Aangepast profielveld wordt niet weergegeven

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Iuris

Aangepast profielveld wordt niet weergegeven

Bericht door Iuris » 22 mar 2014, 22:27

• Event. modificaties op je forum: ReIMG Image Resizer (2.0.1)
    phpBB versie: 3.0.12

Wat is het probleem?
Ik wil een aangepast profielveld toevoegen. Ik heb verschillende opties geprobeerd (tekstveld met één regel, Boolean (Ja/Nee) en selectiemenu), maar het wordt nergens weergegeven. Men kan dus ook niet in het gebruikerspaneel het aangepaste profielveld zien of wijzigen.

Bij het aangepaste profielveld zijn de volgende opties aangevinkt:
Weergeven in het gebruikerspaneel:
De gebruiker is in staat om het profielveld te wijzigen in het gebruikerspaneel.

Weergeven op de onderwerppagina:
Als deze optie is ingeschakeld, zal het veld worden weergegeven in het mini-profiel op de onderwerppagina.

Veld weergeven wanneer er geen waarde is geselecteerd.:
Bepaald of het profielveld moet worden weergegeven als er geen waarde is geselecteerd voor optionele velden of als er geen waarde is geselecteerd voor verplichte velden.
Vaak ligt het probleem bij het feit dat in Beheerderspaneel > Algemeen > Laadinstellingen de aangepaste profielvelden niet op weergeven staan. Maar dat heb ik allemaal op ja gezet:
Afbeelding

Ik heb een testforum aangemaakt bij een andere host. Ook met phpBB 3.0.12, zelfde thema en met ReIMG Image Resizer 2.0.1 geïnstalleerd. Hier zijn de aangepaste profielvelden wel zichtbaar.

Op beide fora heb ik na het toevoegen van het aangepaste profielveld de cache geleegd ("Cache legen
Alle cache gerelateerde items legen, dit is inclusief alle gecachte templatebestanden of queries."), pagina herladen en met verschillende accounts bij het gebruikerspaneel gekeken.

Heeft iemand misschien enig idee waaraan dit kan liggen?

Update: probleem is opgelost
Laatst gewijzigd door Iuris op 23 mar 2014, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Re: Aangepast profielveld wordt niet weergegeven

Bericht door David » 23 mar 2014, 10:29

Welkom op phpbb.nl :)

Welke stijl gebruik je?

Als jij bijvoorbeeld een andere stijl gebruikt dan Prosilver, heb je al eens gekeken of de aangepaste profielvelden op Prosilver wel werken?
Laatst gewijzigd door David op 23 mar 2014, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oeps, was mijn welkom vergeten. Wat ik normaal gezien altijd netje doe, dus bij deze welkom.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Iuris

Bericht door Iuris » 23 mar 2014, 10:51

Bedankt voor je reactie.

We gebruiken we_universal met wat eigen kleine aanpassingen (dingen zoals andere icoontjes, achtergrond, geen grote wijzigingen).

Ik durf niet zo goed we_universal te deactiveren op het forum, dus we hebben bij een andere host en op ander domein een testforum opgezet. Eerst alleen met Prosilver en dat werkte. Vervolgens heb ik dezelfde stijl (forum/styles/we_universal) gekopieerd naar het testforum en de stijl geactiveerd. Het testforum lijkt dus nu vrijwel exact op het echte forum met als voornaamste verschil dat natuurlijk de leden en berichten ontbreken. En ook nu werken de aangepaste profielvelden.

Dus nu probeer ik te achterhalen waarom de aangepaste profielvelden wel werken op het testforum en niet op de echte site, maar ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken.

Echte forum:
Afbeelding

Testforum:
Afbeelding
(Ik heb even 'geslacht' gekozen als voorbeeld om te zien of het werkt.)

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 mar 2014, 10:58

Kijk nu eens op je live forum bij Prosilver, je kunt via het beheederspaneel, tabblad: stijlen en dan bij Prosilver op de link "voorbeeld" klikken. En dan kun je kijken in het gebruikerspaneel of de aangepaste profielvelden daar wel werken. Zo kunnen wij zien of het een stijl gerelateerd probleem is, verwacht het niet omdat het op je test forum wel werkt ;) Maar gewoon voor de zekerheid!

Heb je daarnaast de instellingen van je aangepaste profielvelden van je live forum en je test forum al eens naast elkaar gelegd, om zeker te zijn dat je de zelfde instellingen hebt?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Iuris

Bericht door Iuris » 23 mar 2014, 11:56

Bedankt voor je snelle reactie. :) Ik heb prosilver als voorbeeld bekeken en het eerste wat mij opvalt is dat de weergave vreemd is. De aangepaste profielvelden zijn nog steeds niet zichtbaar bij het 'live forum'.

Live forum:
Afbeelding

Testforum:
Afbeelding

Vervolgens heb ik de map Prosilver (styles/Prosilver) zoals die op het testforum stond gekopieerd en laten overschrijven op dezelfde plek op het live forum om te zien of dat verschil maakt. Vervolgens cache geleegd bij het tabblad algemeen in het beheerderspaneel ("Alle cache gerelateerde items legen, dit is inclusief alle gecachte templatebestanden of queries.") en opnieuw gekeken maar nog steeds geen verschil.

De instellingen:
Live forum:
Afbeelding

Testforum:
Afbeelding

Ik vind het trouwens wel wat apart dat de andere weergaveopties op een ander plek zitten.
Live forum: Beheerderspaneel > Algemeen > Server-configuratie > Laadinstellingen
Testforum: Beheerderspaneel > Algemeen > Forumconfiguratie > Forumeigenschappen

Update: ik heb wat hulp van buitenaf gevraagd en een lieve vriend heeft het probleem weten te verhelpen. Er waren twee (dezelfde) taalpakketten die samen dezelfde iso deelden. Hierdoor ontstond er dus een probleem met de aangepaste profielvelden. Vervolgens heeft hij eentje hernoemd zodat bij de taalpakketten nu veilig de ongebruikte kon worden verwijderd. Nadat dat was gebeurd werd het aangepaste profielveld zichtbaar. :)

Gesloten