Vragen mbt converteren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Salomon

Re: Vragen mbt converteren

Bericht door Salomon » 10 jun 2007, 11:41

Vreemd... Zijn dat niet alleen de gebruikers die met een A beginnen ofzo?
Wijziging: Nee 'tlijkt me sterk dat het daar iets mee te maken heeft...

daalder
Contacteer:

Bericht door daalder » 10 jun 2007, 12:19

Nee onder alle letters kom ik namen tegen. Ik ga zo even kijken of er niet een enorm verschil is tussen de huidige database (draaind forum) en de backup... Misschien is het daar wel ergens fout in gegaan!

daalder
Contacteer:

Bericht door daalder » 10 jun 2007, 12:30

Ik heb de database letterlijk gekopieerd, maar liep toen tegen een aantal haperingen op. Waarschijnlijk is de gehele php_users niet goed overgekomen tijdens het kopieren van de ene db naar de andere.

Zo te lezen zijn jullie er van overtuigd dat het niets direct met de conversie te maken heeft, en moet het ergens anders zijn fut gegaan. Zou het kunnen dat ik het goed zie?
Of raden jullie nog iets anders aan alvorens ik een overstap maak?

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 10 jun 2007, 14:11

Salomon schreef:Kan ook in submap ;)
Ik heb het nu in de submap /phpbb3, maar dadelijk in de root, wat betekent, dat het huidige forum dan vervangen zal worden.

Stef

Bericht door Stef » 10 jun 2007, 21:31

daalder schreef:Zo te lezen zijn jullie er van overtuigd dat het niets direct met de conversie te maken heeft, en moet het ergens anders zijn fut gegaan. Zou het kunnen dat ik het goed zie?
Of raden jullie nog iets anders aan alvorens ik een overstap maak?
phpBB2 nog een keer converteren naar phpBB3, er kan natuurlijk wel iets mis zijn gegaan. Het is nog altijd een "RC" en geen "Final".

patz
Contacteer:

Bericht door patz » 11 jun 2007, 18:27

Voor de donderdag staat de grote conversie gepland. Dit om definitief om te gaan. Uiteraard zal ik wel een backup bewaren voor de nodige gevallen.

Is het aante raden nog te wachten, of maakt het tot op heden weinig uit naar jullie mening?

Stef

Bericht door Stef » 13 jun 2007, 11:39

patz schreef:Is het aante raden nog te wachten, of maakt het tot op heden weinig uit naar jullie mening?
Je moet je zelf even afvragen; "Voldoet mijn huidige phpBB2 forum op dit moment aan al mijn eisen?" Als het antwoord "Ja" is, zou je het beste kunnen wachten tot phpBB3 Final anders gewoon overgaan op RC1.

daalder
Contacteer:

Bericht door daalder » 14 jun 2007, 10:15

Ik heb toch besloten om alles doot te zetten. En zo te zien is alles met succes afgerond. Rest mij nog 1 kleine instelling. Iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Namelijk de emailinstellingen.

Als ik bijvoorbeeld een massmail, oid wil verzenden via het forum, hoe zou alles dan moeten worden ingesteld? Of kan ik dat ergens vinden. Want veelal vind ik net niet datgeen dat ik zoek!

Stef

Bericht door Stef » 15 jun 2007, 17:21

"SYSTEEM -> Massa e-mail" :)

Gesloten