Waar zijn al mijn knoppen naartoe?[Opgelost]

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Didier
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2007, 08:41

Waar zijn al mijn knoppen naartoe?[Opgelost]

Bericht door Didier » 19 jun 2007, 09:37

Wat is het probleem? Ontbreken van de knoppen in mijn berichten
Wanneer ontstond het probleem? Na de upgrade van v.2.0.X naa v.3.0 RC1
Adres van je forum: http://lpda.be/forum
Geïnstalleerde mods: geen (denk ik)
Huidige template: subSilver
phpBB versie:v.3.0rc1
Host: http://one.com
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? neen

Hallo,
Ik heb een klein forum draaiende op v.2.0.x.
Ik probeer een update te doen van v.2.x.x naar 3.0.X
De update en de conversie van de DB op zich lukt mij wel.
Enkel als ik mijn forum opstart, zie ik geen enkel icon (knopje dus) om op te klikken, om bvb. een nieuw bericht aan te maken of een reactie te geven op een bericht ; dus "quote", "wijzig", "antwoord" ... e.d. :?

Ik denk dat het met de permissies te maken heeft (ben het niet zeker), maar ik geraak er niet aan uit. Ik heb enkele leden individueel ingesteld, wat veel werk met zich mee brengt en nogal omslachtig is (vind ik toch). Ik heb mezelf de volledige toegang gegeven. Ook heb ik met de permissirollen gespeeld. b.v.b. iedereen een standaardtoegang gegeven.
Maar ik kan, buiten naar de reeds bestaande berichten kijken, niets anders doen.

Bij een update van v.2.x.x naar v.3.0.x (de laatste die terbeschikking is), worden de permissies in de DB dan niet terug automatisch hernomen? :shock:

Uit armoede (na 2 dagen het forum offline te hebben gezet om te zoeken) heb ik de v.3.0.x terug gedowngrade naar v.2.x.x, waar alles naar behoren werkt. :cry:

Graag een woordje uitleg, hoe het verder moet?

Ter info, ik weet niets van programmering en aanpassen van scripts e.d. :oops: :roll:
Laatst gewijzigd door Didier op 01 aug 2007, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Waar zijn al mijn knoppen (icons) naartoe?

Bericht door Coen » 19 jun 2007, 14:51

Didier schreef:Hallo,
Ik heb een klein forum draaiende op v.2.0.x.
Ik probeer een update te doen van v.2.x.x naar 3.0.X
De update en de conversie van de DB op zich lukt mij wel.
Enkel als ik mijn forum opstart, zie ik geen enkel icon (knopje dus) om op te klikken, om bvb. een nieuw bericht aan te maken of een reactie te geven op een bericht ; dus "quote", "wijzig", "antwoord" ... e.d. :?
Welke imageset en vertaling gebruik je? Die je hier gedownload hebt? En gebruik je prosilver of subSilver? :?
Ik denk dat het met de permissies te maken heeft (ben het niet zeker), maar ik geraak er niet aan uit. Ik heb enkele leden individueel ingesteld, wat veel werk met zich mee brengt en nogal omslachtig is (vind ik toch). Ik heb mezelf de volledige toegang gegeven. Ook heb ik met de permissirollen gespeeld. b.v.b. iedereen een standaardtoegang gegeven.
Maar ik kan, buiten naar de reeds bestaande berichten kijken, niets anders doen.
In phpBB 3.x kun je de permissies zo instellen, dat je zelfs de Administrator kan beperken, maar daar ligt het vaak niet aan bij dit soort problemen... ;)
Bij een update van v.2.x.x naar v.3.0.x (de laatste die terbeschikking is), worden de permissies in de DB dan niet terug automatisch hernomen? :shock:
Er word wel wat aan permissies meegenomen, maar door de grote veranderingen in het permissies-systeem is het niet mogelijk om het 100% mee te nemen. Voor zover ik weet worden echter wel de basis-permissies zoals die in phpBB 2.x bestonden meegenomen... :roll:

Didier
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2007, 08:41

Re: Waar zijn al mijn knoppen (icons) naartoe?

Bericht door Didier » 19 jun 2007, 16:35

Zero Override schreef: Welke imageset en vertaling gebruik je? Die je hier gedownload hebt? En gebruik je prosilver of subSilver? :?
Ja, hier gedownload V3.0-nl-rc1
In phpBB 3.x kun je de permissies zo instellen, dat je zelfs de Administrator kan beperken, maar daar ligt het vaak niet aan bij dit soort problemen...
Neen, ik heb mezelf volledige toegang verleend :)
Voor zover ik weet worden echter wel de basis-permissies zoals die in phpBB 2.x bestonden meegenomen...
Dus niet. :(

Thx voor antwoord.

Didier
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2007, 08:41

Re: Waar zijn al mijn knoppen (icons) naartoe?

Bericht door Didier » 19 jun 2007, 20:54

OK, is in orde.
Heb vandaag nogmaals geprobeerd en wonder boven wonder... alles werkt naar behoren. Alles staat erop.
:D
Maar eu.. :o vraag mij niet wat ik gedaan heb ...
Ik heb eigenlijk juist hetzelfde gedaan als voorheen ... :shock:
tja ... wat moet ik daarop zeggen?

Gebruikersavatar
hypnose
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 mei 2003, 17:26
Locatie: Woonmobiel

Re: Waar zijn al mijn knoppen (icons) naartoe?

Bericht door hypnose » 21 jun 2007, 22:46

Ik had juist hetzelfde voor, zoals dit onderwerp aangeeft.

Na wat gezoek zag ik uiteindelijk dat er in de gedownloade map,.. phpBB-NL-3.0.RC1.zip
iets ontbrak, namelijk: imageset.cfg
Ergens anders gedownload (of op later tijdstip ?) en ja, daar zat wel degelijk de imageset.cfg in.
Effe ingezet.
styles/subsilver2/imageset/nl/imageset.cfg
upload
En het probleem was opgelost ! :roll:
:?: :roll:
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

Didier
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2007, 08:41

Re: Waar zijn al mijn knoppen (icons) naartoe?

Bericht door Didier » 23 jun 2007, 22:26

Ondertussen weet ik wel wat er gebeurd is.

De eerste instal van versie 3.0 was ingesteld om te draaien in het Nederlands.
Doch daarin ontbrak de NL vertaling voor de het standaardthema.
Bij mijn laatste poging om het forum te installeren heb ik de 3.0.RC1-NL gebruikt.
Uiteindelijk was het probleem opgelost. Nederlandstalige imagesetmap zat er in het begin niet in.
Bedankt voor de hulp.

Mag eventueel slotje op voor mij.
;)

Gesloten