Automaties een back-up maken van het forum, is dat mogelijk
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Automaties een back-up maken van het forum, is dat mogelijk
PhpMyAdmin --> Database openen (je ziet alle tabellen) --> Naar beneden scrollen, klikken op Selecteer alles --> Dropdownmenu: Met geselecteerd --> Verwijderen
Denk eraan dat je op dat moment je complete database leeggooit. Je forum bestaat op dat moment dus even niet meer. Zorg er daarom voor dat je zeker weet dat je een goede backop hebt.
Denk eraan dat je op dat moment je complete database leeggooit. Je forum bestaat op dat moment dus even niet meer. Zorg er daarom voor dat je zeker weet dat je een goede backop hebt.
Hoi,
Ik maak wel eerst een back-up met de ingebouwde back-up functie in phpBB die back-up download ik naar mijn eigen pc.
Vervolgens zet ga ik proberen de back-up terug te zetten in phpMyAdmin. Als dit goed gaat is er niks aan de hand. Als het fout gaat is het ook geen ramp. Want dan installeer ik phpBB gewoon weer opnieuw op de server. En dan importeer ik de back-up die ik heb gemaakt met phpBB! En dan zijn er dus geen gegevens verloren gegaan!
Ik maak wel eerst een back-up met de ingebouwde back-up functie in phpBB die back-up download ik naar mijn eigen pc.
Vervolgens zet ga ik proberen de back-up terug te zetten in phpMyAdmin. Als dit goed gaat is er niks aan de hand. Als het fout gaat is het ook geen ramp. Want dan installeer ik phpBB gewoon weer opnieuw op de server. En dan importeer ik de back-up die ik heb gemaakt met phpBB! En dan zijn er dus geen gegevens verloren gegaan!

Yes!!!!
Hoi,
Heel erg bedankt allemaal voor het mee denken.
Het is mij gelukt om de back-up terug te zetten!!!!!
Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp!!!
Ik heb het op deze manier gedaan dit had ik te horen gekregen van Ger:
Heel erg bedankt allemaal voor het mee denken.

Het is mij gelukt om de back-up terug te zetten!!!!!
Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp!!!
Ik heb het op deze manier gedaan dit had ik te horen gekregen van Ger:
PhpMyAdmin --> Database openen (je ziet alle tabellen) --> Naar beneden scrollen, klikken op Selecteer alles --> Dropdownmenu: Met geselecteerd --> Verwijderen
@ Ger: een backup met "drop table" erin is dus eigenlijk handiger voor het restoren dan zonder, lijkt mij.
@joept: ik was deze topic even "kwijtgeraakt"; mooi, dat nu alles goed werkt!
@joept: ik was deze topic even "kwijtgeraakt"; mooi, dat nu alles goed werkt!
Ja, klopt. Ik ga het script daar ook wel een keertje op aanpassen denk ik.Mid schreef:@ Ger: een backup met "drop table" erin is dus eigenlijk handiger voor het restoren dan zonder, lijkt mij.
Dat zou niet gek zijn. En het liefst eruit slopen, dat het bestand moet worden aangeroepen met de toevoeging "?exec=1", want dan kan er ook een cronjob mee worden gedraaid. Ik houd mij van harte aanbevolen! 
Aanvulling: ik heb nog een backupscript liggen, die al zo werkt en met de Snoopy Library werkt, die ik heb geïntegreerd in het backupscript. Ik heb het restoren nog nooit getest, maar dat zal ik eens een keer doen. In de spoiler even een stukje van de backup voor je:

Aanvulling: ik heb nog een backupscript liggen, die al zo werkt en met de Snoopy Library werkt, die ik heb geïntegreerd in het backupscript. Ik heb het restoren nog nooit getest, maar dat zal ik eens een keer doen. In de spoiler even een stukje van de backup voor je:
- Spoiler: bekijk
Kan nu ook hoor.Mid schreef:Dat zou niet gek zijn. En het liefst eruit slopen, dat het bestand moet worden aangeroepen met de toevoeging "?exec=1", want dan kan er ook een cronjob mee worden gedraaid. Ik houd mij van harte aanbevolen!

Helaas niet bij mijn host; achter de php-extensie mag geen toevoeging komen. 

Ah ja, je hebt gelijk. Ik had dat eruit gehaald, juist om die reden zodat ik het in een cron kon duwen. Volgens mij was het alleen een kwestie van dit weghalen:
Code: Selecteer alles
// CHECK IF ACCES IS ALLOWED:
if (!isset($_GET['exec']))
{
die("hacking attempt");
}
- Masterbas
- Contacteer:
Je kunt ook Navicat for MySQL gebruiken. Deze heeft een goede schedule-functie, waarmee je ook je DB kunt back-uppen. Verder vind ik het ook een zeer goed programma voor het beheren van je database. Je moet wel even een crackje downloaden

En dat is dus niet de bedoeling!
- Bee
Groeten,
Masterbas
Masterbas
Ah, perfect Ger, dat ga eens eens even testen in een cronjob. Als het werkt, is dat ook voor joept handig om te gebruiken. Ik ben alweer tegen een ander backupscript aangelopen, die ook bestanden kan backuppen, maar dat moet ik eens even doorlezen en dan een keer testen; het aantal bestanden is vrij groot.
Aanvulling: het bestand wordt in de cronjob keurig aangeroepen, maar er ontstaan enkele foutmeldingen door opdrachten in het bestand, terwijl ik die foutmeldingen niet krijg, als ik het bestand rechtstreeks aanroep. Vreemde zaak; kennelijk heeft een cronjob enkele beperkingen. De rechten staan overigens goed.
Aanvulling 2: weer een ander backupscript, dat ik nog had, werkt perfect met een cronjob èn "drop table" wordt meegenomen. Restoren is nu een fluitje van een cent, dus dit script blijf ik nu gebruiken.
Aanvulling: het bestand wordt in de cronjob keurig aangeroepen, maar er ontstaan enkele foutmeldingen door opdrachten in het bestand, terwijl ik die foutmeldingen niet krijg, als ik het bestand rechtstreeks aanroep. Vreemde zaak; kennelijk heeft een cronjob enkele beperkingen. De rechten staan overigens goed.
Aanvulling 2: weer een ander backupscript, dat ik nog had, werkt perfect met een cronjob èn "drop table" wordt meegenomen. Restoren is nu een fluitje van een cent, dus dit script blijf ik nu gebruiken.