- Adres van je forum: http://www.lowlug.nl/forum
Event. modificaties op je forum:geen
Wanneer ontstond het probleem?vorige week, nu weer
phpBB versie:de laatste (ik kan even niet kijken, maar er is geupgrade)
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee, behalve een template geïnstalleerd die door 20 van de 2000 accounts gebruikt wordt. Maar dat is al een maand terug.
Wat is het probleem?High server load
Ik kreeg de volgende gegevens:
Nou nee dus, ik heb geen idee[..] Query 64 Sending data SELECT po.post_id, po.topic_id, po.forum_id, po.post_subject, po.post_time, us.username, fo.forum_na 4 0 0
[..] Query 63 Sorting result SELECT po.post_id, po.topic_id, po.forum_id, po.post_subject, po.post_time, us.username, fo.forum_na 0 0 0
50718806 deb58709n2_fev localhost deb58709n2_fev Query 0 closing tables INSERT INTO `fever_links` (`feed_id`, `item_id`, `is_blacklisted`, `is_local`, `title`, `url`, `url_ 0 0 0
[..] Query 63 Sorting result SELECT po.post_id, po.topic_id, po.forum_id, po.post_subject, po.post_time, us.username, fo.forum_na 0 0 0
Zo te zien wordt er een groot aantal data geselecteerd en gesorteerd. Heb je enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en wat de bovenstaande query doet?

Ik heb toen via ftp oude bestanden weg gegooid, en na een mailwisseling is mijn account weer open gezet.
Ter info: met deb58709n2 heb ik niks te maken, dat lijkt wel op een accountnaam van mijn hostingprovider, maar het is niet mijn account.
Geen problemen verder, forum draait gewoon, niks aan de hand.
Gisterenavond om zo'n beetje exact dezelfde tijd gebeurt precies hetzelfde.
Ik krijg een mail (letterlijk dezelfde als vorige week), dat mijn site wegens overlast voor andere sites afgesloten is.
Als ik straks contact krijg bij de helpdesk, vermoed ik dat zich gewoon weer gaat voordoen wat er vorige week gebeurde. Dat duurde helaas wel de hele dag, en mijn forum wordt genoeg bezocht dat het vervelend is.
Ik weet niet wat ik er mee moet eigenlijk. Ik weet niet wat er mis is.
Iemand die me op weg kan helpen?