Update phpBB-3.0.11 naar 3.0.12

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Update phpBB-3.0.11 naar 3.0.12

Bericht door zoef » 21 okt 2013, 15:14

Ik wil mijn forum graag updaten en heb hier al zitten neuzen bij vragen van anderen. Mijn Engels is te summier om een volledig goed beeld te kunnen krijgen van hoe ik moet updaten.

Ik heb het pakket voor "Automatische update" gedownload en uitgepakt.
Maar nu.....
Kan iemand mij in kleine stapjes vertellen wat ik moet doen?, want ik ben doodsbenauwd om wat te verknoeien aan m'n forum, waar alles goed werkt.

Al vast bijzonder bedankt voor het lezen en nog meer bedankt voor de tips.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

BianCiona

Re: Update phpBB-3.0.11 naar 3.0.12

Bericht door BianCiona » 21 okt 2013, 18:21

Met deze handleiding moet dat gerust lukken ;)

Als je eerst een backup maakt van de bestanden en de database, kun je het nog altijd herstellen als iets zou verknoeien ;)

zoef

Bericht door zoef » 22 okt 2013, 13:38

Ik vind het griezelig, maar zal het gaan proberen.
Bedankt voor je reactie!!

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 okt 2013, 13:55

Hou je er wel rekening mee dat je de automatische updater van phpbbservice gebruikt, je maakt namelijk gebruik van hun taalpakket. Daarom is het handiger om ook hun update pakket te gebruiken.

Verder is de eerste keer updaten misschien eng, maar eens moet de eerste keer zijn ;) De volgende keer zal een stuk beter gaan!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 22 okt 2013, 14:05

David schreef:Hou je er wel rekening mee dat je de automatische updater van phpbbservice gebruikt, je maakt namelijk gebruik van hun taalpakket. Daarom is het handiger om ook hun update pakket te gebruiken.

Verder is de eerste keer updaten misschien eng, maar eens moet de eerste keer zijn ;) De volgende keer zal een stuk beter gaan!
Ik heb de automatische updater hier vandaan gehaald en dan dus die gele knop, niet de blauwe.
Die gele knop is toch de goeie hè?

Inderdaad, eens moet de eerste keer zijn..... :D

Vr. groet,
Folkert

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 okt 2013, 14:12

Dat is inderdaad de juiste knop Folkert ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 22 okt 2013, 14:14

David, bedankt voor de bevestiging ! :D

Groetjes,
Folkert

zoef

Bericht door zoef » 15 jan 2014, 17:49

Ik ben toch maar eens aan de slag gegaan met de update, maar loop vast (waar ik al voor vreesde)
Ik loop vast op dit onderdeel:

Afbeelding

Als ik klik op "Bestanden opnieuw controleren", blijf ik hetzelfde krijgen, ook als ik een andere optie kies dan het eerste rondje.

Wat moet ik nu doen?

Vr. groet,
Folkert

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 15 jan 2014, 19:38

zoals op jou afbeelding heb je de optie goed staan.

als eerste moet je op de download knop klikken dan wordt er een download bestand samengesteld waarin de samenvoegingen in verwerkt zijn.

Afbeelding

kies voor zip en klik op download

Dan open je dat bestand en pakt het uit op de pc.
De inhoud daarvan upload je terug via ftp naar de root van je forum en daarna klik je op de knop opnieuw controleren.

Phpbb zal dan controleren of de gewijzigde bestanden daarwerkelijk aanwezig zijn en gaat daarna verder met updaten.

zoef

Bericht door zoef » 16 jan 2014, 15:49

Theriddler schreef:
als eerste moet je op de download knop klikken dan wordt er een download bestand samengesteld waarin de samenvoegingen in verwerkt zijn.

Afbeelding

kies voor zip en klik op download

Dan open je dat bestand en pakt het uit op de pc.
De inhoud daarvan upload je terug via ftp naar de root van je forum en daarna klik je op de knop opnieuw controleren.

Phpbb zal dan controleren of de gewijzigde bestanden daadwerkelijk aanwezig zijn en gaat daarna verder met updaten.
Ik had al voor zip gekozen en toen op download gedrukt. Ik zou dan de gedownloade bestanden terug moeten kunnen vinden in "het archief", zoals ik dan las. Ik dacht dat dit dan in de map Downloads zou komen (zoals meestal) maar kon ze daar niet vinden. Ik heb me rotgezocht, maar ze bleken in de map Documenten te staan :D
Daarna was het niet moeilijk meer om het updateproces succesvol uit te voeren.
Achteraf is het me allemaal reuze meegevallen en ik zie nu niet meer op tegen een volgende update.
Bedankt voor je hulp Theriddler!!, zonder jullie zou ik er niks van bakken :D

Vr. groet,
zoef

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 16 jan 2014, 19:24

toen ik voor de 1e keer ging updaten was het ook even opletten en kijken, via een youtube filmpje meen ik mij te herinderen van hoe een update te doen werdt alles duidelijker en daarna is het idd niet zo moeilijk meer.
Mooi dat het je gelukt is, het beste is toch altijd eerst zelf proberen en kom je er echt niet uit staan we paraat ;)

zoef

Bericht door zoef » 16 jan 2014, 19:36

Ohh, een youtube filmpje bekijken, dat kan ook nog. Nooit aan gedacht, maar zal dit onthouden.
Ja, ben ook blij het zelf geprobeerd te hebben en op deze manier ontdekt te hebben dat het eigenlijk wel meevalt.
Maar het meest fijne is dat er altijd op jullie terug gevallen kan worden, zoals je al zei.
Daar ben ik bijzonder tevreden over :D

Nogmaals bedankt!

Vr. groet,
Folkert

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 17 jan 2014, 00:14

zoef schreef:Maar het meest fijne is dat er altijd op jullie terug gevallen kan worden, zoals je al zei.
Daar ben ik bijzonder tevreden over :D
:)

Afbeelding

Gesloten