Berichten nummeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Berichten nummeren

Bericht door zoef » 02 mar 2015, 14:34

• Adres van je forum: http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.13-PL1 Patch Level Release

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?

Ik zoek naar een manier om berichten in je forum te kunnen nummeren, zodat je terug kunt verwijzen naar bijv. bericht nr. 12

Nu vond ik hierover al iets wat hier te lezen is.
Omdat dit een nogal gedateerd onderwerp is en ik bovendien de aanwijzingen van deze download niet kan vinden in "Viewtopic.php", vermoed ik dat dit niet meer werkt.

Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om toch forumberichten van een nummer te kunnen voorzien?

Al vast bedankt voor het lezen van deze vraag.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Re: Berichten nummeren

Bericht door David » 02 mar 2015, 15:01

Deze functie zit standaard al in phpBB3, het onderwerp waar je naar linkt is trouwens voor phpBB2. Maar berichten hebben dus al hun eigen link waar je naar kan verwijzen.

In dit geval is dat voor mijn bericht:
http://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.php?f=40&t=59951&p=457057#p457057
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 02 mar 2015, 15:08

David schreef:Deze functie zit standaard al in phpBB3, het onderwerp waar je naar linkt is trouwens voor phpBB2. Maar berichten hebben dus al hun eigen link waar je naar kan verwijzen.

Ja, dat klopt, dat zie je dan helemaal boven in je scherm in je adresbalk. Maar daar staan na het plaatsen van mijn reactie dan 3 berichten. En zo kunnen er nog een aantal bij komen. Als je dan terug wilt verwijzen naar een bepaald bericht, krijg je alleen de pagina te zien waar dat bericht (en al die andere berichten) te zien zijn.
Het zou dan handig zijn als die berichten zelf ook een nummering zouden hebben. Dan kun je zeggen: Zie hier, bericht nummer 2 (= jouw bericht dan).

Of begrijp ik nu iets totaal verkeerd? :)
Laatst gewijzigd door zoef op 02 mar 2015, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

zoef

Bericht door zoef » 02 mar 2015, 15:10

David schreef:Deze functie zit standaard al in phpBB3, het onderwerp waar je naar linkt is trouwens voor phpBB2. Maar berichten hebben dus al hun eigen link waar je naar kan verwijzen.

zoef

Bericht door zoef » 02 mar 2015, 15:11

sorry, ik deed iets verkeerd, het bericht hierboven had er niet moeten staan :oops:

zoef

Bericht door zoef » 02 mar 2015, 15:23

David, ik zie het al, zie al hoe je kunt verwijzen naar één bepaald bericht op een pagina. Je moet de titel van dat bericht aanklikken, dan zie je het berichtenadres boven in je werkbalk en dat kan dan gebruikt worden om naar dat bericht te gaan verwijzen.
Hartstikke bedankt voor je aanwijzing :D

Vr. groet,
Folkert

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 mar 2015, 15:25

Fijn om te horen dat je het door hebt ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten