hulp bij installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Candie

hulp bij installatie

Bericht door Candie » 15 apr 2014, 09:16

• Adres van je forum: http://http://www.candieland.org/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? nadat ik verwijderd heb
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja forum verwijderd en opnieuw geinstalleerd
    Wat is het probleem?
Heb geen installatietab meer

Hallo, ik heb het forum verwijderd nadat ik een fout had gemaakt.
Nu heb ik het opnieuw geinstalleerd maar ik zie geen installatietab meer?

Wie o wie kan me hier bij helpen, ik kom er echt niet meer uit!
Dank je wel alvast

David
Contacteer:

Re: hulp bij installatie

Bericht door David » 15 apr 2014, 09:31

Waarom heb je het forum verwijderd, wat had je verkeerd gedaan? Je had ook support kunnen vragen, misschien was het probleem makkelijk op te lossen...

Om antwoord te geven op je vraag, hoe heb je het forum verwijderd? Heb je alle bestanden en de database verwijderd, of alleen de database of alleen de bestanden?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Candie

Bericht door Candie » 15 apr 2014, 09:38

Ja, ik was vanmorgen iets aan het uitproberen en toen ging alles mis.... en ik had geen update gemaakt eerst :oops:

Dus ja, alles was in de soep gelopen en dacht dat ik beter opnieuw kon beginnen omdat er toch nog niet veel gebeurde op het forum..

Ik had vorige keer de naam forum gebruikt en die vanmorgen helemaal verwijderd.l Daarna heb ik het opnieuw geupload, maar nu dus meteen in de root en niet meer in een aparte map

Dus de database (als je die van de hosting bedoelt) heb ik niet verwijderd
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 15 apr 2014, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelposts samengevoegd, wijzig alsjeblieft je vorige bericht als je binnen 24u iets wilt toevoegen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 apr 2014, 09:49

Wat ik nu kan zien op je forum is dat, de toegang wordt geweigerd omdat het wachtwoord verkeerd is. Je hebt de installatie dus al doorlopen... Of je hebt oude forum bestanden gebruikt, want het lijkt erop dat de config.php al is ingevuld. Daarom krijg je ook geen installatie tabblad te zien.

Wat is er nu precies verkeerd gegaan, is dat in je bestanden gebeurd of in je database? Je kan de database in principe nog gebruiken dan behoud je de leden, berichten en instellingen die je tot nu toe had. Wil je helemaal opnieuw beginnen dan kun je hem via phpMyAdmin verwijderen ;)

Candie

Bericht door Candie » 15 apr 2014, 10:00

Ik heb het het liefste helemaal verwijderd om opnieuw te beginnen. Heb er een zooitje van gemaakt haha.
Als ik nu dus bij install kom, dan heb ik de Engelse versie staan en dat komt omdat iemand mij het advies had gegeven om de Engelse versie te installeren. :oops:
Waar vind ik phpMyAdmin ? Hoe kan ik het beste alles verwijderen zonder nog meer schade aan te richten?

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 apr 2014, 10:04

De Engelse versie is niet perse beter dan de Nederlandse, afgezien van de taal is de rest precies het zelfde ;) Als je alles wilt verwijderen dan zou ik eerst alle forumbestanden verwijderen, daarna de database. phpMyAdmin kun je bereiken via het controlepaneel van je host. Waar je dit precies kunt vinden bij jou host weet ik niet.

Daarna zou ik een nieuw phpBB3 pakket downloaden, uploaden en installeren. Dan heb je weer een schone installatie en kun je stap voor stap alles weer instellen.

Candie

Bericht door Candie » 15 apr 2014, 10:15

Ja, iemand zei tegen mij dat de fouten met de weergave instelling wel eens kon liggen aan de versie vandaar... De forumbestanden? Daar kom ik toch niet meer in? Alleen via de host. Ik heb het hele forum al verwijderd?

Dus de database die ik zelf had aangemaakt (bij die host is dat bij MySQL 5.x) het beste verwijderen en dan helemaal opnieuw beginnen, begrijp ik dat goed? Dat is iets wat ik nl niet zo maar gedaan heb om nog meer problemen te voorkomen..

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 apr 2014, 10:21

De forumbestanden zijn de bestanden die je via FTP hebt geüpload, die stonden eerst in de map forum en heb je nu ergens anders gezet. Die stap moet je voor alle zekerheid nog even nemen, dan weten wij zeker dat wij opnieuw beginnen.

Als ik je goed begrijp wil je de de hele database verwijderen, dat is niet de bedoeling. Je moet alleen de inhoud verwijderen, dat betekend alleen de database tabellen voor phpBB3 via phpMyAdin kun je dit makkelijk doen. Staat er MySQL 5.x nog een optie om in de database te kijken, of staat er elders een optie? Je mag eventueel ook de gegevens van je controlepaneel via PB naar mijn sturen dan kijk ik even voor je. Wil dan eventueel de stappen voor je uitvoeren zal je dan ook via PB de stappen laten weten, voor de volgende keer ;) Hopelijk komt die er niet...

Gesloten