Kan dit?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Kan dit?
Ja, dat kan waarschijnlijk wel, maar helaas zal het in phpBB3 met iets andere code zijn, als het niet standaard al werkt, zoals het moet werken...emrulez schreef:kan ik hetzelfde doen met PhpBB3 als hier
viewtopic.php?f=45&t=36833&hilit=

Helaas weet ik zo niet of er al een fix voor is geschreven...
Wat bedoel je precies?
Bij Phpbb2 had ik een probleem zie de link voor de topic mijn vraag is of ik dezelfde fix kan gebruiken voor phpbb3?
Lees mijn reactie eens!emrulez schreef:Bij Phpbb2 had ik een probleem zie de link voor de topic mijn vraag is of ik dezelfde fix kan gebruiken voor phpbb3?

ik snap dit niet
Bedoel je dat er al iets ingebouwd is tegen proxies?Zero Override schreef:]als het niet standaard al werkt, zoals het moet werken...
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het niet weet. Maar de fix die je gebruikte voor phpBB 2.x zal niet werken voor phpBB 3.x, dus je moet even wachten tot er een fix voor geschreven word of er zelf een schrijven!emrulez schreef:Bedoel je dat er al iets ingebouw is tegen proxies?

- Bas
- Contacteer:
Even aangepast voor phpBB3 
Open: includes/session.php
Zoek:
Vervang met:

Open: includes/session.php
Zoek:
Code: Selecteer alles
$this->ip = (!empty($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) ? htmlspecialchars($_SERVER['REMOTE_ADDR']) : '';
if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '192.168.13.41') {
if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']) && !empty($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
$this->ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
} else {
$this->ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
} else {
$this->ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Pas nu wel op, want er zit nu header injection in, wat in principe betekent dat ik gevaarlijke dingen kan doen emt $user->ip. Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.
IK?paul schreef:Pas nu wel op, want er zit nu header injection in, wat in principe betekent dat ik gevaarlijke dingen kan doen emt $user->ip. Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.
Degene die het scriptje gaan gebruiken, jij dus ook ja.emrulez schreef:IK?
- Bas
- Contacteer:
Voor wat er nu gebruikt wordt maakt die quote van Paul niet veel uit, aangezien ve41 niet zomaar een nep-IP doorgeeft.emrulez schreef:IK?paul schreef:Pas nu wel op, want er zit nu header injection in, wat in principe betekent dat ik gevaarlijke dingen kan doen emt $user->ip. Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Is het nou veilig?Bas schreef:Voor wat er nu gebruikt wordt maakt die quote van Paul niet veel uit, aangezien ve41 niet zomaar een nep-IP doorgeeft.emrulez schreef:IK?paul schreef:Pas nu wel op, want er zit nu header injection in, wat in principe betekent dat ik gevaarlijke dingen kan doen emt $user->ip. Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.
Als je nou even dit opvolgt;emrulez schreef:Is het nou veilig?
dan zit je helemaal veilig.paul schreef:Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.
En dat zijn? htmlspecialcharsZero Override schreef:Als je nou even dit opvolgt;emrulez schreef:Is het nou veilig?dan zit je helemaal veilig.paul schreef:Je moet ff door htmlspecialchars halen nog.
Leg het die jongen even uit, zo lukt het hem natuurlijk niet.
Okay, zal het stukje code even aanpassen:ElbertF schreef:Leg het die jongen even uit, zo lukt het hem natuurlijk niet.
if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '192.168.13.41') {
if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']) && !empty($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
$this->ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
} else {
$this->ip = htmlspecialchars($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
}
} else {
$this->ip = htmlspecialchars($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
}
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
moet... 
Even wat uitleggen, htmlspecialchars is dus een functie. Ik gebruik deze functie op enkele variabelen om deze 'veilig' te maken, van html etc...
Ik geloof niet dat die var ergens wordt opgeslagen, dus dan hoeft het niet.