Op mijn forum heb ik sinds een paar dagen een malware melding, van Google, en die geeft aan dat de malware bron niet op mijn forum is, maar zou zitten in domein .forummaken.nl
Daar kan ik zelf toch weinig aan wijzigen? Mensen blijven van het forum weg, omdat ze denken dat het op mijn forum zit.
Malware melding
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Malware melding
Welkom op phpbb.nl
Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Je kunt dus zelf weinig doen aan het probleem wat blijkbaar door je forumdienst wordt veroorzaakt, het is dus afwachten of en hoe snel hun dit probleem oplossen.

Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Je kunt dus zelf weinig doen aan het probleem wat blijkbaar door je forumdienst wordt veroorzaakt, het is dus afwachten of en hoe snel hun dit probleem oplossen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
- Theriddler
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde en al wat vaker gehad ,het probleem wordt veroorzaakt als iemand bijv een link plaatst van een mallware geinfecteerde site in een bericht op je forum.
Je kunt het probleem oplossen door te zoeken naar die link en deze uit dat bericht te verwijderen.
Je kunt het probleem oplossen door te zoeken naar die link en deze uit dat bericht te verwijderen.
Google Chrome heeft de toegang tot deze pagina op www.peppersrus-forum.nl geblokkeerd.
Er is inhoud van planten.forummaken.nl, een bekende bron van malware, op deze webpagina ingevoegd. Als je deze website nu bezoekt, is de kans heel groot dat je computer met malware wordt geïnfecteerd.
Malware is schadelijke software die zaken als identiteitsdiefstal, financiële verliezen en permanente verwijdering van bestanden veroorzaakt
-
Maar hoe kom ik er achter of het in een geplaatste link zit?Theriddler schreef:Ik heb precies hetzelfde en al wat vaker gehad ,het probleem wordt veroorzaakt als iemand bijv een link plaatst van een mallware geinfecteerde site in een bericht op je forum.
Google Chrome heeft de toegang tot deze pagina op http://www.peppersrus-forum.nl geblokkeerd.
Er is inhoud van planten.forummaken.nl, een bekende bron van malware, op deze webpagina ingevoegd. Als je deze website nu bezoekt, is de kans heel groot dat je computer met malware wordt geïnfecteerd.
Malware is schadelijke software die zaken als identiteitsdiefstal, financiële verliezen en permanente verwijdering van bestanden veroorzaakt
Er zijn maar weinig links geplaatst op het forum, en degene die er geplaatst zijn, zijn geen vage sites of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door Mastermind op 22 jan 2014, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En waarom zou men dan aangeven dat de fout zit bij forummaken.nl op de server?
- Theriddler
- Contacteer:
Wat je kunt doen is via phpmyadmin de databasenaam selecteren dan het tabblad zoeken en daar selecteer je alle tabbelen en vervolgens voer je de zoekopdracht in, in het zoekvenster.Mastermind schreef:Maar hoe kom ik er achter of het in een geplaatste link zit?
Er zijn maar weinig links geplaatst op het forum, en degene die er geplaatst zijn, zijn geen vage sites of iets dergelijks.
Hierna zie je in het overzicht in welke tabellen de naam gevonden wordt, in dat lijstje zie je de tabel phpbb_posts daarnaast klik je op verkennen.
onderin de pagina worden de gevonden berichten getoond waarin die tekst voorkomt, klik op wijzigen en kijk of je de gewraakte link kunt ontdekken. verwijder deze vervolgens incl de <a tags.
Als alles weg lijkt te zijn kan het even duren voor google je site opnieuw bezoekt en de melding dan dus weg is.
waarschijnlijk is heel het .forummaken.nl domein gemarkeerd als mallware daar kun je zelf weinig aan doen maar als je dus een link op je forum hebt naar zo'n site welke gehost wordt op forummaken.nl dan wordt jou site dus ook aangezien door google voor mallware aangezien de link direct naar forummaken linkt. Google volgt / indexeerd de links welke op je forum geplaatst worden.Mastermind schreef:En waarom zou men dan aangeven dat de fout zit bij forummaken.nl op de server?
http://sitecheck.sucuri.net/results/www.forummaken.nl
verder kun je er weinig aan doen helaas.