Berichten moeten nu goed gekeurd worden. Was eerst niet.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
tom17

Berichten moeten nu goed gekeurd worden. Was eerst niet.

Bericht door tom17 » 30 jun 2014, 10:47

• Adres van je forum: http://forum.lrch.nl/
    Event. modificaties op je forum: Zelfde Captha als dit forum :)
    Wanneer ontstond het probleem? Na de update naar 3.0.12
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ik heb een update naar 3.0.12 uitgevoerd.
    Wat is het probleem?
Na de update naar 3.0.12 (veel te lang uitgesteld) moet elk geplaatst bericht (rol: beheerder, Moderator en gebruiker) goed gekeurd worden. Dit was eerst niet zo.

Waar moet ik wezen om te zorgen dat elk geplaatst bericht, ongeacht de rol, direct geplaatst wordt, zoals dat voorheen dat gewoon werkte?

Thanks!

David
Contacteer:

Re: Berichten moeten nu goed gekeurd worden. Was eerst niet.

Bericht door David » 30 jun 2014, 10:57

Vreemd dat zoiets is veranderd tijdens een update, dat zou in principe niet mogen. Maar je kunt dit weer makkelijk terugdraaien door de forumpermissies aan te passen, volg onderstaande stappen:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Ga naar het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer één of meerdere forums en klik op 'Bevestig'
  • Selecteer dan een groep en klik op 'Wijzig Permissies'
  • Klik dan op de link: Geavanceerde permissies
  • Klik dan op het tabblad: Andere
  • Aldaar vind je de permissie: 'Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring' die permissies zou op JA moeten staan.
  • Klik na het wijzigen van deze permissie op 'Pas permissies toe'
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tom17

Re: Berichten moeten nu goed gekeurd worden. Was eerst niet.

Bericht door tom17 » 30 jun 2014, 13:32

Hallo,

Dank voor de snelle reactie.

Bij het doorlopen van de stappen viel het me op dat ik heel andere mogelijke acties tot mijn beschikking heb. Ik heb geen ;geavanceerde permissies' en 'andere'.
Het is me echter wel gelukt om:
- alle forums te selecteren
- een groep te selecteren
- hun permissies te wijzigen (krijg dan voor elk forum een overzichtje)

Daar aangekomen zag ik dat de permissie 'kan berichten plaatsen zonder goedkeuring' allemaal op 'ja' stonden (dus voor elk forum en voor elke groep)

Gewoon 'pas permissies toe' geselecteerd.

Daarna een proef-berichtje geplaatst en die kwam meteen op het forum. Was welliswaar met 'beheerder'-rechten. Heb mijn moderators gevraagd dit met hun rol te testen. Nog geen terugkoppeling gekregen.
Aangezien het met mijn rol eerst niet goed werkte en nu wel, verwacht ik geen problemen meer.

Dank!!!

Gesloten