Wat raden jullie mij aan?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Van de week ga ik een nieuwe site starten en daar hoort natuurlijk een forum bij.
Ik vind zelf dat 3 enorm veel nieuwe mogelijkheden heeft, die zeker gebruikt gaan worden.
Maar omdat hij nog niet "stabiel" is, ben ik bang dat het misschien ook goed mis kan gaan.
Meteen met 3 starten of beginnen met 2 en later "updaten" naar 3.
Ik heb meerdere fora gehad, dus ben geen totale beginner.
Ik vind zelf dat 3 enorm veel nieuwe mogelijkheden heeft, die zeker gebruikt gaan worden.
Maar omdat hij nog niet "stabiel" is, ben ik bang dat het misschien ook goed mis kan gaan.
Meteen met 3 starten of beginnen met 2 en later "updaten" naar 3.
Ik heb meerdere fora gehad, dus ben geen totale beginner.
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.
Re: Wat raden jullie mij aan?
Als het enige nadeel wat je ziet aan phpBB3 de stabiliteit is, dan kun je het met een gerust hart doen. RC1 is 'veilig' in gebruik en is ook gewoon een versie die ondersteund word door ons forum en het forum van phpBB.com. Kortom, gewoon gebruiken als je niet meer nadelen ziet! 
PS. RC1 zul je ook gewoon kunnen upgraden naar de Final, zodra die komt...

Dank je!
Ik vind het wel spannend,hoor,zo'n nieuwe versie

Dat is het ook, voor veel mensen, zeker als ze nog niet met BETA's aan het stoeien zijn geweest.Diëlle schreef:Dank je!
Maar als je gaat voor een compleet nieuwe site, zou ik een weekje met een test forum gaan proberen en desnoods vaak opnieuw installeren. Je leert daardoor de software kennen en bent op wat dingen voorbereid en natuurlijk is het goed om te leren!

Ik zou, persoonlijk, geen sites meer starten gebaseerd op phpBB 2.x, ook al zijn er nog niet veel MODs, styles etc. te vinden voor phpBB 3.x.
Bedankt voor je advies
De site zelf wordt een simpele door mijzelf in elkaar geknutselde HTML-site met een piepbeetje CSS.
Maar wat het forum aangaat, zal ik je advies zeker aannemen en eerst uitgebreid de mogelijkheden enzo bekijken en uittesten.

De site zelf wordt een simpele door mijzelf in elkaar geknutselde HTML-site met een piepbeetje CSS.
Maar wat het forum aangaat, zal ik je advies zeker aannemen en eerst uitgebreid de mogelijkheden enzo bekijken en uittesten.
Graag gedaan en veel succes/plezier met phpBB 3.x! 

Het is in principe een unstable version, het is een candidate for a release. Het is supported, maar betekent niet dat het ook 'stable' isZero Override schreef:Als het enige nadeel wat je ziet aan phpBB3 de stabiliteit is, dan kun je het met een gerust hart doen. RC1 is 'veilig' in gebruik en is ook gewoon een versie die ondersteund word door ons forum en het forum van phpBB.com. Kortom, gewoon gebruiken als je niet meer nadelen ziet!

Zie je mij ergens zeggen dat hij 'stable' is? Ik zeg dat hij supported is, en 'veilig' met nadruk tussen quotjes.paul schreef:Het is in principe een unstable version, het is een candidate for a release. Het is supported, maar betekent niet dat het ook 'stable' is
Terug ontopic.
Ik ben de afgelopen dagen er ook flink mee aan het knutselen geweest. Kopie gemaakt van het huidige live forum (2.0.18), en de kopie geconverteerd, wat verstandig bleek te zijn.Zero Override schreef:Maar als je gaat voor een compleet nieuwe site, zou ik een weekje met een test forum gaan proberen en desnoods vaak opnieuw installeren. Je leert daardoor de software kennen en bent op wat dingen voorbereid en natuurlijk is het goed om te leren!
Ik moedig de gebruikers aan om op het testforum rond te neuzen, maar ik heb ook gewaarschuwd dat ik voorlopig kan doen en laten wat mij uitkomt (testforum vernietigen en opnieuw installeren), maar nu kunnen ze gaan klooien met de kopie van het forum.
Bij de officiële release wordt de huidige kopie (bestanden en database) gebruikt, en wordt de huidige live forum vernietigd (de database niet) en op die plek komt dan PHPBB3. Dat zijn mijn plannen.
Ik heb ook al weer de oude verwijderd en een nieuwe erop gezet.
Mijn offiëlle forum start pas nadat de vertaling er is,want ik vind het toch een tikkie lastig alles in het Engels.
Mijn offiëlle forum start pas nadat de vertaling er is,want ik vind het toch een tikkie lastig alles in het Engels.
Ik zit ook op de Nederlandse vertaling te wachten, die volgens het vertaalteam deze week komt. En dan komt ie op mijn testforum. De gebruikers moeten dan hun voorkeurs-forumtaal wijzigen van Engels naar Nederlands.