De vraag: Wat zijn de laatste 3 letters van ....(een zelf gekozen woord dat alles met je forum te maken heeft)
./styles/subsilver2/template/captcha_qa.html
naar de templatemap van jouw stijl. Vernieuw vervolgens de template in het beheerderspaneel (tabblad stijlen).ik heb versie 3.0.10.paul schreef:Welke versie gebruik je precies?
De oplossing gaf ik op de vorige pagina:PatVer schreef:met het instellen van de vraag krijg ik de melding
De CAPTCHA kan niet worden geselecteerd, omdat deze niet aan de eisen voldoet.
Ger schreef:Nadat je in de selectiebox voor Vraag en antwoord hebt gekozen, zul je zien dat die optie nog grijs is. Je moet daaronder op de knop Configureren klikken om een vraag en antwoord in te vullen.
klopt maar danGer schreef:De oplossing gaf ik op de vorige pagina:PatVer schreef:met het instellen van de vraag krijg ik de melding
De CAPTCHA kan niet worden geselecteerd, omdat deze niet aan de eisen voldoet.Ger schreef:Nadat je in de selectiebox voor Vraag en antwoord hebt gekozen, zul je zien dat die optie nog grijs is. Je moet daaronder op de knop Configureren klikken om een vraag en antwoord in te vullen.
PatVer schreef:als ik v&a wil configureren krijg ik deze foutmelding: 'Index name 'phpbb_captcha_questions_lang_iso' on table 'phpbb_captcha_questions' is too long. The maximum is 30 characters'
moet ik het e.e.a. aanpassen?
gr Pat
De limiet geld voor iedere DBMS.Ger schreef:Maak je gebruik van Firebird als database?
Ik denk dat het een bug is, zie de bugtracker. Misschien moet je jouw exacte gegevens even daar in de bugtracker posten:
- Type en versie van je database
- Type en versie van je phpBB installatie
- Wat je exact allemaal had ingevuld toen je die melding kreeg
- Eventuele MODS die je hebt geïnstalleerd
En zoals er ook staat: geen enkele captcha is waterdicht. Zeker niet voor een wat drukker forum. Regelmatig aanpassen is het devies.Dit lijkt op het moment van schrijven de meest effectieve manier om een spambot te stoppen