blanko topic and post
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: blanko topic and post
De full backup maakt wel een goede en volledige backup. Ik heb al honderden van zulke backups gemaakt zonder enig probleem en ook van hele grote forums.
Dat jou het niet lukt zegt niets over de kwaliteit van de software.
Dat jou het niet lukt zegt niets over de kwaliteit van de software.
Kan maar niet voor die verouderde 3.0.3 naar 3.0.6 want er was nog een bug aanwezig
Blijkbaar toch niet zo vertrouwhaar;
Backuppen
Code: Selecteer alles
[Fix] Prevent incomplete backups stored if option "store and download" is selected
Backuppen
Backups heeft alleen 33 field opgeslagen de rest Nul 

Je hebt het hier over een 3.0.6 database, toch? Die bug waar je het over hebt is gefixt in 3.0.5 oftewel voor het laatst aanwezig in 3.0.4. 3.0.5 is al meer dan 4 jaar geleden uitgekomen.NASHVILLE schreef:Kan maar niet voor die verouderde 3.0.3 naar 3.0.6 want er was nog een bug aanwezig
En de complete bugmelding is:
Oftwel: je wijt het probleem aan iets anders of je vertelt niet het complete verhaal. Zeg dan dus niet dat iets onbetrouwbaar is, want daarmee zet je anderen op het verkeerde been.[Fix] Prevent incomplete backups stored if option "store and download" is selected and admin cancel download by removing the option. (Bug #20325)
Nu, wat je kunt doen is het volgende:
- Installeer een compleet schone, standaard 3.0.11
- Importeer in een andere database de oude backup van 3.0.6
- Exporteer uit die 3.0.6 database de volgende tabellen; let daarbij op dat je alléén de data en niet de structuur exporteert:
phpbb_acl_users
phpbb_attachments
phpbb_banlist
phpbb_bookmarks
phpbb_forums
phpbb_forums_access
phpbb_forums_track
phpbb_forums_watch
phpbb_groups
phpbb_poll_options
phpbb_poll_votes
phpbb_posts
phpbb_privmsgs
phpbb_privmsgs_folder
phpbb_privmsgs_rules
phpbb_privmsgs_to
phpbb_topics
phpbb_topics_posted
phpbb_topics_track
phpbb_topics_watch
phpbb_user_group
phpbb_users - Importeer het resultaat hiervan in je 3.0.11 database
Ger ! Mijne excuses als het zo overkomt het is echter niet mij bedoeling om niks negatief tegen phpbb op dit forum te brengen!
Is wat ik geconcludeerd hebt en niet wijt, omdat ik full backup niet anders uitvoerde als; Back-up er daar staat vermeld dat het geen zekerheid bied!
Die documentatie heeft me dus op de verkeerde been gezet zodoende ook mijn opmerking.
Forum was gebaseerd op 3.0.3 en geupdate naar 3.0.6 daar zou wat mis gegaan denk ik?.
De author van de forum die wilde stopen en ik hebt die forum overgenomen de domein is naar mijn nieuwe account die ik gemaakt heeft getransfereerd. Maar de database is nog bij de gene gebleven. Nadat ik die forum had deed ik niks anders dan backup maken via acp. Met de overtuiging dat ik deze ooit kon gebruiken voor de restoren in een geval als iets mis gaat.
De opties die je adviseerde om te doen hebt ik toch enkele vragen erover.
1* is gedaan nieuwe installatie 3.0.11
2* gedaan
3* De phpmyadmin laat niet toe dat ik alleen die selecteerde bestanden alleen exporteert of hebben we het hier over een ander programma ??
4* zelfde verhaal als punt 3
Thanks
Is wat ik geconcludeerd hebt en niet wijt, omdat ik full backup niet anders uitvoerde als; Back-up er daar staat vermeld dat het geen zekerheid bied!

Forum was gebaseerd op 3.0.3 en geupdate naar 3.0.6 daar zou wat mis gegaan denk ik?.
De author van de forum die wilde stopen en ik hebt die forum overgenomen de domein is naar mijn nieuwe account die ik gemaakt heeft getransfereerd. Maar de database is nog bij de gene gebleven. Nadat ik die forum had deed ik niks anders dan backup maken via acp. Met de overtuiging dat ik deze ooit kon gebruiken voor de restoren in een geval als iets mis gaat.
De opties die je adviseerde om te doen hebt ik toch enkele vragen erover.
1* is gedaan nieuwe installatie 3.0.11
2* gedaan
3* De phpmyadmin laat niet toe dat ik alleen die selecteerde bestanden alleen exporteert of hebben we het hier over een ander programma ??
Thanks
Als je een database opent in phpMyAdmin zie je als het goed is een lijst met alle tabellen. Die kun je stuk voor stuk aanvinken en dan onderaan kies je in het dropdownmenu "Met geselecteerd:" voor Exporteren.NASHVILLE schreef: 3* De phpmyadmin laat niet toe dat ik alleen die selecteerde bestanden alleen exporteert of hebben we het hier over een ander programma ??
Gedaan, maar zelfde resultaat
Hebt die backup met een slitter ge importeerd
http://s281.photobucket.com/user/bobloo ... 1.jpg.html
http://s281.photobucket.com/user/bobloo ... n.jpg.html
Hoewel ik sommige topic kan lezen in de backup text
Andere optie?

