Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
HenkR
-
Contacteer:
Bericht
door HenkR » 20 okt 2009, 22:39
Browser is IE, bij Firefox geen last.
Verder lijkt het er toch op dat de host dus wel de boosdoener is, gezien je verhaal. Maar voor ik daar verder ga klagen wil ik gewoon proberen een eigen fout zo veel mogelijk uit te sluiten. En de host wil exacte info betreffende datum en langzame tijdstippen, anders geloven ze je blijkbaar niet. Wel die krijgen ze uit heel het land, de gebruikers kunnen storende vertraging direct melden via een mailform, er komen er al vele binnen. Gaan straks allemaal op één lijst naar de host. Kijken hoe ze daar op reageren.
Welterusten

-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 21 okt 2009, 10:35
HenkR schreef:Browser is IE, bij Firefox geen last.
Wat ik al vermoeden, dat klopt inderdaad. Het is een bug in IE (Mogelijk alleen 8)

.
-
HenkR
-
Contacteer:
Bericht
door HenkR » 21 okt 2009, 18:13
Zal de bug aan de IE gebruikers doorgeven. Nog even één vraag: ik ben dus bezig te backuppen met het doel het forum eerst op een test server weer aan de gang te krijgen. Dit om er ervaring mee op te doen (het verhuizen) en om te vergelijken met de trage werking op mijn huidige host. Een db-backup uit myphpadmin zou beter zijn dan via het ACP. Alleen hoop dat ik het goed doe, vind het een beetje eng. Daarom een printscreen van mijn backup pagina van de DB.
zie:
afbeelding
Staan de instellingen zo goed? Zo ja kan ik dan links onderaan "verzenden" aanvinken en rechtsonder "start"? Ik neem aan dat er daarna gevraagd wordt waar het opgeslagen moet worden?
Hoor graag,
Henk
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 21 okt 2009, 18:24
Zover ik kan zien is dat correct ja.
Wel moet je inderdaad nog even verzenden aanklikken.
Het importeren zelf kan je o.a. via bigdump doen.
-
Mendel
-
Contacteer:
Bericht
door Mendel » 21 okt 2009, 19:05
Ter aanvulling, je hebt nu niet drop tabels aangevinkt. Een eventuele import met bigdump, moet je dan wel vooraf laten gaan door een handmatige verwijdering van de tabellen.
-
HenkR
-
Contacteer:
Bericht
door HenkR » 21 okt 2009, 19:53
Als ik drop tabels aanvink, dan betekent dat dus, dat bij de upload de aanwezige tabellen dus verwijderd worden en vervangen door die van mijn back-up. Geen punt, dan maak ik toch een nieuwe back up. Ben toch even vastgelopen, want de webruimte die ik voor het testen wil gebruiken heeft geen MySQL ondersteuning. Althans er is geen database aanwezig, noch een phpmyadmin om er een aan te kunnen maken. Moet ik een andere oplossing voor gaan zoeken........
Maar ik ga zo eerst de bevindingen van mij en de forumgebruikers richting one.com spuien (op een nette manier natuurlijk) , misschien gaat men daar alsnog wat beter zijn best doen.....
-
HenkR
-
Contacteer:
Bericht
door HenkR » 12 dec 2009, 16:25
Inmiddels heeft de host behoorlijk zijn best gedaan en zijn de problemen (ik bleek dus niet de enige te zijn) op dit moment opgelost. Ik zie het gewoon aan, de snelheid is zeker weer binnen de grens van het aanvaardbare.