Forum werkt niet meer na style veranderen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gerda
Contacteer:

Re: Forum werkt niet meer na style veranderen

Bericht door Gerda » 01 mar 2010, 13:03

Gixxer schreef:
  • Adres van je forum: http://www.gixxer.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na veranderen van een style
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?een style
    Wat is het probleem?
forum werkt niet meer :shock:

Ik heb mijn style veranderd en nu krijg ik het volgende te zien.

Afbeelding

Ik hoor graag van jullie of ik dit kan fixxen :!: En hoe dat dan zou moeten :oops:
Ik weet ook niet of ik nu nog in het beheerderspaneel kan komen en het daar kan oplossen :?:

..
misschien een domme vraag : maar had je veel bezoekers en berichten ?

zo nee, omdat je net was begonnen met je forum
is de snelste oplossing : eraf gooien - uithuilen en opnieuw beginnen.

en anders het template : geheel nog een keer overzetten in je ftp
en hopen dat hij het dan oppakt

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mar 2010, 15:20

Je hoeft natuurlijk nooit bij een fout opnieuw te beginnen, daar is geen enkele reden toe. Het enige probleem is dat er stijl bestanden missen. De moeten opnieuw in de FTP worden gezet, als het forum de stijl dan weer kan lezen, werkt het gewoon. Je gooit niet zomaar alles weg dat is zonde van de misschien nuttige berichten!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gerda
Contacteer:

Bericht door Gerda » 02 mar 2010, 00:15

David schreef:Je hoeft natuurlijk nooit bij een fout opnieuw te beginnen, daar is geen enkele reden toe. Het enige probleem is dat er stijl bestanden missen. De moeten opnieuw in de FTP worden gezet, als het forum de stijl dan weer kan lezen, werkt het gewoon. Je gooit niet zomaar alles weg dat is zonde van de misschien nuttige berichten!
als er berichten staan idd. Dan zou ik ook alles uit de kast halen
maar als er geen berichten staan : gewoon weer opnieuw beginnen toch.

maar volgens mij is dit template, zo oud : dat het gewoon weg niet werkt met het huidige forum.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 02 mar 2010, 10:17

Zou kunnen, maar is niet nodig. Ik zie op de site nu weer iets anders dan een algemene fout, dus lijkt toch dat er schot in zit.

De foutmelding betekent eenvoudig dat de stijlbestanden voor de momenteel ingestelde stijl niet gevonden kunnen worden. Welke stijl dat precies is hangt van een aantal factoren af; er is een default stijl ingesteld in het forum, een gebruiker kan een eigen stijl hebben ingesteld, en dan is er nog de instelling of de door de gebruiker ingestelde stijl overschreven moet worden (dus de instelling genegeerd en de default stijl van het forum gebruikt moet worden). Misschien ligt het dus niet eens aan de nieuwe stijl, maar had je de bestaande stijl al verwijderd terwijl de genoemde instellingen nog niet goed stonden om de nieuwe stijl te gebruiken.

Mocht je in deze situatie terecht komen, dan is het op zich relatief eenvoudig om direct in de database e.e.a. te herstellen; in de tabel styles kun je het ID vinden van prosilver, dit ID kun je vervolgens in de tabel config instellen (de key heet als het goed is 'default_style', als je zoekt op keys die 'style' bevatten dan vind je tegelijk ook de key die bepaald of de user style overschreven moet worden).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Imense
Contacteer:

Bericht door Imense » 02 mar 2010, 15:58

EelkeB schreef:Mocht je in deze situatie terecht komen, dan is het op zich relatief eenvoudig om direct in de database e.e.a. te herstellen; in de tabel styles kun je het ID vinden van prosilver, dit ID kun je vervolgens in de tabel config instellen (de key heet als het goed is 'default_style', als je zoekt op keys die 'style' bevatten dan vind je tegelijk ook de key die bepaald of de user style overschreven moet worden).
Dit vind ik pas nuttige info, bedankt voor je toevoeging wie weet kan je dr in de toekomst ooit iemand mee helpen die geen backup heeft gemaakt.
Ik heb deze error ook vaak gehad, maar had altijd een backup :D (Zou ik persoonlijk op zoek gaan naar die style)

Gesloten