 4px;
	padding: 0 5px;
}
Bij mij staat daar...

.headerbar {
	background: #FFFFFF none no-repeat 0 0;
	margin-bottom: 5px;
	padding: 0 5px;
}

Wouser

Bericht door Wouser » 07 jul 2007, 13:35

Oh ja zou kunnen wist niet :P maar met de methode die ik heb toegepast heb je ook meteen profeit van het feit dat je ook een groot link veld hebt in de header...

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 09 jul 2007, 09:16

Nou, ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en ik krijg inderdaad een andere afbeelding in de headerbar en het lijkt erop alsof de breedte ook juist is, maar de hoogte klopt van geen kanten :mrgreen:
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik las in 1 van de berichten hierboven dat ik en ik citeer
je kiest vervolgens dat je de orginele site_logo wilt vervangen door het transparante plaatje vervolgens zet je include demensions op yes... En pas je ook de breedte (breedte van je forum) en de hoogte (hoogte van header) aan... met deze laatste moet je waarschijnlijk ff meespelen maar dat zie je dan wel...
moet ik dan iedere keer opnieuw het 'Hoofdlogo' gaan vervangen met het 1px transparante plaatje en dan alleen de hoogte veranderen?
Dit is namelijk wat ik heb geprobeert, maar er verandert helemaal niets aan de hoogte.

Oh ja, na elke wijziging heb ik alles 'vernieuwt' en het buffer geleegd!

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 09 jul 2007, 11:17

Ik heb de stappen die hierboven staan vermeld en het ziet er goed uit bij mij:

http://i16.tinypic.com/4qxymmf.png

Maar gaat het ook niet op een andere manier dan een transparante pixel erover te zetten, ik vind dat nogal een verkeerde oplossing (zo onststaan meestal de problemen bij mij als ik andere zaken ga veranderen).
Maarja, het ziet er goed uit dus hoeft niet persé

En hoe kan ik dat zoeken weghalen uit de header, staat daar niet mooi naar mijn mening

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 09 jul 2007, 11:26

Ik weet dan echt niet wat ik fout doe, wat voor maat nemen jullie dan voor de breedte van de afbeelding?
Kijk anders eens op mijn testsite, dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel.

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 09 jul 2007, 13:32

Ik zal eens stap voor stap vertellen wat ik doe.

1. ik maak een logo aan die ik wil gebruiken als header.

2. ook heb ik een transparant plaatje van 1px gemaakt (transparant.gif)

3. het logo heb ik ge-upload naar: styles/prosilver/theme/images als naam 'logo.jpg'.

4. het transparante plaatje heb ik ge-upload naar: styles/prosilver/imageset

5. daarna ben ik naar "het beheerderspaneel --> stijlen --> thema's --> wijzig" gegaan.

6. hierin heb ik

/* Round cornered boxes and backgrounds
---------------------------------------- */
.headerbar {
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_header.gif");
}
vervangen door:

/* Round cornered boxes and backgrounds
---------------------------------------- */
.headerbar {
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/logo.jpg");
}
en op bevestig geklikt.

7. "Afbeeldingsets --> Wijzig" geklikt en bij 'selecteer afbeelding' 'Hoofdlogo' laten staan en bij 'afbeelding' 'transparant.gif' gekozen.

8. Gebruik Afmetingen op ja geklikt en als afmeting de afmeting van mijn logo ingevuld 940 X 72 en weer op Bevestig geklikt.

9. Na dit alles heb ik links weer op 'Stijlen' geklikt en heb ik Thema's en Afbeeldingsets vernieuwt, hierna ben ik naar het tabblad 'Algemeen' gegaan en heb geklikt op 'Leeg de buffer'.

Wat aan bovenstaande heb ik verkeerd gedaan, want wil het toch wel heel graag voor elkaar hebben, maar het lukt mij gewoonweg niet :(

Alvast bedankt weer voor de eventuele genomen moeite!

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 09 jul 2007, 13:54

hmmm ben erachter gekomen dat wanneer je niet op vernieuw afbeeldingsets klikt het wel goed gaat.
Wel zit ik nu nog met een randje aan de rechterkant van het logo, weet iemand hoe ik dit nog wegkrijg?

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 09 jul 2007, 21:04

mr.Stone schreef:En hoe kan ik dat zoeken weghalen uit de header, staat daar niet mooi naar mijn mening
Verwijder uit overall_header.html

<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
			<div id="search-box">
				<form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
				<fieldset>
					<input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" /> 
					<input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
					<a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_HIDDEN_FIELDS}
				</fieldset>
				</form>
			</div>
		<!-- ENDIF -->
Zoek naar...

<a href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}" class="icon-faq">{L_FAQ}</a>&nbsp;
Plaats daarvoor in dezelfde regel...

<a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH}" class="icon-search">{L_SEARCH}</a>&nbsp;

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 10 jul 2007, 07:26

Ben ik weer :( voor mij zelf was de headerbar nu een mooi plaatje maar bij m'n gebruikers was dit echter niet het geval, die zagen een rechthoek van 1 kleur met een rand daar omheen wat wel mijn logoplaatje was.
Hoe zou dit kunnen komen?

Stef

Bericht door Stef » 13 jul 2007, 13:00

Andere browsers/schermresoluties.

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 17 jul 2007, 07:50

Stef schreef:Andere browsers/schermresoluties.
Ik zie nu pas je antwoord :(
Maar de andere personen zaten inderdaad met IE terwijl ik zelf FF gebruik.
Toch vind ik het vreemd dat dan de afbeelding niet in z'n geheel te zien was, maar alleen de buitenrand.
De binnenkant van de afbeelding was 1 groot wit vierkant.
Wat voor rol zou de resolutie in dit geval kunnen spelen?

Gesloten