Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Soleil
Bericht
door Soleil » 15 dec 2014, 22:12
- Adres van je forum: http://www.pgn-gynaecologie.nl/phpBB/
Event. modificaties op je forum: geen
Wanneer ontstond het probleem? 14-12-2014
phpBB versie: 3.0.12
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem?
ineens heel veel spam
Ons forum werd opeens overspoeld met spam, nooit eerder last van gehad. We werken met vraag en antwoord, V & A, maar hebben het forum nu tijdelijk offline gezet.
Is er wat aan de hand, ik zag dat phpbb.com er uit ligt?
Kunnen we een update verwachten? Of zijn wij de enigen met dit probleem?
.:. Je bent nooit te oud om te leren .:.
-
SatusNovus
Bericht
door SatusNovus » 15 dec 2014, 22:42
Ik ervaar hetzelfde maar zet natuurlijk niet het forum offline. Activeren van accounts doe ik nu handmatig, meer werk maar geen Russen, Polen en andere Oost Europeanen die ongewenst zijn. Waar het vandaan komt weet ik ook niet, recaptcha of Q&A werken niet maar het zijn de laatste dagen denk ik 25 accounts per dag.
-
Theriddler
-
Contacteer:
Bericht
door Theriddler » 15 dec 2014, 23:03
Naast v&a zou ik deze modificatie adviseren
https://github.com/RMcGirr83/Stopforumspam
100% uitsluiten van spammers kan helaas nooit.
maar je kunt het ze wel lastiger maken om binnen te komen voor diegene die al bekend zijn op stopforumspam.
phpBB.com is tijdelijk offline gehaald omdat er getracht is in te breken, het fijne weet ik er ook niet van maar ze zijn het aan het onderzoeken. Het kan zijn dat je in het admin paneel een melding krijgt mbt versie ophalen dit komt omdat phpBB.com offline is en kun je gewoon negeren.
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 16 dec 2014, 01:07
Het is wel eens vaker voorgekomen dat er opeens weer een piek te zien is, in de spam aanmeldingen. Misschien zijn er 'echte mensen' op je forum langs geweest en is de vraag en antwoord bekeken en in een soort database of script gezet. Waardoor de automatische spambots hun gang weer kunnen gaan... Let op: het is maar een gedachte spelling geen echte kennis

Die vervelende spammers ontwikkelen zich uiteraard ook en proberen slimmer te worden.
Ik ben al een aantal jaren tevreden met de Sortables Captcha Plugin van Derky.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Soleil
Bericht
door Soleil » 16 dec 2014, 09:40
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga er later mee aan de gang, voorlopig kan ik alleen de suggestie van theriddler uitproberen want zolang phbbb.com eruit ligt kan ik geen modificaties downloaden.
.:. Je bent nooit te oud om te leren .:.
-
markus
Bericht
door markus » 20 dec 2014, 13:50
De suggestie van theriddler betreffende stopforumspam is een hele goede.
Al sinds ik het gebruik vrijwel geen spammers meer.
Het beste werkt die modificatie (vind ik) als je zelf ook een accountje aanmaakt bij stopforumspam.com , zodat je zelf ook aanmeldingen van spammers kan doen.
Daar hebben andere fora ook weer profijt van, zie het als een grijze/zwarte lijst van gekende email adressen en ip-nummers die door forumbeheerders bijgehouden wordt.
-
Theriddler
-
Contacteer:
Bericht
door Theriddler » 20 dec 2014, 18:29
markus schreef:Het beste werkt die modificatie (vind ik) als je zelf ook een accountje aanmaakt bij stopforumspam.com , zodat je zelf ook aanmeldingen van spammers kan doen.
Helemaal Correct markus. Als je jezelf aanmeld heb je de beschikking over een gratis API key die zorgt dat je forum communiceerd met stopforumspam.
http://www.stopforumspam.com/signup
deze key moet je dan invullen in acp > .mods > Stop Forum Spam > configuration
Dit zijn de opties welke je daar dan aantreft:
Code: Selecteer alles
Main Configuration
Enable Stop Forum Spam MOD:
Enable or disable the mod.
Threshold:
The mod will check against a threshold (eg, the number of times a user name, email or IP address is found within the stop forum database). You can input any number between 5 and 200.
API Key:
If you would like to be able to submit information to Stop Forum Spam, sign up for an API Key here and enter it in this field.
Send an Email:
If set as yes, an email will be sent to administrators and the board founder stating that a user has been stopped.
Log a message:
If set as yes a message will be logged in the ACP stating who has been blocked.
-
Solidjeuh
-
Contacteer:
Bericht
door Solidjeuh » 21 dec 2014, 01:24
Yeps die stopforumspam lijkt goed te werken
Gebruik ik nu al een tijdje.. En zeker ook makkelijk met die API
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------