updaten forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jozef
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014, 15:53

updaten forum

Bericht door Jozef » 05 feb 2015, 21:36

  • Adres van je forum: http://forum.overlanders.be/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
updaten

Ik heb dit forum geërfd. Het is versie 3.0.7-PL1 . Vermoedelijk moet dit dringend aangepast worden ( of kan dit zo blijven werken).
Kan dit in 1 maal ? Ik heb totaal geen ervaring met forums.
Gr
Jozef

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door El torro » 05 feb 2015, 21:49

je moet eerst naar 3.0.8 en daarna naar 3.0.13

Er is ook een nieuwe versie/serie 3.1 uit, maar dat is was lastiger om te updaten blijf dus eerst maar even in de 3.0 zou ik adviseren..

Je kan de automatische uploadpakketten hier vinden:
http://www.phpbb.nl/downloads/
Kies voor "toon alle pakketten " Onder 3.0 dus

Hou er rekening mee dat automatisch niet zo heel automatisch is, zeker als je weinig ervaring hebt.
En allerbelangrijkste: eerst een goede backup maken van je forum en de database :!:

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door Theriddler » 05 feb 2015, 22:08

El torro schreef:je moet eerst naar 3.0.8 en daarna naar 3.0.13
Dit ben ik met je oneens
Je kunt gewoon updaten van 3.0.7-pl1 naar 3.0.13-pl1

Aangezien je geen modificaties geinstalleerd hebt ,heb je de automatische updater niet echt nodig maar is wel het veiligst om te doen.

2 methodes dus.

Voor je aan de slag gaat maak een backup van alle bestanden en mappen van de server alsook van de database.

Updaten met de automatische update pakketten: Je kunt ook:

Schone installatie naar 3.0.13 met behoud van de database:
  • Download de volledige versie.
  • Pak het pakket uit op de desktop en verwijder daaruit het config.php bestand, en de mappen /images, /files.
  • Verwijder nu alles van de server van jou forum installatie BEHALVE het config.php bestand en de mappen /images, /files, /store (deze laat je staan).
  • Via FTP upload de resterende bestanden en mappen van het aangepaste pakket naar de root van je forum installatie op de server.
  • In de browser adresbalk ga je naar http://forum.overlanders.be/install/database_update.php
  • Laat dat lopen tot het klaar is.
  • Via FTP verwijder de /install folder
  • Klaar.
Je behoud al je berichten ect en hebt nu een up2date forum.
Let op: Je bent wel eventuele stijl wijzigingen kwijt, met de automatische update methode niet.

Gebruik alleen een goede FTP programma om te uploaden, zoals FileZilla.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door El torro » 05 feb 2015, 22:25

Aangezien je geen modificaties geinstalleerd hebt ,heb je de automatische updater niet echt nodig.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie/weet je dat zo snel?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door Theriddler » 05 feb 2015, 23:27

El torro schreef:
Aangezien je geen modificaties geinstalleerd hebt ,heb je de automatische updater niet echt nodig.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie/weet je dat zo snel?
Event. modificaties op je forum:
hier staat niets ingevuld neem dan aan dat er geen modificaties zijn geinstalleerd.

De automatische updater is vooral handig als je modificaties hebt op het forum en wanneer je bijvoorbeeld wijzigingen hebt aangebracht in de standaard stijlen (prosilver en of subsilver2) en 1 van deze als standaard gebruikt.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door El torro » 05 feb 2015, 23:35

Event. modificaties op je forum:
hier staat niets ingevuld neem dan aan dat er geen modificaties zijn geinstalleerd.
Ik denk dat TS amper weet wat een modificatie is en daarom niets ingevuld heeft.
Kan dit in 1 maal ? Ik heb totaal geen ervaring met forums.
Persoonlijk zou ik de automatische updater adviseren, de header is sowieso al aangepast.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door Theriddler » 05 feb 2015, 23:57

El torro schreef:Ik denk dat TS amper weet wat een modificatie is en daarom niets ingevuld heeft.
Dat zou idd heel goed kunnen toch gaan we er wel van uit op basis van de informatie welke TS geeft in de support template.
El torro schreef:Persoonlijk zou ik de automatische updater adviseren, de header is sowieso al aangepast.
Dat ben ik met je eens, dan kun je idd updaten met de automatische updater zodat de stijl wijzigingen automatisch worden toegepast en zal er per pakket geupdate moeten worden met de automatische update pakketten.

Mocht TS geen noemenswaardige stijl wijzigingen gemaakt hebben op het logo na dan zou ik toch mijn vorig advies adviseren en achteraf het logo terug brengen in de stijl nadat deze volledig geupdate is.
Waarom? omdat dat de snelste manier is.

Jozef
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014, 15:53

Re: updaten forum

Bericht door Jozef » 08 feb 2015, 14:25

Ik denk dat TS amper weet wat een modificatie is en daarom niets ingevuld heeft.

Inderdaad ik weet niet wat dit is en heb het daarom niet ingevuld.
Ik ga al eerst eens proberen uit te vissen hoe ik een goede bacup moet maken ( en ook hoe ik hem terug kan zetten). Ik ben een volledige leek met een forum .Het forum zal nog wel even kunnen doordraaien zonder problemen hoop ik.
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden.
Gr
Jozef

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: updaten forum

Bericht door El torro » 08 feb 2015, 15:14

Een backup kun je op verschillende manieren maken.
Voor de software kun je die met een ftp programme downloaden naar je computer.
Dus de gehele map waar je forum in staat.
Of copieer die map via het beheer paneel van je webhosting.

Voor de data base is het hetzelfde of je download hem via "backup" van het beheer paneel van je webhosting.
Of je kopieerd hem via de tool die daar voor beschikbaar is in beheer paneel van je webhosting

Eigenlijk zou iedereen automatisch backups moeten maken .
Ik maar er 4 per dag van mijn database om zo min mogelijk gegevens verloren te laten gaan bij een crash van je webhosting.

Gesloten