Hebt die backup met een slitter ge importeerd
http://s281.photobucket.com/user/bobloo ... 1.jpg.html
http://s281.photobucket.com/user/bobloo ... n.jpg.html
Hoewel ik sommige topic kan lezen in de backup text
Andere optie?
Ik denk dat je pech hebt en de backup inderdaad incompleet is.
Als ik het zo zie heeft de tabel phpbb_topics bijvoorbeeld 0 rijen (d.w.z. geen topics) en heb je maar 53 rijen met gebruikers (standaard heeft phpBB er al meer ivm bots). Als dit alles is wat je hebt, dan kun je het wel schudden; je hebt de data simpelweg niet meer.
Als ik het zo zie heeft de tabel phpbb_topics bijvoorbeeld 0 rijen (d.w.z. geen topics) en heb je maar 53 rijen met gebruikers (standaard heeft phpBB er al meer ivm bots). Als dit alles is wat je hebt, dan kun je het wel schudden; je hebt de data simpelweg niet meer.
Daar was ik al bang voor en de redenen waarom de restore niet wilde lukken !
Ben een andere total nieuwe aan het maken is bijna gereed al !
Misschien een paar mod toevoegen
antyspam
Mchat
weet niet of de phpbb mobiel al goed werkt
Maar bedankt in ieder geval
Mvg
Nash
Ben een andere total nieuwe aan het maken is bijna gereed al !
Misschien een paar mod toevoegen
antyspam
Mchat
weet niet of de phpbb mobiel al goed werkt
Maar bedankt in ieder geval
Mvg
Nash
Kan die mod Mchat niet makkelijker ik snap er geen ene kaulo
??

Wat is voor jou makkelijker? Misschien kun je ons uitleggen wat je niet begrijpt, dan kunnen wij eventueel tips en uitleg geven.NASHVILLE schreef:Kan die mod Mchat niet makkelijker ik snap er geen ene kaulo??
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
David
Het install.xml folder kreeg ik niet open uiteindelijk gelukt via bestand>bestandopen>lokatie.
Maar alle is door elkaar hebt de test gekopieerd en in een notepad geplakt nu wat overzichtelijk, maar toch niet echt te volgens !
Moet de komende dagen verder in verdiepen misschien is er een wat duidelijker tutorial ergens??
Het install.xml folder kreeg ik niet open uiteindelijk gelukt via bestand>bestandopen>lokatie.
Maar alle is door elkaar hebt de test gekopieerd en in een notepad geplakt nu wat overzichtelijk, maar toch niet echt te volgens !
Moet de komende dagen verder in verdiepen misschien is er een wat duidelijker tutorial ergens??
Ik hebt laste een insident met mijn oude forum die onboard back up werkte niet zoals het moest !
Ik hebt van de nieuwe 3.0.11 een backup gemaakt en gecontroleerd alle bestanden worden we gesave nu !
Maar ik wil weten hoe ik beste een backup kan maken
FTP file & phpmyadmin data opslaan ??
Thanks
Ik hebt van de nieuwe 3.0.11 een backup gemaakt en gecontroleerd alle bestanden worden we gesave nu !
Maar ik wil weten hoe ik beste een backup kan maken
FTP file & phpmyadmin data opslaan ??
Thanks
Een install.xml moet je openen in je browser
Klik er met de rechtermuisknop^op en dan openen met...
Kies daar je browser ( Internet explorer / firefox of welke je ook gebruikt )
En gebruik ook gene notepad om files te bewerken ..
Gebruik hiervoor Notepad++
http://notepad-plus-plus.org/
Klik er met de rechtermuisknop^op en dan openen met...
Kies daar je browser ( Internet explorer / firefox of welke je ook gebruikt )
En gebruik ook gene notepad om files te bewerken ..
Gebruik hiervoor Notepad++
http://notepad-plus-plus.org/
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------