Bump-instellingen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Bump-instellingen

Bericht door ltk53 » 12 jan 2015, 20:47

  • Adres van je forum: http://www.cultuurzomerheuvelland.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem?vanaf het begin
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Ik kan nergens instellingen voor het bumpen van berichten vinden.

Dit forum wordt gebruikt als een soort kalender waar leden hun evenement kunnen posten, niet zozeer als discussieforum. Om de evenementen enigszins op datum geordend te kunnen houden wil ik ze als beheerder naar behoefte zelf kunnen bumpen. Ik heb ontdekt dat ik als beheerder alleen de door mijzelf geplaatste berichten kan bumpen, niet die van andere leden. (Er is ook een mogelijkheid tot bumpen door een reactie op een bericht te plaatsen maar dat bedoel ik hier niet). Leden kunnen hun eigen berichten ook niet bumpen voor zover ik zie. Volgens mij heb ik destijds bij het creëren van het forum die bump-instellingen nergens gemaakt. Het enige wat ik in de diverse instellingen over bumpen kan vinden is de tijdsinterval tussen het plaatsen van een bericht en de mogelijkheid tot bumpen: die staat op 1 dag ingesteld en dat is prima. Waar kan ik die bump-instellingen/permissies vinden en aanpassen??
Laatst gewijzigd door David op 12 jan 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.1 Support naar 3.0 Support

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Bump-instellingen

Bericht door David » 12 jan 2015, 21:30

Welkom op phpbb.nl :)

Via de forumpermissies kan je per forumonderdeel en per groep instellen wie er onderwerpen mag bumpen.

Onder geavanceerde permissies, tabblad: Acties
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Bump-instellingen

Bericht door ltk53 » 13 jan 2015, 09:54

Goede morgen David, zo diep ben ik nog nooit in het forum gedoken...Maar het bumpen lukt nog steeds niet. Voor de zekerheid hier het hele pad dat ik genomen heb: Permissies>forumpermissies groepen>Beheerders>Selecteer een forum (de onderste van de 2 mogelijkheden)> Permissies instellen (daar staat alles op "volledige toegang") >Geavanceerde permissies >Tab Acties. Daar staat ook alles op JA incl het bumpen. En dat is denk ik ook altijd zo geweest vanaf het begin, ik heb die geavanceerde permissies nog nooit eerder gezien. Toch kan ik alleen maar mijn eigen berichten bumpen, ongeacht in welk (sub-)forum ik zit.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Bump-instellingen

Bericht door David » 13 jan 2015, 10:10

Klopt, standaard is het niet mogelijk. Je kan alleen onderwerpen van anderen bumpen als de laatste bent die gereageerd heeft. Heb even gezocht naar een modificatie, maar kan zo 123 niets vinden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Bump-instellingen

Bericht door ltk53 » 13 jan 2015, 10:54

Dank, ik ben blij dat het toch niet aan mij ligt ;-) . Ondanks dat toch weer een stukje wijzer geworden in het forumdoolhof.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Bump-instellingen

Bericht door Theriddler » 13 jan 2015, 19:37

open: includes/functions_content.php

Zoek:

Code: Selecteer alles

function bump_topic_allowed($forum_id, $topic_bumped, $last_post_time, $topic_poster, $last_topic_poster)
{
	global $config, $auth, $user;
Plaats eronder op een nieuwe regel:

Code: Selecteer alles

// admins can always bump a topic **Credit: AmigoJack www.phpbb.com/community/viewtopic.php?p=13105948#p13105948**
    if( $auth-> acl_get( 'a_' ) ) return true;
Open: viewtopic.php

Zoek:

Code: Selecteer alles

// Bump information
    if ($topic_data['topic_bumped'] && $row['post_id'] == $topic_data['topic_last_post_id'] && isset($user_cache[$topic_data['topic_bumper']]))
    {
        // It is safe to grab the username from the user cache array, we are at the last
        // post and only the topic poster and last poster are allowed to bump.
        // Admins and mods are bound to the above rules too...
        $l_bumped_by = sprintf($user->lang['BUMPED_BY'], $user_cache[$topic_data['topic_bumper']]['username'], $user->format_date($topic_data['topic_last_post_time'], false, true));
    }
    else
    {        
        $l_bumped_by = '';
    }
Vervang met:

Code: Selecteer alles

// Bump information
    if ($topic_data['topic_bumped'] && $row['post_id'] == $topic_data['topic_last_post_id'] && isset($user_cache[$topic_data['topic_bumper']]))
    {
        // It is safe to grab the username from the user cache array, we are at the last
        // post and only the topic poster and last poster are allowed to bump.
        // Admins and mods are bound to the above rules too...
        $l_bumped_by = sprintf($user->lang['BUMPED_BY'], $user_cache[$topic_data['topic_bumper']]['username'], $user->format_date($topic_data['topic_last_post_time'], false, true));
    }
    elseif ($topic_data['topic_bumped'] && $row['post_id'] == $topic_data['topic_last_post_id'] && isset($topic_data['topic_bumper']))
    {
        $l_bumped_by = sprintf($user->lang['BUMPED_BY'], $user->data['username'], $user->format_date($topic_data['topic_last_post_time'], false, true));
    }
    else
    {        
        $l_bumped_by = '';
    }
Als het goed is kun je nu als beheerder elk onderwerp bumpen mits de permissie om te bumpen op ja staat

P.S. vondt nog iets soortgelijks voor groep_id: http://www.phpbbitalia.net/forum/mods-i ... t7169.html

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Bump-instellingen

Bericht door ltk53 » 14 jan 2015, 14:47

Dank Theriddler, ik heb de codes vervangen maar er is zo te zien niets veranderd, ik kan nog steeds niets bumpen behalve mijn eigen beheerders-topics....(Mijn permissie om te bumpen staat overal op JA, de ledenpermissie heb ik aangepast en die staat nu ook op JA). Ik zie dat in de tweede vervanging die je voorstelt (viewtopic.php) nog wel steeds staat "// post and only the topic poster and last poster are allowed to bump.
// Admins and mods are bound to the above rules too..." Ik heb zelf helemaal geen html verstand (alleen knippen en plakken lukt me redelijk als iemand zegt wat en waar dat precies moet ;) maar moet dat er bv niet uit?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Bump-instellingen

Bericht door Theriddler » 15 jan 2015, 11:05

Eerdere code in bericht aangepast
ltk53 schreef:Ik zie dat in de tweede vervanging die je voorstelt (viewtopic.php) nog wel steeds staat "// post and only the topic poster and last poster are allowed to bump.
// Admins and mods are bound to the above rules too..." Ik heb zelf helemaal geen html verstand (alleen knippen en plakken lukt me redelijk als iemand zegt wat en waar dat precies moet ;) maar moet dat er bv niet uit?
nee hoor zo weet een ontwikkelaar wat die code precies doet, het is zeg maar commentaar van een ontwikkelaar. door // te plaatsen kun je stukjes uit de code in php uit zetten.
Je kunt die tekst laten staan of wijzigen naar eigen inzicht.

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Bump-instellingen

Bericht door ltk53 » 15 jan 2015, 16:03

Dank Theriddler, het is gelukt!! Op naar de volgende stap in het opfrissen en hanteerbaarder maken van het forum, andere template en header enzo....dat durf ik nu misschien ook wel aan, ik ga weer verder snuffelen ;)

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Bump-instellingen

Bericht door Theriddler » 15 jan 2015, 16:15

Afbeelding

Gesloten