Kan zelf niet meer inloggen, uit het niets...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Kokswereld

Kan zelf niet meer inloggen, uit het niets...

Bericht door Kokswereld » 30 dec 2013, 17:02

• Adres van je forum:
    http://www.koksforum.nl/phpBB2/index.php

Event. modificaties op je forum:
    Geen, alleen lichte aanpassingen in de afbeeldingen

Wanneer ontstond het probleem?
    Deze week

phpBB versie:
    phpBB 3.0.12 Nederlands

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?:
    Nee

Wat is het probleem?
Bij het inloggen op mijn eigen forum krijg ik de volgende melding. Het inloggen lijkt te lukken, maar na een paar seconden moet je weer opnieuw inloggen, dit blijft maar niet lukken.

Onderstaande melding verschijnt op de achtergrond:

Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/utf/utf_tools.php:1663)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/utf/utf_tools.php:1663)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/utf/utf_tools.php:1663)

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/functions.php on line 4752

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/functions.php on line 4754

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/functions.php on line 4755

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/koksforu/public_html/phpBB2/includes/functions.php on line 4756

Ik hoop dat een van de forum gebruikers mij verder kan helpen, groet, Niels

Theriddler
Contacteer:

Re: Kan zelf niet meer inloggen, uit het niets...

Bericht door Theriddler » 30 dec 2013, 20:33

misschien heb je hier wat aan: viewtopic.php?f=40&t=57432

Kokswereld

Bericht door Kokswereld » 01 jan 2014, 11:56

Beste,

Mijn probleem is nog niet opgelost. Waarschijnlijk is het probleem ontstaan door een Server software upgrade door de internet provider:

Wijziging 1: upgrade naar PHP 5.4
Wijziging 2: upgrade naar MySQL 5.5

Denken jullie dat mijn problemen te maken hebben met de wijzigingen aan de Server software?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 jan 2014, 12:02

Kokswereld schreef:Beste,

Mijn probleem is nog niet opgelost. Waarschijnlijk is het probleem ontstaan door een Server software upgrade door de internet provider:

Wijziging 1: upgrade naar PHP 5.4
Wijziging 2: upgrade naar MySQL 5.5

Denken jullie dat mijn problemen te maken hebben met de wijzigingen aan de Server software?
Dat is de oorzaak ja, echter vraag ik me wel af of je daadwerkelijk 3.0.12 draait, aangezien dit met de laatste versie niet hoort te gebeuren.

Kokswereld

Bericht door Kokswereld » 01 jan 2014, 12:37

Ik weet heel zeker dat ik 3.0.12 draai. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 01 jan 2014, 13:34

Aangezien je geen modificaties hebt doe het volgende:

Maar voordat je aan de slag gaat een backup van alle bestanden en van de database.
  • Download het volledige pakket van phpbb 3.0.12.
  • Pak dit bestand uit en open de phpbb3 map.
  • Verwijder daarin het config.php bestand, en de /images en /files mappen van het paket.
  • Via FTP of SSH upload de overige bestanden en mappen naar de root van je forum, overschrijf bestaande bestanden.
  • In de internet adres balk plaats achter je forum url het volgende /install/database_update.php
  • Laat deze zijn gang gaan tot deze klaar is.
  • Via FTP of SSH verwijder de /install map van de root van je forum
  • Klaar.
Je hebt nu een volledige up2date forum met alle gebruikers en berichten maar zonder enige modificaties die je hiervoor misschien had aangebracht

Gebruik alleen een goede FTP of SSH programma zoals FileZilla, om bestanden over te brengen. Andere vaak Standaard Bestands overdracht gereedschapen van hosts kunnen problemen geven

Opgelet: enige andere stijlen anders dan prosilver en subsilver2 dienen ook geupdate te worden, Stijl en forum versie moeten overeen komen.

Als het forum weer werkt zoals het zou moeten dan zou je dus de aanpassingen die je had gedaan opnieuw moeten doen.

Kokswereld

Bericht door Kokswereld » 01 jan 2014, 14:07

Theriddler en Paul,

Heel erg bedankt alles werkt weer goed! Zelf had ik er een hard hoofd in maar het is gelukt.

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 01 jan 2014, 14:21

waarschijnlijk is er eerder toch iets fout gegaan met 1 of meerdere bestanden tijdens het uploaden van bestanden tijdens het update proces en heb je dat nu op deze manier weer hersteld. Mooi dat het weer werkt in ieder geval.

Gesloten