Crawlerfout (Google Adsense) i.c.m. robots.txt bestandje

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
SatusNovus

viewforum.php fout i.c.m. phpbb forum

Bericht door SatusNovus » 08 mei 2012, 22:30

• Adres van je forum: http://beursig.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds vanmiddag
    phpBB versie: 3.0.10
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Volgens mij niet wat van invloed kan hebben op dit probleem
    Wat is het probleem?
Ik krijg de volgende melding te zien:

"Pagina niet gevonden

Onze AdSense-crawler probeert een pagina te doorzoeken die niet meer bestaat. Wij ontvangen een specifiek 404-foutbericht voor deze pagina. Zorg ervoor dat deze URL correct werkt."

De url kan en wil ik hier wel plaatsen maar volgens mij zal Google dan weer een rapport sturen met errors. Het is mijn forum-url met /viewforum.php eraan en ik krijg zelf geen fout te zien maar een lege pagina met de tekst "Het forum wat u geselecteerd heeft bestaat niet." Misschien heeft het verband met een ander probleem dat ik eerder had maar kan ik de url weer werkend maken zodat Google geen 404-foutbericht krijgt?

Ik zit nu dus met het probleem dat Google Adsense die pagina op mijn phpbb forum als fout aan geeft. Hoe kan ik de url die eindigt met /viewforum.php 'onzichtbaar' maken?

SatusNovus

Re: Crawlerfout (Google Adsense) i.c.m. robots.txt bestandje

Bericht door SatusNovus » 09 mei 2012, 10:16

marian0810 schreef:Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wáár op je site komt die link

Code: Selecteer alles

http://www.beursig.nl/forum/viewforum.php
dan precies voor? Want die hoort helemaal niet te bestaan dus Google kan die ook nooit tegenkomen. Het hoort er zo uit te zien:

Code: Selecteer alles

http://www.beursig.nl/forum/viewforum.php?f=2
dus ALTIJD met ?f=2 erachter, waarbij de 2 ook een ander getal kan zijn afhankelijk van welk forum het is.
Ik dacht dat ik de oplossing had door de advertenties op pagina's zonder inhoud weg te halen maar blijkbaar niet dus en ik kom dan de fout tegen die Marian0810 al had aangegeven. Die url hoort inderdaad niet te bestaan maar hoe kom ik er vanaf?

marian0810
Contacteer:

Re: viewforum.php fout i.c.m. phpbb forum

Bericht door marian0810 » 09 mei 2012, 21:48

SatusNovus schreef:Ik krijg de volgende melding te zien:
Liever geen nieuw onderwerp aanmaken als het gewoon nog om hetzelfde probleem gaat. Ik heb ze nu samengevoegd.

Pola
Contacteer:

Re: Crawlerfout (Google Adsense) i.c.m. robots.txt bestandje

Bericht door Pola » 09 mei 2012, 23:26

Als je een dynamisch forum hebt, waar topics verwijderd en forums verwijderd of aangepast worden, zullen de zoekbots altijd linkjes hebben vastgelegd die naar een pagina gaan zonder content. Dat leidt niet tot een echte foutmelding, omdat het forum netjes een boodschap geeft dat het topic of forum niet meer bestaat of niet te lezen is omdat permissies ontbreken.

Volgens mij is dit niet echt een bezwaar. De adsense applicatie vertelt alleen maar dat er op die pagina's geen gerichte advertenties geplaatst kunnen worden, omdat er geen content op die pagina's is. Dat lijkt me geen probleem, omdat er in het algemeen ook geen gebruikers op die pagina's komen.
Op alle overige pagina's zie je goed advertenties die helemaal passen bij je forum en de content op je forum.
Daar gaat het volgens mij toch om.
HGN op phpbb.com

Gesloten