Voor de 1ste keer aan de slag met phpBB 3.0.12

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Didier4you

Voor de 1ste keer aan de slag met phpBB 3.0.12

Bericht door Didier4you » 27 mar 2014, 15:14

Hallo allemaal,

Ben aan mijn eerste stappen toe met dit fantastische product.

Wat ik wil is eigenlijk zeer eenvoudig: een site waarop een groep mensen iedere week een lijstje kunnen plaatsen en andere mensen dit lijstje kunnen lezen.

Praktisch gezien komt het dus hier op neer:

Forum - groep 1
- groep 2
- groep 3
- groep 4
- groep 5
- algemeen : berichten voor iedereen

Beheerder 1 mag kan enkel een bericht plaatsen in groep 1 maar kan de berichten van de andere groepen wel lezen.
Beheerder 2 mag kan enkel een bericht plaatsen in groep maar kan de berichten van de andere groepen wel lezen.
Beheerder 3 mag kan enkel een bericht plaatsen in groep 3 maar kan de berichten van de andere groepen wel lezen.

Enkel de administrator mag alles lezen en wijzigen/schrijven

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

David
Contacteer:

Re: Voor de 1ste keer aan de slag met phpBB 3.0.12

Bericht door David » 27 mar 2014, 16:15

Welkom op phpbb.nl :)

Eventjes een kleine samenvatting, je wilt dus meerdere forum onderdelen aanmaken? Bijvoorbeeld:

Forumonderdeel 1
Forumonderdeel 2
Forumonderdeel 3

En in deze forumonderdelen wil je dan gebruikers of groepen, dat is mij nog niet helemaal duidelijk... kunnen posten. Daarbij wil je dat groep 1 alleen in forumonderdeel 1 kan posten en in de rest alleen lezen? En groep 2 mag alleen in forumonderdeel 2 posten en en de rest alleen lezen? Hoe zit het met het reageren op een bericht?

Ik denk dat jij op je gemakje maar eens moet kijken naar ons permissie systeem, je kunt de permissies voor forumonderdelen per groep of per gebruiker instellen, maar net wat de voorkeur heeft. Je kunt ook van verschillende permissies zeggen dit mag wel en dit mag niet, dit kan via de geavanceerde permissies optie in plaats van een permissie rol te kiezen.

Dit artikel is wellicht interessant: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Permissies

Als je daarna nog specifieke vragen hebt kun je die natuurlijk altijd stellen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Didier4you

Re: Voor de 1ste keer aan de slag met phpBB 3.0.12

Bericht door Didier4you » 27 mar 2014, 16:53

Alvast bedankt en ik ga zeker eens naar die permissies kijken. Ik heb er al mee zitten stoeien, maar begrijp het vaak niet.

Wat ik dus wil is 1 hoofdpagina met daaronder bijvoorbeeld

Forum Jan
met hieronder de verschillende berichten die door Jan worden aangemaakt

Forum Piet
met hieronder de verschillende berichten die door Piet worden aangemaakt

Forum Lies
met hieronder de verschillende berichten die door Lies worden aangemaakt

Als Lies zich aanmeldt op het forum komt ze op de hoofdpagina met daarop

Forum Jan
Forum Piet
Forum Lies

Ze kan de berichten in de fora van Jan en Piet lezen, maar niet beantwoorden; ze kan wel eventueel een pb sturen naar hen.

Ze kan wel naar hartelust berichten aanmaken in Forum Lies, die dan weer door Jan en Piet kunnen worden gelezen, maar niet bewerkt.

Geeft dit een beter beeld weer van wat ik bedoel?

Alvast bedankt voor je advies.

Gesloten